Detalii tehnice Genesis GV60: până la 435 CP și 451 de kilometri autonomie

Publicat joi, 30.09.2021 12:06 de Alexandru Monenciu

Genesis, brand-ul de lux al celor de la Hyundai, a publicat toate detaliile tehnice ale noului GV60. Crossover-ul cu zero emisii poate fi comandat cu până la 435 de cai putere și o autonomie de 451 kilometri.

Genesis a publicat primele imagini și informații despre noul crossover electric GV60 la jumătatea lunii august. Acesta este dezvoltat pe aceeași arhitectură (E-GMP) ca Hyundai Ioniq 5 și Kia EV6.

3 VERSIUNI, INCLUSIV UNA DE PERFORMANȚĂ

Brand-ul de lux al celor de la Hyundai a dezvăluit acum toate detaliile tehnice ale noului model care poate fi comandat cu roți motrice spate, tracțiune integrală și o versiune de performanță. Indiferent de alegere, bateria are aceeași capacitate: 77.4 kWh.

Versiunea de bază (roți motrice spate) este echipat cu un singur motor electric, care dezvoltă 228 CP și 350 Nm. Cu o singură încărcare, modelul sud-coreean poate parcurge până la 451 de kilometri. Pentru GV60 cu tracțiune integrală, două motoare electrice, 318 CP și 605 Nm, Genesis anunță o autonomie de 400 de kilometri.

În ceea ce privește vârful de gamă, acesta dispune tot de două motoare electrice care dezvoltă 435 CP și 605 Nm. Cu funcția Boost Mode activată, suta de kilometri pe oră este atinsă în fix 4 secunde. Cel de la volan are la dispoziție și un buton de Drift.

Această versiune are o autonomie de 368 kilometri. Arhitectura electrică la 800V permite încărcări de mare viteză, astfel că repriză 10% - 80% durează doar 18 minute.

Noul Genesis GV60 vine echipat cu tehnologia Active Sound Design (sunetul din boxe este modificat în funcție de modul de rulare selectat), Road Active Noise Control, Preview Electronic Control Suspension ("citește" șoseaua și face modificările necesare), diferențial cu alunecare limitată controlat electronic și Disconnector Actuator System.

Acesta din urmă este oferit doar pe versiunea cu tracțiunea integrală și permite deconectarea unuia dintre motoare.

Știm deja că Genesis a pregătit pentru interior două ecrane "unite" pentru instrumentarul de bord și sistemul multimedia. Selectorul transmisiei a fost înlocuit de o sferă de cristal, iar în locul oglinzilor laterale au fost montate camere video.

Crossover-ul GV60 este primul model Genesis care poate fi echipat cu un sistem audio Bang & Olufsen cu 17 incinte. Să nu uităm de sistemul Face Connect, sau cu alte cuvinte tehnologia de recunoaștere facială care permite deschiderea portierelor.

O GAMĂ LARGĂ DE SISTEME DE SIGURANȚĂ OFERITE ÎN STANDARD

Lista cu sisteme de siguranță, oferite în standard, este destul de stufoasă și include, printre altele, Forward Collision-Avoidance Assist, Lane Keeping Assist, Safe Exit Assist, Driver Attention Warning, Smart Cruise Control, Highway Driving Assist și Surround View Monitor.

Debutul noului Genesis GV60 în Europa este programat pentru 2022.

via Genesis

  • eu, joi, 30.09.2021 14:16

    foarte frumoasa, iar ca tehnologie, este la zi, sau chiar "pentru ziua de maine". poza nr 10, cu masina ridicand norul ala de praf, vine ca nuca-n perete.

  • Sak, joi, 30.09.2021 15:00

    De ce este ca nuca in perete? Are mod Drift...

  • Kirotractor, joi, 30.09.2021 15:03

    Kia EV6 GT o bate cu 150 CP (are 585, chiar dacă-s utili doar pentru drag-races pe iutub.) Stilul e cumva clasic cu tente bio, aducând cu Leon Mk1 sau cu și mai vechea Alfasud -- clar că mare lucru nu se mai poate inventa pe 4 roți, fie ele electric învârtite. Bine-ar fi să nu mai ia totuși foc, ca unele e-Kone. Sud-coreenii rămân oricum redutabili la capitolul e-randament și nu pot fi condamnați că storc la maxim lămâia cu diverse coji înșurubate p-aceeași platformă.

  • Catalin, joi, 30.09.2021 15:49

    Dacă reînvie Pony cu Ioniq5, de ce nu și acest Veloster. Bravo lor, Hyundai dă-le bice!

  • GabiA, joi, 30.09.2021 16:26

    Are un design oribil aceasta masina. Cu toata reclama pe care incearca sa si-o faca cu astfel de pseudo-stiri, nu cred ca vor vinde multe unitati.

  • Dutz, sâmbătă, 02.10.2021 05:01

    Subscriu la partea cu design-ul. Nimic deca face cu elegantă și rafinament…