#ElectricRomânia: Enel X, inițiatorul unei rețele cu 2.500 de puncte de încărcare în țară, este partener al turului României cu mașini electrice

Publicat luni, 10.06.2019 11:31 de Cornel Șocariciu

#ElectricRomânia, primul tur al României cu mașini electrice pe care îl realizează o publicație din țara noastră, este susținut de Enel X. Compania vrea ca până în 2023 să ofere 2.500 de puncte de încărcare la nivel național.

Trecerea de la mașinile cu combustie internă la cele cu motoare electrice este imposibilă fără ajutorul și implicarea furnizorilor de energie electrică. De aceea, grupul Enel, prin divizia Enel X vizează transformarea și dezvoltarea unei noi ere în materie de mobilitate.

Lansată la finalul anului trecut în România, divizia Enel X are ca prim proiect o țintă extrem de ambițioasă: dezvoltarea unei infrastructuri de încărcare care să acopere întreaga țară și care să fie dedicată vehiculelor electrice. 

2500 de puncte de încărcare

În intervalul 2019 - 2023, compania își dorește să instaleze la nivel național aproximativ 2.500 de puncte de încărcare destinate vehiculelor electrice.

Primii pași vor fi făcuți în București, Timișoara și Constanța, iar pentru 2019 Enel X are în plan instalarea și deschiderea a 300 de puncte de încărcare în aceste orașe.

Intenția Enel X vine în mod natural ca urmare a transformării industriei la nivel global: promovarea și dezvoltarea mobilității electrice și în România în vederea atingerii țintelor stabilite de Uniunea Europeană în ceea ce privește reducerea emisiilor poluante.

Stațiile care fac parte din proiectul Enel X vor avea puteri de 22 kW, 50 kW și 150 kW. Produsele companiei sunt dezvoltate și comercializate în funcție de nevoile clienților.

JuicePole este stația concepută pentru încărcarea pe stradă și va putea fi accesată de utilizatori prin intermediul aplicației Enel X Juice Pass.

JuiceBox este o versiune adaptată garajelor private, dar poate fi concepută și pentru a deservi flotele companiilor.

JuiceLamp este unul dintre cele mai interesante produse Enel X. Acesta poate fi utilizat atât pentru iluminatul public, cât și ca infrastructură de încărcare.

Divizia Enel X România și produsele acesteia se adresează atât persoanelor fizice, cât și companiilor și autorităților locale care doresc să investească în energia verde și să accelereze trecerea la mobilitatea electrică.

Enel X în motorsport

Motorsportul rămâne o rampă de lansare pentru testarea și dezvoltarea tehnologiilor noi, iar Enel X s-a implicat activ în această ramură. Compania italiană a demarat un parteneriat cu Formula E, cea mai importantă competiție de monoposturi electrice din prezent. Enel X nu oferă doar soluții de încărcare rapidă pentru monoposturi, ci și o microrețea de energie electrică pentru caravana Formulei E.

Anul acesta, implicarea Enel în motorsport a atins un nou nivel: compania italiană a devenit partener principal în cadrul MotoE World Cup, o competiție dedicată motocicletelor electrice.

Cu un asemenea portofoliu în domeniul mobilității electrice, decizia diviziei din România a Enel X de a se implica activ în proiectul #ElectricRomânia și de a deveni partener al turului României cu mașini electrice a venit în mod natural.

#ElectricRomania este un proiect Automarket.ro

Partener principal:
Kaufland România

Parteneri:
Enel X
NetBet
Continental Hotels

  • ACE - Craiova, luni, 10.06.2019 12:58

    Bravos ENEL, mult succes !!!!!! Viitorul va trece - DOAR - prin baterie….asa cum toate dispozitivele actuale folosesc baterii / acumulatoare, incepand de la telefoane, lanterne, statii portabile, trotinete (am vazut ca au aparut deja cu autonomie pana la 70 km), biciclete, masini electrice, echipamente si dispozitive diverse se va ajunge la motorete, motociclete, autocamioane, barci, vapoare, avioane, trenuri etc....100% electrice….. Bineinteles: 1) STATIILE DE INCARCARE si INFRASTRUCTURA electrica (cu toate aspectele ei - panouri fotovoltaice, ferme eoliene, sisteme de stocare in masa a energiei electrice etc.) vor juca un rol DETERMINANT in evolutia viitoare; 2) RECICLAREA va fi un element DE BAZA ce va trebui sa fie luat in calcul cat mai serios, atat de catre producatorii de masini si echipamente cat si de utilizatori.

  • Fermierul eolian, luni, 10.06.2019 15:25

    Pai trenurile si troleibuzele sunt deja electrice si nici nu folosesc baterii inca. Va dati seama unde se va ajunge cand punem si baterii pe ele? La navete spatiale. Care deja sunt reciclabile. De prin 1980. Cat ma multe certificate verzi. https://www.enel.ro/enel-muntenia/ro/informatii-utile/intrebari-frecvente/ce-sunt-certificatele-verzi-si-de-ce-apar-pe-factura.html

  • joe, luni, 10.06.2019 17:15

    Enel abia astepta electrificarea! Pusesera niste tarife la kw,pt incarcarea masinilor,de ieseai mai scump decat alimentarea cu benzina,,Pana le-a pus "capac"!~