Decizie istorică: computerul care controlează maşina autonomă poate fi considerat şofer din punct de vedere legal
Maşinile autonome sunt tot mai aproape de realitate şi din punct de vedere legal: computerul care controlează maşina poate fi considerat şofer, potrivit autorităţii pentru siguranţa transportului din SUA.
Introducerea maşinilor autonome în traficul de zi cu zi se loveşte în prezent de două obstacole majore: acestea nu sunt suficient de dezvoltate pentru a garanta siguranţa, iar legislaţia este practic inexistentă.
Prima paşii în cea de-a doua privinţă au fost făcuţi însă în această săptămână, când autoritatea pentru siguranţa transportului din SUA, NHTSA, a decis că un computer care conduce o maşină autonomă poate fi considerat şofer, chiar dacă nu este o fiinţă umană.
Hotărârea a fost luată ca urmare a doua cereri formulate de Google la sfârşitul anului trecut, care a solicitat permisiunea de a testa propria maşină autonomă pe drumuri publice fără să monteze volan şi pedale pentru frâne.
Astfel, ajutoritatea va lucra la stabilirea unor noi reguli pentru conducerea pe drumuri publice care să includă şi noţiunea de maşini autonome, însă implementarea unei astfel de legi va dura probabil mai mulţi ani.
Pe de altă parte, NHTSA a atras atenţia celor de la Google să monteze volan pe maşina chiar dacă aceasta este autonomă, în special pentru că acest lucru nu afectează în niciun fel comportamentul maşinii sau siguranţa pasagerilor. De asemenea, Google solicita şi permisiunea ca maşina să autonomă să nu fie dotată cu pedale de frână, oglinzi retrovizoare sau instrumente pentru controlarea farurilor.
Via Automotive News
Democratia bazata pe consum isi spune cuvantul. In loc sa dezvolte ceva pentru transportul in comun, care poate duce mai multe persoane cu aceleasi resurse. O mare parte din corporatii sunt axati pe masini autonome. Care, dupa parerea lor, urmeaza sa se vanda ca telefoanele mobile si implicit sa aduca mult profit. Eu fac destul de multi km intr-un an, si prefer sa-i fac cu trenul in cea mai mare parte sau cu avionul, mai mult din motive de siguranta decat confort. Dar sunt destul de costisitoate atat trenurile cat si avioanele(la ambele companii in Romania se fura ca-n condru si nu sunt optimizate deloc). Daca ar fi un tren de mare viteza(nu TGV) ceva pe baza de camp magnetic sau Train Tube(concept dezveltat prima data de Coanda inainte de '90, dupa aia de Tesla) cu care faci distanta din orice oras important din Romania pana la Bucuresti intr-o ora nu ai mai simti nevoia masinilor autonome. Cu masina fac in jur de 10k km pe an si ma stradui sa ma bucur de fiecare km nu conteaza daca-i oras sau in afara orasului. Cand o prind ii dau de-i sar pistoanele. Si am o masina comuna, din 2001 care inca-mi place si de care mi-i din ce in ce mai greu sa ma despart. Voi trece intr-un viitor pe ceva electric la care cu siguranta imi va lipsi sunetul benzinarului turat la peste 5000 rpm. Asta-i doar punctul meu de vedere, un pasionat de masini fara multe brizbrizuri care nu conduce chiar ca un tembel in trafic tinand cont ca nu am avut nici un accident de cand am permisul(mai bine de 10 ani) si sper s-o tin tot asa atat cu accidentele cat si cu pasiunea.