După vânzări record în 2024, Volvo începe noul an cu o scădere
Constructorul suedez de automobile a raportat o scădere a vânzărilor cu 5% în prima lună din 2025. Există, totuși, și o veste bună: au crescut vânzările de mașini PHEV și pur electrice.
Anul trecut, Volvo a comercializat cu 8% mai multe mașini, la nivel global, comparativ cu 2023, ceea ce a reprezentat un nou record pentru compania suedeză.
Dar, prima lună din 2025 a fost ca un duș rece pentru Volvo, care a raportat o scădere a vânzărilor, cu 5% (la 50.820 de vehicule), față de aceeași lună din 2024. Suedezii au însă și o explicație pentru această performanță negativă: suprapunerea cu Noul An Chinezesc, o sărbătoare care implică multe pregătiri, restricții și, desigur, concedii.
Există, totuși, și o veste bună. Vânzările de mașini electrificate, adică plug-in hybrid și 100% electrice, au crescut cu 17% în luna ianuarie, până la 22.398 de exemplare. Cel mai mare avans l-au avut modelele PHEV, adică 28%, la 12.693 de unități.
Mașinile electrice ale producătorului din Goteborg au cunoscut un avans de 5%, la 9.705 exemplare.
În tot acest timp, modelele termice și mild-hybrid au înregistrat o scădere a vânzărilor, cu 17%.
Cu 18.972 de unități comercializate, XC60 a fost cel mai popular Volvo în prima lună din 2025. Urmează XC40/EX40, iar ultima treaptă a podiumului este ocupată de XC90. Acestea din urmă au avut mai puține vânzări în ianuarie 2025 decât în ianuarie 2024.
via Volvo