Euro NCAP a dezvăluit cele mai sigure mașini testate în 2018: Mercedes-Benz Clasa A, Lexus ES și Hyundai Nexo

Publicat miercuri, 12.12.2018 13:03 de Daniel Popescu

Organizația Euro NCAP a anunțat că Mercedes-Benz Clasa A, Lexus ES și Hyundai Nexo au fost cele mai sigure mașini pe care le-a testat în 2018, în funcție de segmentul în care sunt poziționate.

Organizația Euro NCAP a testat 23 de modele pe parcursul anului 2018, iar acum a venit momentul să le aleagă pe cele mai sigure, în funcție de rezultatele obținute.

Astfel, Euro NCAP a anunțat că Mercedes-Benz Clasa A este modelul care a obținut cel mai bun rezultat în acest an și a ocupat astfel prima poziție în clasamentul general, dar și în segmentul mașinilor mici de familie.

Noua generație Clasa A câteva schimbări în structura testelor. Principala noutate este că Euro NCAP testează acum și abilitatea sistemului de frânare automată de urgență (AEB) de a detecta bicicliști, ca urmare a creșterii numărului de persoane care utilizează biciclete pe drumurile publice. De asemenea, un test nou este și detectarea pietonilor pe timp de noapte, prin care Euro NCAP se va asigura că sistemele de siguranță funcționează permanent. Detalii complete despre procedura testelor găsești aici într-un articol dedicat.

Tot în acest an, Euro NCAP a testat în premieră sisteme autonome disponibile pe 10 modele, însă niciunul dintre acestea nu a fost capabil să evite accidente în cazul unor situații neprevăzute care se întâmplă frecvent în trafic.

Via Euro NCAP

  • Tatraurs, miercuri, 12.12.2018 13:47

    5 km in plus si roata lovea pragul si usa ramanea blocata. Euroncap e de toata jena,masini cu 5 stele se fac de ruaine la teatele americana. Vedeti ca exemplu un test mai aproape de realitate cand vine vorba de un accident. Small overlap test de la NHTSA. Meecedesul w204 cu 5 stele la euroncap s.a facut de cacao la testele ceva mai dure ale americanilor.

  • Tatraurs, miercuri, 12.12.2018 13:50

    https://youtu.be/pG9h4XMJv6Y

  • George, miercuri, 12.12.2018 16:40

    @Tatraurs, am dat copy-paste la masina despre care ai spus tu. G inseamna Good, M inseamna Marginal. Ce ti se pare asa de dezastruos ? Small overlap front Driver-side - M Moderate overlap front -G Side - G Roof strength - G Head restraints & seats - G CRASH AVOIDANCE & MITIGATION Front crash prevention - SUPERIOR

  • George, miercuri, 12.12.2018 16:43

    Good = maxim, adica 4 din 4 Marginal= sub mediu, adica 2 din 4 Deci la toare are maxim, inafara de accidentul pe partea soferului adica situatii mai rare

  • Green_Alex, miercuri, 12.12.2018 18:38

    @Urs: aruncati aiurea cu substanta mirositoare. Hai sa o luam pas cu pas: 1. Filmul din link-ul trimis este cu procedura numita: Small Overlap Frontal crash de la testele facute de IIHS in 2012. Desi la procedura respectiva masina a fost notata cu "Poor" (nota minima), la restul testelor scorul a fost "Good" (adica nota maxima). Acest lucru a condus la acordarea distinctiei "Top Safety Pick" pentru 2012. 2.EuroNCAP a testat Merc-ul W204 in 2009 si i-a dat 5 stele, ceea ce este oarecum similar cu rezultatul de la IIHS. 3.Procedura de testare a EuroNCAP este diferita de cea de la IIHS, si nu include acest "small offset frontal crash", deci nu se poate face o comparatie punct cu punct a filmuletelor. Fake news much?

  • Tatraurs, miercuri, 12.12.2018 18:42

    https://youtu.be/tMqVRIZ9U6k Ce e fake news,uita-te aici cum se fac praf masinile in teste mult mai dure mai aproape de realitate,apoi,uita.te la acelasi tiguan cum ia el 5 stele la euroncap. Vezi cat se deformeaza caroseria.

  • Green_Alex, miercuri, 12.12.2018 19:00

    Fake news este ca va uitati la un film pe youtube, trageti o concluzie gresita, dupa care faceti aprecieri jignitoare in mai multe comentarii pe un site auto. https://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/mercedes-benz/c-class-4-door-sedan Da, filmuletele arata masini distruse. Daca veti citi unpic veti constata ca asa sunt proiectate sa se comporte. Daca ati avea si rabdare (ca internet aveti) ati cauta si explicatiile unde: SURPRIZA Tiguan este Top Safety Pick pentru 2017. https://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/volkswagen/tiguan-4-door-suv Din pacate, in era informatiei desi exista informatii la indemana, multi oameni, din lene (sau prostie), nu le folosesc si ajung la concluzii/actiuni total eronate/distructive. Si dupa aia se plang ca ii fura ONG-urile/corporatiile/si statul paralel.

