Despăgubiri pentru Dieselgate: Volkswagen vrea să ofere 830 de milioane de euro clienților cu mașini diesel din Germania

Publicat luni, 17.02.2020 11:18 de Paul Cosma

Grupul Volkswagen vrea să ofere despăgubiri de 830 de milioane de euro clienților cu mașini diesel din Germania care au fost afectați de scandalul Dieselgate. Oferta vine ca urmare a negocierilor dintre VW și o asociație ce reprezintă interesele clienților.

Volkswagen încă primește “lovituri” financiare după ce a fost prinsă de autorități că a manipulat emisiile diesel în celebrul Dieselgate ce a izbucnit în 2015.

Grupul german a transmis că dorește să-i despăgubească pe clienții din Germania cu suma de 830 de milioane de euro, în ciuda negocierilor eșuate cu asociația VZBV privind o soluție amiabilă într-un proces colectiv.

“Eșecul negocierilor cu asociația VZBV nu ar trebui să fie decontat de clienți,” a transmis Volkswagen, subliniind că toți clienții care au cerut compensații sunt eligibili să fie despăgubiți.

Potrivit VW, negocierile au eșuat din cauză că avocații asociației ar fi cerut comisioane de 50 de milioane de euro. În schimb, VZBV susține că VW nu ar fi oferit despăgubiri adecvate pentru clienți, iar asociația vrea să-și caute dreptatea în instanțele din Germania.

Via Automotive News

  • Tatraurs, luni, 17.02.2020 11:48

    30 de miliarde in america si doar 830 de milioane in Germania cand piata nemteasca e de 20 de ori mai mare? De ce acum? Au asteptat sa se caseze masinile vechi,sa se mai rareasca din ele,sa scape de ele si sa le vanda in Europa de E? Clientii romani ce primesc de la Vag in afara de ceva cald si sarat care li se scurge pe obraji?Reprezentantii coloniei Romania ce spun? Ca de bagat taxe de poluare sunt primii,cand e vorba de germani,mucles.

  • Dan, luni, 17.02.2020 11:55

    Păi ce să primească clienții români ? Exact ce au primit de fiecare dată, adică nimic. Noi suntem cum este și Dacia pentru Renault, o vacă de muls și de acoperit pierderile.

  • Cocos, luni, 17.02.2020 12:01

    Aici nu este vorba doar de romani, VW nu mai despagubeste pe nimeni, in afara de germani.

  • fan skoda, luni, 17.02.2020 12:40

    Dieselgate continua ? Nu s-a terminat ?

  • Green_Alex, luni, 17.02.2020 12:52

    cat timp cazanele alea sunt inca pe strada, da continua. Aici trebuia sa intervina UE si sa oblige producatorul sa remedieze problema (nu cu resoftare benevola) ci cu despagubiri si resoftare obligatorie. Astfel ar fi fost echitabil pentru toate partile implicate.

  • Vali, luni, 17.02.2020 20:32

    Atat timp cat un produs nu este conform ar trebui retras dupa piata ! Si nu dupa o anumita piata pe baza de care e mai tare si are un cuvant de spus este despagubit, ceilalti fraieriti. Dar aici este si greseala clientilor: unii se bucura nespus de "afacerile" cu jafurile VW si grupul profita de prostia unora. Asa ca VW va vinde in continuare gogosi si abureli celor care ii cred, ca daca a mers o data, va mai merge. Intr-o lume normala, clientii le-ar fi dat troacele inapoi si si-ar fi cerut banii pentru ca au platit un produs cu anumite specificatii si dupa resoftare, s-au trezit cu masinile cu mai putini cai si cuplu si in plus mai si mor pe drum :) Bravos desteptilor care sustin VW in continuare :) Pentru cei ce nu stiu inca, masinile resoftate intra in "limp mode" daca sunt conduse cu viteze mari pentru mai mult de 15 minute, adica intra in functie protectia motorului si masinile nu mai pornesc apoi. Prin ROmania nu prea se intampla ca nu prea ai unde sa mergi cu peste 150 km/h timp de 15 minute, dar in Germania se intampla frecvent. Succes la cumparat VW, cele mai fiabile masini :))