Designerul Polestar: „Mașinile de azi arată ca un cartof, iar la interior te simți ca în Las Vegas”

Publicat joi, 21.09.2023 12:36 de Bogdan Mirică

Designerul Polestar a vorbit într-un interviu acordat unei reviste australiene despre designul mașinilor electrice, pe care le-a criticat ca fiind prea rotunde, de dragul aerodinamicii.

Mașinile cu zero emisii fac orice pentru a le oferi clienților o autonomie mai mare. De la instalarea celor mai avansate baterii, până la cele mai mărunte găselnițe aerodinamice, care să reducă frecarea cu aerul. Acest ultim detaliu ne-a adus un design tot mai ciudat și uniformizat în ultimii ani. Avem jante aerodinamice, spoilere active, nervuri ciudate și multe forme rotunde. Sunt aceste compromisuri acceptabile pentru un designer creativ?

Nu prea. Cel puțin așa susține Nahum Escobedo, designerul de exterior al modelului Polestar 3. După cum știți, Polestar este noul brand de vehicule electrice, lansat de Volvo, cu o expansiune bună pe piața din Europa și Asia. Mașinile lor se remarcă prin muchiile tăioase, deci la polul opus al formelor prea rotunjite pe care le critica Escobedo.

„Mașinile devin aproape la fel de rotunde ca un cartof sau ca un jeleu, doar pentru că aceste forme sunt perfecte pentru aerodinamică. E clar că nu ne dorim asta și vrem să facem ceva diferit”, a declarat designerul. Tot el a susținut că Polestar nu se bazează pe sigle uriașe pentru a fi identificat mai ușor, așa cum fac alte branduri. „Nu vom aplica logo-uri uriașe. Ne dorim ca oamenii să recunoască un Polestar după design, nu după siglă”.

Inevitabil, designerul constructorului de mașini electrice a vorbit și despre interioarele mașinilor noi, care devin din ce în ce mai tehnologizate. Și asta nu e singura problemă. „Sunt atât de multe luminițe peste tot în habitaclu, încât am impresia că mă aflu într-un mini Las Vegas. Sunt atât de multe butoane, atât de multe lumini: Acesta e mov, acesta este verde, acesta este portocaliu. E prea mult. Și se întâmplă la fel și în exterior. Pentru că multe mașini arată ca un pom de Crăciun pe stradă”, a declarat Escobedo.

via motor1

  • Skr, joi, 21.09.2023 12:43

    Vorbește din propria experiență

  • Skr, joi, 21.09.2023 12:43

    Vorbește din propria experiență

  • ds, joi, 21.09.2023 13:19

    În sfârșit o părere de la cineva avizat! "Sunt atât de multe luminițe peste tot în habitaclu, încât am impresia că mă aflu într-un mini Las Vegas." J-de mii de lumini ambientale de Ț culori. Mai lipsește globul cu oglinzi din discotecile anilor '80.

  • Mircea Badea, joi, 21.09.2023 15:22

    pai de prin anii 2000 au inceput sa arate mai toate ca un cartof suparat....probabil si de-asta se cumpara atat de mult mizeriile suv/cross...

  • Alin, joi, 21.09.2023 16:53

    Nu prea e in masura sa isi dea cu parerea la ce masini vedem de la polestar. Nu sunt deloc atragatoare, niste ciudatenii care nu se leaga deloc.

  • Dutz, joi, 21.09.2023 17:13

    Deci eu sunt “învechit”… haha :)))

  • Dutz, joi, 21.09.2023 17:17

    Alin, si design-eri, inginerii si alții… de câțiva ani asculta ca vor sau nu vor de contabili, pardon se cheamă financial Controling. Nu fac ce vor ca ei nu știu cum sa justifice financiar, arta si bunul simt sunt distruse de rapoartele financiare care arată ce vrea cel ce le face… poate nu-i universal valabil, dar din păcate cred ca sunt foarte multe cazuri.

  • Banditos, joi, 21.09.2023 21:36

    si cand te gandesti ca Volvo a fost cel mai activ promotor al stilului de auto....dric

  • andrei, luni, 25.09.2023 15:57

    surpriza! cele mai multe luminite se pot dezactiva. deci nu mai critica doar ca nu iti place tie sau ca nu stii sa le dezactivezi. unora chiar ne plac. si da, eu zic sa nu mai fie aerodinamice.....ca dupa aia tot voi sa va plangeti ca va pun autoritatile conditii de noxe crescute sau de prea gurmande la consum. mda....din filmul "sa ne mai vaitam un pic"!!! toti facem pe lumea asta tot felul de compromisuri, si nu e din cauza ca ne plac.