Designerul şef Volvo: "Maşinile premium nu au nevoie de un design ţipător"
Thomas Ingenlath, designerul şef al Volvo, promite consistenţă în design pentru viitoarele modele ale mărcii, explicând că salturile stilistice nu sunt potrivite pentru o marcă din acest segment.
Volvo a lansat anul trecut noua generaţie a lui XC90, desenată de o echipă condusă de Thomas Ingenlath, noul designer şef al mărcii. Înainte de lansarea variantei de serie a acestui model, cei de la Volvo au prezentat în 2014 Concept Coupe, un exponat care promitea să prezinte viitorul limbaj de design al mărcii.
Ingenlath promite constanţă în design pentru următoarele modele ale mărcii, acest element fiind esenţial pentru o marcă premium în visiunea sa. "În ceea ce priveşte limbajul de design, o marcă premium nu are nevoie de salturi, ci de constante pe termen lung", explică designerul şef al mărcii Volvo. Chiar şi aşa, anumite salturi sunt permise, completează acesta, dar numai atunci când o marcă se stabileşte pe piaţă. După ce imaginea mărcii este clară, tot ce contează este cât de sofisticat este design-ul său, nu folosirea artificiilor pentru a ieşi în evidenţă.
Filozofia de design care va fi abordată de Volvo sub conducerea lui Ingenlath este strict legată şi de felul în care gândesc suedezii şi de cum îşi trăiesc aceştia vieţile. Designerul afirmă că o persoană din afară nu ar putea să înţelegă cum văd suedezii aceste aspecte ale vieţii, dar a explicat că sublinierea luxului în produse este un element neapreciat în Suedia. Tocmai de aceea, echipa de design condusă de Ingenlath a trebuit să găsească soluţii care să fie atât pe placul suedezilor, cât şi pe placul clienţilor de maşini premium din restul lumii. Noul XC90 este primul exponat de serie al acestei idei, iar interiorul său, complet diferit de cel al modelelor concurente, arată diferenţa pe care vor cei de la Volvo să o realizeze în segment.
Via Autocar
Normal ca nu au nevoie de un design tipator, asa a zis si BMW si VW si Mercedes: masinile premium au nevoie de un design anost si banal, iar toate modelele marcii resective sa arate identic cu acele tablete chinezesti care stau ca nuca-n perete cocotate, la prima groapa de pe sosea cade din bord . Acum inteleg dc mi-a zis dealerul sa tin tableta cu toata mana cand navighez pe ea pe functia ''touch'' la semafor, e fragila