Din 2011, Mazda RX-8 nu va mai poposi pe Batranul Continent
Mazda RX-8 va fi retras de pe piata auto din Europa in 2011 din cauza faptului ca nu indeplineste normele de poluare Euro 5.
Jurnalistii de la Auto Motor und Sport au publicat un raport in care prezinta situatia ”tragica” a lui Mazda RX-8. Modelul constructorului japonez nu va mai fi comercializat pe Batranul Continent din cauza imposibilitatii de a respecta normele de poluare Euro 5 ale Uniunii Europene. Pentru moment, modelele Euro 4 pot fi comercializate fara probleme pe piata din Europa ca vehicule noi, dar obligativitatea normei Euro 5 la nivel european in decursul anului 2011 ii va obliga pe constructori sa isi reimprospateze gama de propulsoare.
Joseph Alois Schmid, directorul executiv Mazda Germania, a declarat pentru jurnalistii de la Auto Motor und Sport ca o retehnologizare a propulsorului rotativ va duce la cresterea costurilor. O versiune imbunatatita a motorului Wankel va fi introdusa in anul 2014, insa, chiar si asa, propulsorul rotativ ar putea avea probleme deoarece normele de poluare Euro 6 vor intra in vigoare.
Mazda RX-8 si-a facut debutul in lumea auto in anul 2001 in cadrul Salonului Auto de la Detroit. Modelul este echipat cu un motor Renesis cu doua rotoare, care au o capacitate totala de 1.300 centimetri cubi. Societatile de asigurari au impus ca motorul Renesis cu care este echipat acest coupe sa fie catalogat ca avand o cilindree de 2.6 litri, in ciuda capacitatii reale de 1.3 litri. Succesorul lor RX-8 este asteptat sa debuteze undeva in decursul anului 2012, daca nu chiar mai devreme.
Via | autoblog
Trebuie sa recunoastem ca vanzarile erau oricum mici. Pe de alta parte foarte putine erau/sunt conduse asa cum trebuie si multe sunt stricate chiar din dorinta de a le proteja. Daca vorbim si de capacitate si consum... la ce bun 1.3 catalogat drept 2.6 si cu un consum de 4.0? Nu neg performantele acestei masini, dar nu tine pasul cu tehnologia.