Drum închis pentru monovolume? Mazda renunță la MPV-urile sale din cauza vânzărilor în scădere

Publicat luni, 29.02.2016 17:45 de Mircea Meşter

Mazda preferă să părăsească zona monovolumelor pentru a se concentra pe dezvoltarea SUV-urilor, modele care au explodat în vânzări la nivel mondial.

Faptul că monovolumele au pierdut teren în ultimii ani în fața SUV-urilor nu mai este un secret pentru nimeni. Monovolumele, care acum 10 ani erau mașinile preferate de drum lung ale familiilor europene și nu numai, au scăzut în vânzări până la un punct în care păstrarea lor în gamele marilor constructori nu mai are sens din punct de vedere financiar.

Iar încercările unor mărci de a încerca marea cu degetul - vezi noua gamă Active Tourer de la BMW sau noua generație Renault Scenic, care își va face apariția la Salonul Auto de la Geneva din acest an - nu par decât palide tentative de a reînvia un tip de mașină care pare sortit eliminării de pe piață. 

Deși "eliminare" poate să pară un cuvânt dur, este exact ceea ce vrea să facă Mazda cu monovolumele sale. Conform unor informații deja existente și republicate de cotidianul japonez Nikkei, Mazda va renunța la Mazda5 (cunoscut sub numele Premacy în Japonia) și la Mazda8 (Mazda MPV pe piașa natală) odată cu finalul carierei de piață al actualeor generații din cauza vânzărilor în scădere. În schimb, marca niponă se va concentra pe dezvoltarea segmentul SUV, în care Mazda este reprezentată foarte bine de CX-3 și CX-5 la nivel european și de CX-9 în Statele Unite. 

Conform jurnaliștilor Nikkei, Mazda va redirecționa resursele de producție astfel economiste spre dezvoltarea unor versiuni noi ale SUV-urilor sale, prima pe listă fiind o variantă cu 7 locuri a lui CX-5. 

  • Sandu al-III-lea, luni, 29.02.2016 20:36

    Cred ca si Dacia va renunta la Lodgy cat de curand.Un model destul de uratel care nu prea a avut succes la public.Desi la fel de urat din punct de vedere al designului,Duster,a facut totusi ceva vanzari pentru Dacia.

  • Tudor, luni, 29.02.2016 23:41

    Asta pentru ca pe roman il intereseaza frumusetea si nu practicabilitatea.

  • arhitect, marţi, 01.03.2016 14:15

    MARE GRESEALA din urmatoarele motive: 1 / cota de piata , pt. ca doar pe piata europeana se vand (2015) aproape un milion de MPV (doar in clasa compacta), in crestere cu 4% fata de 2014, vezi http://left-lane.com/european-sales-2015-midsized-mpv-segment/ 2/ perceptia brandului de "constructor generalist ": marcile europene RENAULT, CITROEN, PEUGEOT, VW, FORD, OPEL, BMW, MERCEDES, produc monovolume; vanzarile japonezilor sunt insignifiante si atunci zic ca "strugurii sunt acri" 3/ viitorul automobilului va fi electric, iar ca arhitectura va fi un MPV (spatios) cu podea dubla pt baterii si 2..4 motoare (care inseamna implicit tractiune integrala) ...vezi BMW I3, VW budd-e

  • arhitect, marţi, 01.03.2016 14:31

    ALTE ARGUMENTE pentru MONOVOLUME: PS1: japonezii se mira ca au cota de piata mica in Europa si in Romania, dar ati vazut vreo MAZDA 5 sau TOYOTA VERSO in saloanele / showroomurile din Romania in ultimiii 10 ani care sa promoveze modelele respective ? PS2: sper ca RENAULT sa nu faca aceeasi greseala de marketing PS3: nota bene , FIAT a vandut peste 1000 buc din modelul 500L (clasa mica MPV) anul trecut in Romania cu care se claseaza in top 10 pe o piata anemica in crestere

  • petrush, marţi, 01.03.2016 14:32

    poate fac o scamatorie cu motoarele nefolosite 1,6 d si le pun pe cx5, ca masina e agreabila dar 2,2 d sperie clientii.

  • zarnesteanu, miercuri, 02.03.2016 01:24

    Drumul e inchis la monovolume doar pentru mazda. Pentru restul producatorilor nu cred ca sunt probleme de genul asta. mazda a renuntat si la mazda 5 din cauza vanzarilor foarte slabe. Nu mai stau sa detaliez, pentru ca iar imi scol cunoscatorii in cap. Aia care vad designul masinilor mazda, dar nu si calitatea lor.

  • @zarnesteanu, miercuri, 02.03.2016 15:23

    Cat timp a trecut de cand ai absentat de la analizele medicale ?

  • Duhu, vineri, 04.03.2016 00:30

    Mazda si monovolumele :) Ii felicit pentru decizie. Zarnescu ai si tu dreptate , mazda se bazeaza mult pe design in vanzari.