Piaţa auto din România a crescut cu aproape 25% în primele zece luni ale anului

Publicat luni, 24.11.2014 14:44 de Sebastian Toma

În timp ce piaţa auto europeană a crescut cu 7% în primele zece luni ale anului, piaţa din România a crescut cu 24.25% în aceeaşi perioadă. Volkswagen rămâne marca cel mai bine vândută în Europa, iar Golf cel mai popular model.

Piaţa auto din România a crescut cu 24.25% în primele zece luni ale anului curent, arată datele furnizate de Jato Dynamics. România este una dintre cele 24 de ţări (din totalul de 29 studiate de Jato) unde piaţa auto a fost în creştere în primele zece luni ale anului. Media europeană este 5.7 procente la nivelul primelor zece luni ale anului, cu un total de 11.019.674 unităţi noi înmatriculate. Luna octombrie a adus o creştere medie de şapte la sută la nivel european, mai mare decât cea realizată în primele zece luni ale anului, iar cei de la JATO explică rezultatul pe fondul creşterilor de pe primele cinci pieţe auto europene, printre care se numără Spania, Regatul Unit şi Italia.

Potrivit datelor Jato Dynamics, Portugalia a avut cea mai mare creştere a pieţei auto în primele zece luni ale anului, de 33.5 la sută. În cazul pieţei respective, au fost înmatriculate 118.225 unităţi în zece luni, pe când pieţe precum Germania, Franţa şi Regatul Unit au avut înmatriculări de ordinul milioanelor de unităţi, Germania fiind lider aici cu 2.556.991 maşini noi în primele zece luni ale anului. Spre comparaţie, în România au fost înmatriculate 68.830 de unităţi noi în primele zece luni ale anului şi 7.443 de unităţi în luna octombrie.

Ţară Octombrie 2014 10.2014 vs 10.2013
Ianuarie-Octombrie 2014
Diferenţă
Austria 26.945 +0.8% 264.308 -3.8%
Belgia 38.115 -3.5% 426.210 -0.6%
Croaţia 2.419 +7.8% 29.811 +23.3%
Cipru 697 +40.0% 6.591 +28.2%
Republica Cehă 17.791 +15.9% 159.261 +17.5%
Danemarca 16.361 -3.0% 158.359 +4.2%
Estonia 2.083 +15.9% 17.829 +4.2%
Finlanda 8.829 -2.9% 91.862 +2.1%
Franţa 160.149 -3.8% 1.497.464 +1.4%
Germania 275.320 +3.7% 2.556.991 +3.0%
Regatul Unit 179.714 +14.2% 2.137.910 +9.5%
Grecia 6.000 +20.7% 59.489 +21.5%
Ungaria 6.151 +19.5% 55.921 +20.4%
Irlanda 2.039 +20.7% 95.225 +29.8%
Italia 123.220 +9.6% 1.167.228 +4.3%
Letonia 1.207 +4.0% 10.446 +17.1%
Lituania 1.251 +4.6% 12.278 +21.6%
Luxemburg 4.522 +0.5% 42.669 +5.3%
Norvegia 13.036 +0.5% 121.759 +1.1%
Polonia 28.702 +8.7% 250.207 +4.5%
Portugalia 10.790 +18.6% 118.225 +33.5%
România 7.443 +5.19% 68.830 +24.25%
Serbia 1.495 -8.4% 12.755 -8.5%
Slovacia 7.086 +8.6% 58.882 +10.9%
Slovenia 5.134 +11.6% 45.703 +3.0%
Spania 79.884 +31.1% 727.250 +19.5%
Suedia 28.252 +11.5% 250.888 +14.9%
Elveţia 25.849 -1.7% 243.616 -3.2%
Olanda 35.790 -3.1% 324.363 -4.8%
Total 1.123.618 +7.0% 11.019.674 +5.7%

Defalcat pe mărci, clasamentul vânzărilor îi arată pe cei de la Volkswagen drept câştigători la volume, în timp ce Skoda şi Renault au câştigat în ceea ce priveşte creşterea procentuală pentru primele zece luni ale anului, cu 16.3% şi 10.2%. Mărcile Ford, Renault, Opel, Peugeot,Audi, Mercedes-Benz, BMW, Citroen şi Skoda au avut primele zece creşteri ale vânzărilor la nivel european în perioada ianuarie-octombrie 2014. Volumele realizate de Volkswagen în Europa în primele zece luni ale anului au atins 1.355.429 unităţi, marca din Wolfsburg fiind singura care a obţinut peste un milion de maşini vândute în perioada aceasta. Pe locul doi a venit Ford cu 827.644, urmat de Renault pe trei cu 735.845 unităţi.

Golf 7 se vinde în continuare ca pâinea caldă în Europa, peste 440.000 de unităţi fiind înmatriculate în primele zece luni ale anului curent.

Studiul celor de la Jato Dynamics arată că Volkswagen Golf este şi în acest an cel mai bine vândut model din Europa, cu 443.939 unităţi înmatriculate în primele zece luni ale anului. Pe locul doi a venit Volkswagen Polo, care a beneficiat de o creştere de 27.7% în octombrie datorită lansării facelift-ului în această gamă. Pe locul trei s-a clasat Renault Clio, urmat de Ford Fiesta pe patru şi Opel/Vauxhall Corsa pe locul cinci. Skoda Octavia a avut cea mai mare creştere anuală a vânzărilor, de 28.4% în primele zele luni ale anului, dar nu a realizat volume la fel de mari ca Golf (173.376 de Octavia înmatriculate). În ceea ce priveşte scăderile, Peugeot 208 a avut cea mai pronunţată scădere a vânzărilor de pe piaţă, de 10.4 procente. Luna octombrie a relevat creşteri mai mari ale vânzărilor faţă de alte luni, spun cei de la Jato, iar mărcile mari şi modelele bine stabilite pe piaţă au avut de câştigat de pe urma acestui lucru, în contextul în care crossoverele mici au subliniat şi ele necesitatea lansării de produse noi şi cererea înregistrată pe piaţă pentru acestea.

Via Jato Dynamics | Sursă foto

  • mishazaitev, luni, 24.11.2014 15:18

    Acelasi studiu arata ca Peugeot 208 a inregistrat cea mai dramatica scadere a vanzarilor.

  • sandu, luni, 24.11.2014 17:19

    la anul se anunta rezultate mult in scadere fata de anul in curs in toata europa...

  • razvanis, miercuri, 26.11.2014 19:14

    Cifre viciate, cel putin pentru Romania, avand in vedere ca s-a facut export la greu. Cine stie intelege despre ce vorbesc.