Director BMW: "Menținerea plăcerii de a conduce un BMW e vitală. Mașinile noastre sunt conduse de clienți, nu de cei care fac regulile de emisii"
Directorul de Cercetare și Dezvoltare al celor de la BMW atinge într-un interviu acordat Automotive News o mulțime de subiecte interesante despre viitorul mărcilor BMW și Mini. De la viitorul X1 la Seria 1 și la (im)posibilitatea producerii unui Seria 7 electric.
Deși informațiile vehiculate de presa auto internațională arată că viitoarea generație BMW Seria 1 va avea roți motrice față pentru prima dată în istoria acestui model, directorul departamentului de Cercetare și Dezvoltare al celor de la BMW susține că această decizie nu a fost încă luată la nivel de companie.
"Această schimbare ne va oferi posibilitatea de a avea un X1 mai bine proporționat. Va arăta puțin mai agresiv datorită faptului că va avea o capotă mai scurtă. Noul X1 va demonstra cu adevărat faptul că putem să producem mașini fantastice pe arhitectura tracțiune față/integrală", spune Klaus Fröhlich, care a preluat postul de director R&D al Grupului BMW în luna decembrie a anului trecut, într-un interviu acordat publicației Automotive News.
Conform oficialului german, noul BMW Seria 2 Gran Tourer, monovolum cu șapte locuri lansat în luna martie la Geneva, va fi cel mai mare model cu tracțiune din gama mărcii. "Avem spațiu să producem modele mai mici sau mai puțin înalte pe această arhitectură". În ceea ce privește un model mai mic decât actualele din gama Mini, același Klaus Fröhlich susține că, deși ideea unui astfel de model s-ar potrivi cu logica brandului, o astfel de mașină ar crea probleme de spațiu: "Pentru a aduce mașina la o lungime de maxim 3.3 metri trebuie să tăiem serios din ea, ceea ce va rezulta într-un model cu spațiu limitat pe bancheta din spate. Nu știu câtă cerere ar exista pentru o astfel de mașină, iar din cauza asta nu sunt extrem de entuziasm în legătură cu un mini Mini".
În discuția avută cu jurnaliștii Automotive News, Fröhlich atinge și zona hibridă-electrică, susținând că în acest moment nu există niciun argument pentru scoaterea pe piață a unei versiunii full-electrice a lui Seria 7, de exemplu. "Când am creat sub-brandul «i», scopul nostru a fost acela de a dărâma percepția publicului conform căreia modelele cu motoare electrice (hibride sau full-electrice) nu pot să transmită emoție. De asta modelul i8 a fost ales să fie primul nostru hibrid plug-in (n.r. încărcabil la priză), încă dinainte de a oferi această soluție de propulsie pe X5, Seria 3 sau Seria 2. Pentru că răspunsul și exactitatea sunt elemente tipice BMW, am vrut să fim siguri că motoarele noastre electrice pot face asta. Dar problema majoră din acest moment este egată de densitatea bateriilor. Personal nu văd la această oră un Seria 7 full-electric. Chiar dacă alte companii fac asta, cred că motoarele electrice au nevoie de baterii cu densitate ridicată înainte să fie montate pe mașini de dimensiuni mari. Când ai 500 de kilograme de baterii în mașină, acest lucru se simte. Masa este un factor-cheie pentru noi", încheie germanul de 54 de ani.
via Automotive News (înreg.)
Ceva e gresit in titlu, corect era : ''Director BMW: "Menținerea plăcerii de a conduce un BMW e vitală. Mașinile noastre sunt conduse de malaxoare cu ceafa lata si manelar ( in mare parte a timpuluii, cu mici exceptii ), nu de cei care respecta regulile in trafic si sunt disciplinat'' Mult mai realist ! Am facu 2 ore din pantelimon pana in Dorobanti. Traficul este infernal in zilele astea cu sarbatorile, bara la bara. In tot acest interval de 2 ore am gasit nenumarati meseriasi cu Bi Em Dabal Yu ics faiv sau ics troa , care mi-au luat fata doar pt a avansa cativa metrii. I-am claxonat, dar mi-au aratat semnul obsecn care-i caracterizeaza pe ei '' _I_'' , idiots.