Der Spiegel: "Tesla Motors ar putea semna un parteneriat cu BMW"

Publicat luni, 24.11.2014 16:45 de Sebastian Toma

Tesla Motors şi BMW poartă discuţii privind o colaborare strânsă în domeniul acumulatorilor pentru vehicule electrice şi a componentelor uşoare, titrează Der Spiegel în urma unui interviu cu Elon Musk.

BMW şi Tesla Motors ar putea semna un parteneriat privind o alianţă care să-i ajute pe cei doi producători să dezvolte mai rapid noi acumulatori pentru vehiculele electrice şi componente uşoare pentru caroseriile acestora la costuri mai reduse, titrează Automotive News. Subiectul a ieşit la suprafaţă după ce Elon Musk, CEO-ul Tesla Motors, le-a acordat celor de la Der Spiegel un interviu în care a confirmat discuţiile cu reprezentanţii BMW privind o colaborare în domeniile mai sus menţionate.

Elon Musk s-a declarat interesat de soluţiile derulate de BMW pentru producţia de componente de caroserie ranforsate cu fibră de carbon, proces pe care l-a descris ca fiind "relativ eficient din punct de vedere al costurilor". Cei de la BMW au semnat un joint venture cu o companie americană specializată în domeniu pentru a avea propria lor fabrică, dedicată modelelor din gama i, care au celula pasagerilor realizată din fibră de carbon şi prezintă numeroase alte elemente realizate din acest material uşor şi rezistent, dar şi costisitor.

BMW se mândreşte cu noile sale componente uşoare din fibră de carbon

Fibra de carbon folosită de BMW i8 este fabricată într-o uzină deţinută de constructorul german în colaborare cu un partener american specializat, SGL Carbon.

20 de lucruri pe care nu le ştiai despre... FIBRA DE CARBON

Oficialii BMW nu au comentat informaţiile publicate de cei de la Der Spiegel, dar cei de la Automotive News amintesc de o întâlnire derulată între directorii companiei americane şi omologii lor germani în luna iunie a anului curent pentru a discuta crearea unei reţele de staţii de încărcare care să poată fi accesată de diferite tipuri de maşini electrice. Reprezentanţii Tesla Motors din Germania au descris discuţiile la care face referire Elon Musk drept informale, în contextul în care Elon Musk a declarat că a discutat despre o potenţială colaborare în domeniul tehnologiei acumulatorilor sau a staţiilor de încărcare.

Şeful Tesla Motors ia în considerare o colaborare cu BMW prin care să creeze o reţea de staţii de încărcare pentru maşini electrice care să fie compatibilă cu mai multe mărci.


Un parteneriat semnat de Tesla cu BMW ar fi neobişnuit în viziunea unora în contextul în care producătorul american a colaborat în trecut cu Daimler, unul dintre principalii competitori ai celor de la BMW. Pe de altă parte, cei de la Tesla au colaborat în trecut cu Toyota în domeniul dezvoltării tehnologiei pentru vehiculele electrice, iar japonezii sunt partenerii actuali ai celor de la BMW, deci linii de dialog între americanii de la Tesla şi germanii de la BMW ar trebui să existe pe mai multe planuri. O altă ipoteză vehiculată de Elon Musk în cadrul interviului acordat celor de la Der Spiegel face referire la o fabrică de acumulatori pentru vehiculele electrice deschisă în Germania în termen de şase ani, aceasta din urmă nefiind confirmată sau infirmată de reprezentanţii vreuneia dintre cele două mărci.

Cine cu cine colaborează în industria auto? Ghidul complet al parteneriatelor

Via AutomotiveNews (înreg.)

  • vianu, luni, 24.11.2014 17:20

    imi imaginez industria auto ca pe un joc de biliard...piata e masa, jucatorii bilele. Cum dai cum o sucesti e imposibil ca jucatorii sa nu se loveasca" unii de altii. Acum daca informatia din articol se adevereste avem inca un "trenulet"...BMW...Tesla...Toyota.

