Dacia va produce motoare Euro 5

Publicat joi, 08.07.2010 13:01 de Sebastian Toma

Uzina Automobile Dacia va produce şi motoare Euro 5. Unităţile actuale K7 vor fi modernizate şi ele pentru a putea respecta aceste norme de mediu. Oficialii mărcii nu au anunţat încă data de la care aceste motoare vor fi implementate pe modelele din Mioveni.

Fabrica Dacia din Mioveni va produce motoare Euro 5 pentru modelele sale şi pentru unele modele Renault, Nissan şi Renault Samsung. Noua familie de motoare Euro 5 este cuprinsă din două propulsoare – H4 şi H5. Cele două unităţi vor fi produse în paralel cu versiunea modernizată a lui K7. Motorul K7 din gama Dacia va fi adaptat pentru a respecta normele Euro 5, dar specificaţiile exacte ale acestuia nu au fost anunţate.

Actualele propulsoare Euro 5 din gama Dacia sunt importate de la alte uzine ale francezilor de la Renault, dar vor fi produse in-house în curând. În prezent, cei de la Dacia produc trei tipuri de motoare care respectă normele Euro 4 – K7J, K7M şi unitatea diesel F8Q oferită pentru Renault Kangoo.

Gama de motorizări care poartă codul H este găsită pe modelele Renault şi Renault Samsung SM3. Această gamă de motorizări este fructul colaborării dintre Renault şi Nissan şi sunt create pentru emisii cât mai scăzute şi un consum redus de carburant urmărind strategia de downsizing a grupului franco-nipon.

Via | Mediafax

  • vm, joi, 08.07.2010 14:41

    chiar e de admirat ca Automobile Dacia va fabrica 1.4 Tce, un motor de ultima generatie aparut pe piata cu putin timp in urma... e clar ca uzina nu duce lipsa de investitii si oameni specializati

  • razvan, joi, 08.07.2010 14:56

    cred ca vor fi mult mai apreciate datorita acestui motor..

  • Paull, joi, 08.07.2010 15:30
    Mai exista alta motorizare

    Mai este si motorizarea D4F (1.2 16V) pe Dacia

  • EXT, joi, 08.07.2010 18:08

    Dacia sunt cei mai tari vor pune motoare cu compresor pe freon de la Arctic Gaiesti pe Logan si motor de Albalux 3 pentru ca sunt super fiabile. Nu numai ca merge masina dar raceste si berea. Ps: Renault un jeg de firma care a scapat de faliment datorita DACIA PITESTI.

  • alyx91, joi, 08.07.2010 19:14
    ........

    ce chestie acu s-au gandit si ei, cand mai e un pic si apare euro6 dacia pune euro5

  • @ALYX91, vineri, 09.07.2010 01:27

    Euro 5 a intrat in viguare in septembrie 2009, iar constructorii trebuie sa se alinieze la normele astea pana la inceputul anului 2011. Normele Euro 6 sunt obligatorii peste vreo 5 ani, deci calmeaza-te...

  • logan-izda, vineri, 09.07.2010 08:35

    Ce inseamna euro 5?...in termeni populari infundam esapamentul si mai mult...din cate stiu eu nicidecum alt motor...doar un alt catalizator la care mai este atasat un vaporizor care preia vapori de combustibil din rezervor si ii arde in catalizator...si bineanteles alt calculator...mai e ceva in plus?

  • Ion, vineri, 09.07.2010 10:32
    Super tare

    Intre timp poate inventeaza si nemtii un BMW care sa intreaca un Renault pe o pista de Formula 1. Pana acum nu au reusit!

  • razvanis, vineri, 09.07.2010 11:06
    F1 vs romania

    Pai te sfatuiesc sa mergi cu o masina de F1 zilnic pana la servici si supermarket ca sa intreci toate BMW-urile. :))))))))))))))

  • gogu, vineri, 09.07.2010 13:52
    clar

    Acum cand toti producatorii de masini se framanta ce hibrizi sa mai scoata si ce sa mai inventeze vine si Dacia din urma cu motor E5. E oarecum de laudat...dar greu

  • ignis, vineri, 09.07.2010 15:16
    hibrizi

    Da, da. Numai bateriile şi motorul electric costă mai mult decât un Logan chel. N-o să vezi aşa ceva pe o maşină low-cost.

  • VSZ, vineri, 09.07.2010 17:31
    :)

    cat e de complicat sa scrii pe o hartie in loc de euro4 - euro5 cam asa o sa faca ei motoare euro 5

  • leo, sâmbătă, 10.07.2010 02:20
    salut

    pt.EXT:renault este o firma buna si datorita lor prospera Romania nu invers....

