Electricele fac performanță în Olanda: SUV-ul Jaguar I-Pace a fost cel mai bine vândut model în decembrie 2018

Publicat marţi, 08.01.2019 16:25 de Cornel Șocariciu

Jaguar I-Pace a fost cel mai bine vândut model din Olanda în decembrie 2018, reușind să devină primul electric cu o astfel de performanță din țara lalelelor. În urma acestei performanțe, SUV-ul britanicilor a terminat anul pe locul secund în topul electricelor vândute în 2018 în Olanda.

În urmă cu câteva zile v-am prezentat situația vânzărilor de mașini electrice în Norvegia în 2018. Conform raportului oferit de Autoritatea Rutieră din Norvegia, 31.2% dintre mașinile noi vândute în statul scandinav în 2018 au fost 100% electrice.

Acum "sărim" în curtea olandezilor, o altă piață care a reușit să facă performanță în ceea ce privește vânzările mașinilor electrice.

Cel mai interesant rezultat constă în faptul că în luna decembrie 2018, SUV-ul electric Jaguar I-Pace a devenit cel mai bine vândut model de pe piața olandeză, cu 2.621 de unități livrate de constructorul britanic. Este pentru prima dată în istoria pieței din Olanda când un model electric primește titlul de "Best Seller of the Month" și detronează vehiculele echipate cu motoare cu combustie internă.

Mai mult decât atât, I-Pace deține acum și recordul pentru cele mai mari vânzări înregistrate într-o lună de un model electric.

Conform raportului oferit de autoritățile olandeze, 31% din totalul mașinilor comercializate luna trecută au fost electrice sau plug-in hybrid (PHEV), un rezultat excelent pentru acest tip de vehicule. Pe tot parcursul anului trecut, 6% dintre mașinile noi vândute în Olanda au făcut parte din această categorie (electric sau PHEV).

Tesla Model S ocupă prima poziție în topul vânzărilor realizate în 2018 în Olanda în segmentul vehiculelor electrice. Conform raportului, constructorul american a livrat 5.636 de exemplare Model S. Locul secund în topul anual este ocupat de Jaguar I-Pace cu 3.495 de unități, în timp ce pe ultima treaptă a podiumului a urcat Nissan Leaf cu 3.370 de exemplare comercializate în Olanda în 2018.

Începând cu 1 ianuarie 2019, Olanda a operat o serie de majorări la nivelul taxelor pentru vehiculele electrice cu prețuri mai mari de 50.000 de euro, iar acesta este unul dintre motivele pentru care vânzările au explodat pe finalul anului trecut.

Via | CleanTechnica

  • vianu, marţi, 08.01.2019 17:29

    de la prea multa iarba li se trage, daca ar fi niste romani adevarati cu sange in instalatie care "stie" ce sunt alea masini adevarate s-ar fi ales prafu'(rile) de I-pacele lor

  • Rudolf D., marţi, 08.01.2019 18:12

    O electrica intradevar frumoasa si cu performante bune. Pentru Olanda e potrivita. Totusi ceea ce nu inteleg e ce nevoie au olandezii de SUV in conditiile in care tara aia e plata si asfaltata de la un cap la celalalt. Cred ca designul a avut un rol important aici, masina fiind, asa cum am spus, foarte frumoasa, lucru destul de rar printre electrice.

  • vianu, marţi, 08.01.2019 18:16

    o fi afaltata si plata dar la cum convietuiesc oamenii cu toate soiurile de animale ce isi vad de ale lor in proxima vecinatatea a soselelor si autostrazilor un SUV le mai lipsea sa se simta cu adevarat aventurieri in natura salbateca

  • @Rudolf D., marţi, 08.01.2019 18:47

    Confunzi SUV-urile cu masinile de teren. Cand o sa vad un i-Pace pe offroad a innebunit lupu'.

  • Edikkk, marţi, 08.01.2019 19:41

    Oooo după Norvegia acum Olanda bate recordul pentru procentul de electrice. Bravo Olanda. PS la un SUV este vorba de ţinuta de drum (cum stă corpul în maşină, cum cobori din maşină, cum se vede traficul din maşină )

  • Rudolf D., miercuri, 09.01.2019 00:28

    Stiu care-i diferenta intre un SUV si o masina de teren. SUV-ul n-are senile. Tinuta de drum e cum stai in masina, cum urci in ea si cum vezi din ea?!?!? Eu credeam ca se refera la cum ia curbele, cum ia denivelarile, cum franeaza, cum accelereaza, cum se comporta la viteze mari, deci ruliu, tangaj etc. ca la vapoare. La toate astea o masina normala da clasa SUV-urilor. Parerea mea.

  • Edikkk, miercuri, 09.01.2019 05:09

    Da, dle Rudolf ceea ce am spus eu dar şi ceea ce aţi spus dvs. Ţinuta de drum este tot ce are de a face cu percepţia şoferului şi pasagerilor în maşină !! Unde scrie că ceaa ce am scris eu nu se încadrează în ţinuta de drum ?

  • vianu, miercuri, 09.01.2019 09:34

    aia se numeste ergonomie.... acolo scrie

  • mircea badea, miercuri, 09.01.2019 12:11

    in nicio tara cu asfalt nu ai nevoie de suv.

  • pipo, miercuri, 09.01.2019 14:51

    ..aoleo mama..abea m-am ridicat de pe jos !...bai Edikkk ..esti sublim !! Sa nu crezi ca am ceva cu tine ,dar esti intr-o mare forma zilele astea ,sa nu te schimbi niciodata !