OFICIAL: Genesis GV60 este fratele premium al lui Kia EV6 și Hyundai Ioniq 5, programat să apară în 2022

Publicat joi, 19.08.2021 12:48 de Paul Cosma

Genesis, brandul premium al grupului Hyundai, a prezentat primele imagini cu noul crossover electric GV60. Modelul este construit pe aceeași platformă ca Hyundai Ioniq 5 și Kia EV6.

Genesis a prezentat primul său model electric ce folosește arhitectura E-GMP (Electric-Global Modular Platform), subliniind intențiile sale privind electrificarea. 

Arhitectura electrică la 800V a fost introdusă recent pe alte două modele electrice din grup, respectiv Hyundai Ioniq 5 și Kia EV6. 

Detaliile tehnice încă nu au fost anunțate, însă GV60 ar putea să le “împrumute” de la Ioniq 5. Astfel, crossoverul electric ar putea fi disponibil cu două versiuni de baterie (58 kWh și 72.6 kWh) și cu motorizări între 170 CP și 306 CP. 

Prin prezentarea lui GV60, Genesis introduce și o nouă filozofie de design. Astfel, oglinzile laterale au fost înlocuite de camere video. 

La interior, modelul dispune de două ecrane “unite” pentru instrumentarul de bord și sistemul de infotainment. Selectorul de viteze a fost înlocuit de o sferă de cristal. 

GV60 este primul dintr-o serie de modele electrice pe care Genesis vrea să le lanseze pe Bătrânul Continent în următorii 2-3 ani. Debutul lui GV60 în Europa este programat în 2022. 

Via Genesis

  • Edikkk, joi, 19.08.2021 13:15

    kia EV6 tu eşti maică? Oricum, totul ok, au motoare bune şi arhitectura nouă pe 800 V Nu sunt adeptul butoanelor multe pe consola între şofer şi copilot, îmi plac mult mai mult gen ID.x şi Tesla, în care spaţiul dintre şofer şi copilot este dedicat 100% confortului - cafea, băuturi, telefoane la încarcat, etc şi nimic ca butoane de comandă.

  • curentatu, joi, 19.08.2021 13:32

    Observ că n-are scrumieră, de neiertat pentru confortul meu deci pass, mai bine Dacia Spring. Plus sfera de cristal pomenită de AM nu-i de găsit, poate a manglit-o Edikk să ghicească în ea falimentul Mazda și alte cataclizme planetare.

  • eu, joi, 19.08.2021 13:33

    bine ca pun si butoane... nu vreau sa le caut prin nu stiu ce meniu... butonul ala e acolo si il gasesc fara sa ma uit la el. Inca imi place sa "conduc" masina, nu sa ma plimbe ea pe mine. Si cand conduc vreau sa fiu atent la asta, nu la o tableta si la nu stiu ce optiune ascunsa in al 3-lea meniu, dupa ce ai facut nu stiu ce combinatie pe ecran...

  • Kirotractor, joi, 19.08.2021 15:20

    Nu-i urât GV-ul, deși la prima vedere credeam că-i un Citroën C4 Cactus facelift. Sub Kia EV6 ca stil așadar, dar de vină-i poate și culoarea galben-muștar, ca nuca-n perete pt segmentul premioumm. Nu mai zic de ”armonizarea” cu interiorul albastru / maro care zgârie retina. Altfel, mă așteptam ca e-talibabanul nostru Edikkk să zică de baterii că-s bune, nu de motoare - doar nu-s cu perii / cărbuni. Totu-i să nu mai ia foc prea multe (v. e-Kona.) Cât despre ”pro-fără-butoane”, aștept părerile unora care și CONDUC Tesle/I.D.-uri. Sud-coreenii sunt oricum redutabili la capitolul e-randament și nu pot fi condamnați că storc la maxim lămâia cu diverse carapace p-aceeași platformă.

  • carcotasu, joi, 19.08.2021 17:47

    Ce-i cu broscoiul asta? Ma bucur ca se inmultesc optiunile de masini electrice dar totusi trebuie sa fie si usoare la ochi. Pe de alta parte interiorul mi se pare ca arata mai bine ca la Kia EV6 si Hyundai Ioniq5 si alte masini in clasa asta. Per total, un inceput bun as zice.

  • mircea badea, joi, 19.08.2021 23:46

    dragutica..aduce a porsh...dar de ce suv, e doar pt ulitzari?

  • Edikkk, vineri, 20.08.2021 08:50

    Sunt adeptul de butoane, dar doar pe bord şi uşi, dar nu şi pe consola, spaţiul dintre şofer şi copilot Şi nu îmi plac tabletele foarte mari

  • Johnny, vineri, 20.08.2021 20:49

    Si de ce au pus poze cu porsche macan la stirea asta? Lol