  • Andrei, luni, 24.11.2014 22:14

    Din asemenea parteneriate pot iesi numai masini bune! BMW este un brand extraordinar,iar Tesla unul in devenire,in toata europa de vest cei de la Tesla au montat Superchargere,probabil si BMW poate scoate cel putin un model suta la suta electric....

  • AndreiRN, marţi, 25.11.2014 07:35

    Tesla e pe val. Am semnat contract pe un an de zile sa producem 6500 de componente pe saptamana si acum angajam si vom trece la 3 schimburi. De asemenea au adus in discutie producerea a unui intreg kit estetic care ar insemna cam $30 de millioane pe an dar asta ar insemna sa dezvoltam o intreaga line de productie dedicata lor. O firma cu pretenti de calitate de nivel aeronautic.

  • inexorabil, marţi, 25.11.2014 11:31

    Râd, în continuare, cu poftă…Măi Andrei (RN), nu te laşi, nu? Ai trecut pe la NASA, Boeing, Tesla (doar la firma doamnei Limba Română nu ţi-ai depus CV-ul) şi, totuşi, nimeni nu cade pe spate aici…Din păcate, nu reacţionăm adecvat în faţa adevăratelor performanţe profesionale! Nişte refractari şi înapoiaţi balcanici, de! Iartă-ne, Măria Ta, suntem flămânzi şi proşti (replică din filmul “Mihai Viteazul”).

  • mishazaitev, marţi, 25.11.2014 14:53

    @inexorabil Mai aveai un pic si spuneai ca Andrei RN este ... inexorabil -:::)))).

  • AndreiRN, joi, 27.11.2014 07:53

    Asa sunt uni mai "norocosi" decat alti. Sarit de la structura de zbor la interior decorativ cu G650 ca produs principal dar Tesla nu se multumeste cu calitatea auto si au apelat la calitatea aero pt clienti lor. Si ca sa-si dovedeasca capacitatea lui de a ajuta Musk ne instaleaza cateva baterii de ale lui ca sa uniformizam consumul electric. Pretul de noapte este cu 60% mai scazut decat in mijlocul zilei. Dar se pare ca vom avea nevoie de o linie complect noua de productie si unora din conducere nu prea le convine.

  • Lache, joi, 27.11.2014 10:09

    AndreiRN! Vezi ca poate or sa te fure astia de la BMW .Te vor pune manager la manere.Apuci manerul usii si deschizi usa pentru angajati. Sa fie intr-un ceas bun! @inexorabil,l-ai incurcat rau de tot cu Mihai Viteazul.Trebuia sa-i spui de Michael the Brave ,ca sa inteleaga si coada de topor . Pardon! Tesla am vrut sa scriu.Cand esti bulbucar pe meleaguri straine ,unii incep sa inventeze. Conform DEX,bulbucar este acea persoana care tulbura apa cu batzul.

  • inexorabil, joi, 27.11.2014 10:47

    În regulă, Andrei, acum sunt “complect” lămurit. Îmi pare rău pentru “anomalia” că părinţii m-au pistonat întotdeauna să învăţ carte…De fapt, cui prodest?? Astăzi se cere “complect” altceva pentru a obţine “succesuri” de răsunet şi pentru a te “realiza”. Ne simţim permanent condiţionaţi de capriciile “hazardului” (cică impersonale, absolut obiective, carevasăzică fără nicio legătură cu…michiduţă; hm, oare?), adică, parafrazându-i pe sturlubaticii de la “Cassa Loco”, “cine are noroc, are, şai-la-la-la-la, cine n-are…n-are!”. Adevărul crud este că pe mine, “ruginitul” cu carte, dar şi pe mulţi alţii (scuze, alţi) asemenea, ne aşteaptă, în mod maximum previzibil şi inflexibil, o plafonare "terifiantă" în muncă onestă, cumpătată, sisifică şi amară (până vom fi predaţi, cu procesul verbal de rigoare, viermilor pământului, care ne vor ronţăi cu tot cu pasiunea auto, scuipând doar aditivii alimentari), nesoldată, evident, cu nivelul de trai adecvat “vremurilor în schimbare”…De! cum îţi aşterni, aşa dormi (la doi metri adâncime).

