După hibrid, vine şi electricul: Hyundai Ioniq Electric are o autonomie de 169 km

Publicat miercuri, 24.02.2016 12:30 de Daniel Popescu

Hyundai a oferit primele informaţii oficiale despre Ioniq Electric, versiunea electrică a modelului Ioniq, care a fost deja dezvăluit în varianta hibridă.

La sfârşitul anului trecut, Hyundai dezvăluia că pregăteşte lansarea noului model Ioniq care să fie disponibil în trei variante de propulsie ecologică: hibrid clasic, hibrid plug-in sau pur electric.

Practic, Hyundai Ioniq este primul model care permite integrarea a trei platofrme de propulsie diferite, iar până acum aveam fotografii şi informaţii doar cu

versiunea hibridă, prezentată la începutul acestui an ca rival pentru Toyota Prius.

Iată însă că producătorul sud-coreean a oferit acum şi primele detalii despre versiunea electrică a sedanului compact. Acesta va utiliza un motor electric care furnizează echivalentul a 117 CP şi asigură o autonomie de 169 km, în timp ce viteza de top ajunge la 150 km/h.

Acumulatorul care stochează energia are o capacitate de 28 kWh, este realizată de LG şi a fost amplasată sub scaunele din spate. Ca dotări tehnice, noul Hyundai Ioniq Electric va beneficia de sistem audio cu 6 canale, jante de 16 inch şi blocuri optice LED.

Hyundai Ioniq Electric va fi prezentat la Salonul Auto de la Geneva şi va fi disponibil la comercializare în Coreea de Sud, iar ulterior va ajunge şi în showroom-urile din Europa şi Statele Unite în a doua jumătate a anului.

Via Carscoops

  • ioniq, miercuri, 24.02.2016 12:24

    Cam slabuta autonomia. Chevrolet Bolt are autonomie dubla,desi pare mai mic ca dimensiuni fata de Ioniq.

  • Tony_LPP, miercuri, 24.02.2016 12:40

    Felicitari Hyundai !

  • Cyrus, miercuri, 24.02.2016 12:53

    Cam putin totusi doar 169 km, doar daca te rezumi sa mergi numai prin oras

  • Andy, miercuri, 24.02.2016 13:02

    Cyrus chiar are dreptate...Bolt-ul are dublu deja. Oricum e un pas inainte, tinand cont ca-s totusi la prima incercare. Macar ei fac ceva, spre deosebire de multi producatori.

  • qwerty, miercuri, 24.02.2016 13:23

    Nu poti face masina cu autonomie mare daca folosesti platforma de masina normala. Motivul e foarte simplu: nu ai unde sa inghesui bateriile. Singurele care au autonomie decenta Model S si GM Bolt au platforma dedicata si bateria mare bagata sub podea.

  • razorsbk, miercuri, 24.02.2016 13:30

    @Cyrus: si mie imi pare cam putin mai ales ca in conditii de iarna autonomia poate scadea dramatic. Dar cred ca au avut un motiv destul de bun pentru autonomia asta: pretul sa fie accesibil. Daca facem un calcul: Sistemul de acumulatori de 28kwh ar costa undeva intre 7-10.000 de euro, iar pentru a mai adauga inca 100km autonomie pretul ar fi crescut cu mai mult de jumatate. Daca se incadreaza sub 25.000 de euro in configuratia asta, atunci este o alegere buna deoarece mai primesti de la stat 6500 euro care scade costul achizitiei la 18.500 euro.

  • Andy, miercuri, 24.02.2016 14:39

    @razorsbk Sincer nu cred ca o sa aiba un pret accesibil. Accesibila va fi varianta hibrida normala. Poate undeva pe la 23.000 full. Plug-in-ul va avea un pret pe la 26-27.000 full iar electrica va sari bine de 30.000 in configuratia de top. Sa nu uitam ca in Europa preturile sunt mai mari din cauza taxelor si TVA-ului. O electrica de 35.000 $ in SUA e vanduta in Europa la 40-45.000 de euro.

  • razorsbk, miercuri, 24.02.2016 16:20

    @Andy: Nu cred ca va sari in nici un caz de 30.000. Este mult prea mult pentru un Hyundai. Diferenta intre US si Europe este mult mai mica decat crezi, exemplu: Tesla Model S: 75k$ in US, 70k euro la noi. Diferenta este fix paritatea euro dolar. Sa nu uitam ca Hyundai nu se poate arunca la sume mari cand Tesla e gata sa scoata din cuptor Model 3, masina o pe care o asteapta foarte multa lume.

  • Andy, miercuri, 24.02.2016 19:04

    @razorsbk Preturile vor fi la nivel de Prius/Volt. Hyundai nu mai e de ceva vreme o firma low-cost cu preturi mult mai mici decat concurenta directa. Acum sunt la acelasi nivel. Doar Kia are preturi un pic mai mici. Plus ca vorbim de un model nou, eco din start, nu de unul adaptat gen Auris Hybrid sau Golf GTE.

  • All Electric, miercuri, 24.02.2016 21:47

    @qwerty @ioniq @Andy E autonomie in ciclu NEDC. Autonomia reala e mult mai mica (~100km) Hyundai are un handicap temporal pe care trebuie sa-l recupereze, Bolt nici n-a atins asfaltul si multi vorbesc de parca il au in garaj. Masini cu experienta aflate pe piata cu practicalitate dovedita prin vanzari concrete si bine cotate in segmentul electricelor sunt trecute cu vederea. Masini precum Outlander PHEV si Renault Zoe. Masini care fac mai multe vanzari Europa decat orice Tesla sau GM. Nu sunteti realisti. Cand apare Bolt in 2017, Zoe va avea deja 400 km NEDC sau 300 km de autonomie reala ! Nu mai vorbim de veteranul Nissan LEAF cu autonomie prezenta de 250 km nedc si 400-500 km in maxim un an cu noua generatie.

  • UPDATE @Andy, marţi, 21.06.2016 18:42

    Care Bolt? Care Model S? Sâc !! http://www.automarket.ro/stiri/550-de-kilometri-autonomie-cu-o-electrica-de-segment-compact-nissan-71665.html