Dodge Charger Daytona SRT Concept: primul muscle car electric ar putea deveni model de serie în 2024
Constructorul american de automobile prezintă noul concept cu zero emisii Charger Daytona SRT. Cu un design retro și arhitectură de încărcare la 800V, acesta ar putea evolua într-un model de serie în 2024.
Vremurile muscle car-urilor cu motoare mari și sunet inconfundabil sunt aproape apuse. Electrificare ajunge din urmă și acest segment, iar americanii de la Dodge sunt cel mai bun exemplu.
Cu ocazia Dodge Speed Week, constructorul de peste Ocean a prezentat lumii întregi noul concept electric Charger Daytona SRT. Potrivit unor informații, neoficiale pentru moment, acesta ar putea evolua într-un model de serie în 2024.
Americanii nu au oferit prea multe detalii despre acest Charger Daytona SRT Concept. Știm doar că are arhitectură de încărcare la 800V și un sistem de propulsie, botezat Banshee. Performanțele depășesc un SRT Hellcat, potrivit constructorului.
Una dintre inovațiile introduse de acest concept este o transmisie eRupt cu schimbări de trepte electro-mecanice. Cel de la volan are și un sistem PowerShot care oferă un surplus de putere pentru o scurtă perioadă de timp.
O alta este sistemul de evacuare Fratzonic Chambered Exhaust, care produce un sunet de 126 dB și imită sunetul evacuării unui Dodge echipat cu motor V8.
În ceea ce privește designul exterior, americanii au optat pentru o temă retro care te duce cu gândul la originalul Charger Daytona. Partea frontală integrează un element aerodinamic, numit R-Wing, care crește apăsarea aerodinamică.
Pentru interior, Dodge a pregătit un display central de 12.3 inch, instrumentar de bord digital cu ecran de 16 inch, iluminat ambiental, plafon panoramic, scaune cu elemente din fibră de carbon și un Head-up Display generos.
Așa cum spuneam, conceptul Dodge Charger Daytona SRT ar putea evolua într-un model de serie în 2024.
via Dodge
Nu ma duce deloc "cu gandul la originalul Charger Daytona" ! Este clar o evolutie a design-ului actualelor Charger si Challenger, mai degraba( si totodata surprinzator) chiar la acesta din urma ma duce gandul la prima vedere. Oricum ar fi este superb conceptul , sper sa ramana exact asa produsul de serie. Dat fiind ca imi plac extrem de mult actualele generatii ,chiar imi era teama ca odata cu trecerea mult trambitata la electrificare o sa scoata cine stie ce aratare anosto-futurista sau insectiforma - vezi pleiada de ciudatenii euro-asiatice sau tesle, ce tot apar pe banda rulanta . Am ridicat totusi o spranceana cand am citit despre evacuare, mai precis sunetul , sper totusi ca nu o sa "chiar" imite v8-ul , mi-ar parea stupid, ar fi ca si cand i-ar fi rusine de motorul electric de sub capota . Daca tot s-a luat o astfel de decizie ( sunt convins ca nu usoara) atunci trebuie mers pana la capat, ce rost ar avea sa sune ca un veritabil v8 !? Ok, un "galgait" baritonal acolo ar fi binevenit, dar cu reale accente sintetico-electrice, sa stie omul ce conduce si sa o faca cu mandrie. Sa lase v8-ul acolo unde ii e locul , pe un piedestal , chiar daca numai in memoria noastra.