  • AndreiRN, vineri, 28.11.2014 06:08

    Vorba lunga ..... Sti, sa inventat spell check Oricum uni lucreaza si alti casca gura la ei si in lumea asta cu fundul in sus gura casca este platit cal mai mult. Cat despre scoala .... uni in ani invata cat lati in 10.

  • inexorabil, vineri, 28.11.2014 15:33

    N-are rost să mă “contrez” cu tine, Andrei, pardon, Andrew. Dacă ţi se pare că tu şi eventualii tăi afini formaţi “diaspora”, atunci mai bine ne lipsim de ea…Apropo, cu ce mă reprezinţi tu pe mine peste hotare, d.p.d.v. etnic? Cu ortografia ta “proprie” ?! Dacă limba maternă n-o stăpâneşti (hai, o mică greşeală, scăpată din neatenţie, când şi când, poate fi neglijată, dar neştiinţa şi îndeosebi fudulia izvorâtă din neştiinţă categoric nu! --- cu alte cuvinte: errare humanum est, perseverare diabolicum!), atunci poţi să înveţi mecanismele intime ale Universului (în câteva nanosecunde, nu în ani), să excelezi cu orice calitate profesională sau să desluşeşti orice ipostază existenţială, căci tot zadarnic ar fi…moralmente. De ce? Simplu şi elocvent: fiindcă atât i-a mai rămas, ca avere, îndelung urgisitului neam românesc - limba! Ultimul bastion al fiinţei naţionale…Din păcate, acum mi se pare că şi această “fortăreaţă” se clatină, sub loviturile crâncene ale năravului tot mai intensiv numit…romgleza. În virtutea acestei tendinţe maladive, probabil că, până la jumătatea acestui secol, nu va mai vorbi nimeni graiul lui Eminescu (sau acesta se va restrânge la un idiom izolat, nostim, predestinat persiflărilor), nici chiar persoanele originare…Deja în multe documente oficiale (mai precis, în cele emise de administraţia locală şi în cele vehiculate de sectorul privat în conexiune cu autorităţile de control), pe lângă faptul că nu mai sunt scrise “de mână” (acum sunt “redactate în format electronic şi printate”), este evitată folosirea diacriticelor, de parcă acestea ar fi nişte relicve ale unei civilizaţii primitive, neconcordante cu “vremurile avansate”. Mai ales de la generaţia “high tech”, născută în şi după intervalul 1990-2010 (pe fondul “reconceptualizării” de tip New Age, care se traduce prin aversiune înverşunată şi nejustificabilă faţă de valorile creştine imuabile şi care este “inoculată” instituţiilor educative ancestrale, adică familiei, bisericii şi şcolii, al căror prim şi cel mai grav semn de manifestare se numeşte indiferenţă generală---indivizii din categoria “după 2010” nimeresc cu nasul, încă din faşă, direct în “computer” şi/sau “smartphone”, ceea ce va avea, cu siguranţă, consecinţe terifiante asupra dezvoltării ulterioare a personalităţii…apropo, “smartphone” sună mai “trendy” decât “telefon inteligent”, deşi această sintagmă a fost proiectată greşit, deoarece numai fiinţele pot fi inteligente, nu şi obiectele sau fenomenele şi nici măcar aptitudinile sau abilităţile), mă aştept la o asemenea degenerare…Ai înţeles, măi “technică”?

  • Lache, vineri, 28.11.2014 21:48

    @inexorabil,te chinui degeaba....Nu a inteles nimic din ce ai scris tu.De fapt nici nu a avut rabdarea necesara de a citi tot textul.Prea lung pentru el.El citeste pe silabe,si ii ia o gramada de timp. Pentru un "amerloc" ca el,cu o asemenae functie(manager la manere de tesle),nu ti se pare ca are foarte mult timp liber pe care il foloseste laudandu-se pe meleaguri mioritice?Din cate stiu eu,un manager acolo,nu are timp nici sa respire. Numai bine! Asta e tipul care a inventat motorul in 2 timpi(pe benzina) care are chiuloasa!