  • Tatraurs, miercuri, 12.12.2018 20:11

    Inca o data, nu inteleg de ce e fake news? Ca in viata reala ai mai multe sanse sanse sa pocnesti masina frontal pe 20% din suprafata ei cum e la testele americane si nu pe 50% intr-o bariera deformabila?Eu m-am uitat la halul in care se loveste manechinul cu capul de montantul A in testele americane sau cum ii intra capul sub airbag.ul lateral. Putine masini ies bine la testele lor,la euroencap cam toate masinile sunt facute sa iasa bine la testele lor,in viata reala,se cam fac varza .

  • Tatraurs, miercuri, 12.12.2018 20:30

    Renaultul a avut la un momentvdat cam cele mai ok teste de impact. Foloseau cadavrele celor care isi donau corpurile pentru stiinta. Luau cadavrele,le schimbau sangele cu o culoare de contrast si le puneau in locul manechinelor de crash-test. Apoi,vedeau inclusiv ce vase de sange se rupeau prin cap dupa un impact,cum s-a rupt coloana... Bineinteles,cica nu era moral si le-au interzis testele. Acum ai manechine cu sex neutru care se infig in acelasi mod in niste teste care nu simuleaza aproape deloc accidentelw din viata reala. De ce oare in testele de impact lateral nu apare si pasagerul? Penteu ca ar da cu capul in manechinul soferului si si-ar "rupe"gatul!

  • Calingura, miercuri, 12.12.2018 20:31

    E fake news pentru ca diseminezi informatii truncheate. Nu am vazut niciun comentariu in care sa fii pozitiv pe acest forum. Testele lor sunt mai dure dar asta nu schimba cu nimic faptul ca, de exemplu, Touareg-ul ramane una din cele mai sigure masini de pe piata americana sau europeana. Este normal sa se faca acordeon. Asa sunt proiectate. Asa se absoarbe impactul. Este normal sa mori in ele de la anumita viteza incolo. Acestea sunt limitele fizicii.

  • Zuzu, miercuri, 12.12.2018 20:33

    @Tetraurs - ar fi cazul s-o lași mai moale cu IIHS-ul. Mașinile pe care le dau că fiind ok la ei, în Europa sunt praștie sau destul de slabe. Invers nu este valabil. Mașinile europene stau f bine in clasamentul american al siguranței. Un exemplu recent: Jeep. În Europa cel puțin, este de preferat ca mașina sa se facă praf dar ocupanții să plece acasă sănătoși. Pt table există asigurări.

  • Tatraurs, miercuri, 12.12.2018 20:53

    Stiu ca masinile sunt facute sa absoarbaenergia impactului,ma intrebam doar ce absoarbe capul manechinului de la t3stele americane atunci cand intra in contact cu capul cu stalpul A. Niciun comentariu de-al meu nu e pozitiv ,nici nu trebuie. Toti avem prostul obicei sa vedem mai mereu doar defectele la un lucru(sau om) si aproape niciodata calitatile.

  • Calingura, miercuri, 12.12.2018 21:50

    Repet ce au spus si altii mai sus: una e una, alta e alta. 1. nimeni nu a pretins ca nu se deformeaza, ca nu mori in masini sau ca in 2012 ele erau gandite pentru small overlap test. Ulterior au mai umblat oricum la ele. 2. Nu iti face iluzii ca masinile americane ar fi mai safe. Sunt doar proiectate pentru testele de acolo. 3. 5 stele la noi echivaleaza, parca, cu good la ei. Nu te astepta sa auzi awesome sau fantastic.

  • Green_Alex, joi, 13.12.2018 01:29

    @Urs: uite ca am rabdare si fac a 3-a incercare de a va lamuri. As avea totusi rugamintea sa cititi si mai departe de primul rand al explicatiilor. 1.Una dintre definitii spune ca "fake news inseamna raspandirea unor informatii false, eronate sau prezentarea lor intr-un context gresit..." 2.Afirmatia dv: "Euroncap e de toata jena,masini cu 5 stele se fac de ruaine la teatele americana." 3.Adevarul: ambele masini prezentate ca exemple au obtinut calificativ maxim (5 stele vs Good) atat la testele EuroNCAP cat si IIHS, indiferent de comentariile dumneavoastra (calificate?) asupra imaginilor. Dovezile sunt in link-uri (daca ati avut rabdare). 4.Despre modurile de testare ale celor 2 organizatii se pot scrie multe prostii, ideal ar fi sa veniti cu ceva studii/statistici despre incidenta tipurilor de coliziuni auto. Pana atunci enunturile dumneavoastra sunt doar pareri personale neavizate. Daca veti insista cu lectura, poate veti descoperi ca diferentele de testare vin din diferentele dintre conditiile de trafic de pe cele 2 continente si atunci ceea ce este reprezentativ pentru America s-ar putea sa nu fie pentru Europa. 5.Referitor la testarea pe cadavre vs papusi exista multe informatii in literatura. Iar desi cadavrele pot indica mai bine tipul de leziuni pe care le vor suferi persoanele de la bord, cantitatea de informatii (de la senzorii instalati) si consecventa datelor este net superioara in cazul folosirii papusilor. Toate informatiile de mai sus sunt disponibile gratis pe internet si nu cred ca necesita un nivel de cunoastere deosebit de avansat pentru a fi intelese.