Moştenitorii familiei Peugeot, eliminaţi din consiliul de conducere al mărcii auto, s-au întors la divizia de maşini de măcinat
Moştenitorii familiei Peugeot, reprezentaţi de Etablissements Peugeot Freres, au preluat controlul companiei PSP Peugeot SAS, fondată în 1840 de strămoşii lor. Ultimul membru moştenitor al familiei Peugeot a părăsit divizia auto în martie a.c. şi se va concentra pe compania specializată în râşnite de sare şi de piper.
La doar şase luni după ce ultimul moştenitor al familiei Peugeot a părăsit postul de şef al consiliului de conducere al concernului PSA Peugeot-Citroen, compania controlată de moştenitorii lui Armand Peugeot a revenit la una dintre afacerile lansate de industriaşul francez în secolul XIX. Vorbim despre achiziţia PSP Peugeot SAS, o companie specializată în producţia de râşniţe profesionale, fondată chiar de omul care a înfiinţat marca auto Peugeot şi compania care produce şi bicicletele cu acelaşi nume.
Familia Peugeot s-a reîntors la afacerea cu râşniţe după ce Robert Peugeot, şeful Estabilissements Freres Peugeot, renunţase la o bună parte din participaţia în compania respectivă în anul 2000. Odată ce moştenitorii lui Armand Peugeot au renunţat la controlul decizional pe care îl aveau în PSA Peugeot Citroen, aceştia s-au putut orienta către investiţii în alte direcţii, cum este şi compania Peugeot specializată în producţia de râşniţe, total diferită ca entitate în prezent de marca auto cu acelaşi nume, cu toate că ambele au orginile legate de Armand Peugeot.
Philippe Rapacz, fostul CEO al PSP Peugeot SAS, compania care produce râşniţele Peugeot, se declară încântat de preluarea acesteia de moştenitorii lui Armand Peugeot şi afirmă că este cel mai bun lucru pentru angajaţii săi. Compania a declarat insolvenţa în 2012, dar a reuşit să-şi revină ulterior şi trece printr-o restructurare serioasă, urmând să producă doar râşniţe, nu şi alte utilaje, pentru a-şi asigura supravieţuirea din punct de vedere financiar în viitor. Vânzările de râşniţe Peugeot sunt în creştere, spun reprezentanţii companiei, care vor investi 1.5 milioane de euro în această afacere în vederea vânzării a 2.5 milioane de unităţi în următorii cinci ani.
Via Automotive News (înreg.)
e cumva o gluma de 15 septembrie si noi nu stim?