  • nrstiutor, sâmbătă, 10.07.2010 22:39
    [email protected]

    Inteleg ca cei de la TV habar nu au ce e Euro 5 dar ma asteptam ca in reviste de specialitate sa nu apara prostii: Nu exista motor Euro5, exista automobil Euro 5 in care se combina motorul, catalizatorul, reciclarea de gaze etc, etc. Probele de stand pentru omologarea in standarde Euro 5 nu se fac cu motorul, se fac cu automobilul. In mod cert motorul este un factor important pt incadrarea in normele Euro 5 dar nu e singurul.

  • ha ha ha, luni, 12.07.2010 13:04
    ha ha ha

    Oricum ar fi, infundat sau nu, va fi mai bun ca motoarele de pe second handurile care...s-au inmultit la noi.Daca vreti euro6, sunteti siguri ca aveti bani?Da, atunci luati-va fratilor da' mai repede ca e coada, se dau ca painea calda...si scutiti-ne pe toti de poluare...Dupa cate vad eu, va e necaz de crapati ca Dacia va avea si ea motoare euro5.Asta e...inevitabil, tehnologia avanseaza si la noi, fie ca vrem, fie ca nu.Un motor euro5 nu inseamna baterii sau motor electric si nici nu devine euro5 doar pentru ca scrii tu pe hirtie...se mai schimba si pe la noi mentalitatea...dar cine e de unde e, tot de acolo ramine...poate de aia ne da si Dumnezeu de ce ne da...probabil din cauza ca are si vecinul capra si trebuie sa moara, ca deh, trebuie numai noi sa avem capra....

  • megane, marţi, 13.07.2010 13:08
    renault vs

    cu ce sunt mai presus ceilalti producatori gen wv skoda seat cacat decat renault? Toata lumea la ora asta face masini bune, iar diferenta de pret e dictata de puterea masinii, si ceva dotari, in rest toate sunt la fel.Prin brand nu fac decat sa iti mai ia 30% din pretul final pe acelalasi lucru care-l fac si ceilalti producatori.Indiferent de ce scrie pe hartie referitor la euro5, 6 trebuie sa tina si ei pasul cu noile norme de poluare.

  • yo, marţi, 13.07.2010 18:24
    unul

    Da, asa este,de exemplu, acelasi alternator marca Valeo care este fabricat de francezi, de exemplu, este gasit montat si pe VW , Opel, Ford sau Mercedes;sau injectoare, de exemplu Delphi am vazut pe multe marci de masini, nu numai pe cele frantuzesti.Asta e politica sa iese mai ieftin cu pretul masinii la asamblarea finala.Si e mai simplu: de ce sa te apuci tu sa proiectezi o piesa, cand ea se gaseste deja produsa;mai bine proiectezi dimensiunile masinii ca sa-i faci loc piesei si ai terminat bilciul.Si sunt de acord intr-adevar, 30% din pretul masinii e reprezentat de marca si e normal, deoarece dupa producerea masinii, reclama este facuta marcii masinii, nu componentelor montate pe ea...

  • yooo, marţi, 13.07.2010 18:28
    yooo

    Apropo, n-ati vazut reclama aia in care spuneau sa cumparam masina lor ca are alternator cu dubla incarcare, cu aerisire, injectoare Bosch care tin garantat 500.000 de km?Si ca materialul din blocul motor e din aluminiu, sau ca au arborele dublucotit?...N-ati auzit de reclama asta la masina aia? Nici eu si...tot asa ziceam si eu...

  • manusmith, duminică, 01.08.2010 23:37
    Bravo lor

    Numai cuvinte de lauda celor din Mioveni. Pacat ca se gasesc bani de investitii asa de tarziu. Dar nu-i nimic, e bine totusi! La ce ajuta euro 5 sau euro 6?... probabil ca la micsorarea poluarii... Daca ar ajuta si la marirea coeficientului de inteligenta si la micsorarea nivelului de prostie si ingamfare al persoanelor de pe glob ar fi super bine! Sincer, folosesc masina personala pentru drumuri lungi sau urgente, in conditii de siguranta sporita, comfort si timp redus... In schimb nu folosesc masina personala pentru a cumpara paine de la magazinul din coltul blocului... pentru ca mi se pare absurd... Insa sunt persoane carora nu li se pare absurd... oare de ce? Sa nu mai spun de mersul la serviciu cu masina personala... pppffff... recunosc, si eu mai merg cu ea la serviciu, dar RAR, gen o data pe luna!!! Daca am reusi sa mergem 2-3-4-5 persoane la serviciu cu o singura masina?... nu ar fi mai bine? Hai ca deja aberez... si ma abat de la subiect... In principiu... e bine ca si Dacia urca pe linie tehnologica si era si normal, altfel... falimentul scria pe ei.