EuroNCAP: 4 stele pentru noul Dacia Sandero

Publicat miercuri, 29.05.2013 12:03 de Mircea Meșter

Noua generaţie a lui Sandero a reuşit să adune 4 stele EuroNCAP, cel mai bun rezultat obţinut de vreodată de Dacia. Explicaţiile vin din prezenţa în dotarea standard a ESP-ului şi a airbag-urilor laterale.

Cea mai recentă sesiune de teste de siguranţă organizate de EuroNCAP a adus un rezultat bun pentru noua generaţie de modele Dacia, reprezentate la EuroNCAP de noul Sandero. Cu un rezultat general de patru stele din cinci, Dacia Sandero atinge cel mai bun rezultat din istoria constructorului de la Mioveni. Mai mult, datorită faptului că Logan berlină şi Logan MCV beneficiază de aceeaşi construcţie structurală, rezultatul bun atins de Sandero se transferă şi în CV-ul "fraţilor" săi de gamă.

Cele patru stele au fost întâmpinate într-o notă pozitivă de EuroNCAP, informaţiile publicate de organizaţia europeană contrastând puternic cu atacurile la adresa Dacia pe care EuroNCAP le-a publicat în momentul testului cu Dacia Lodgy, care a avut loc în luna noiembrie a anului trecut. Dacă atunci Dacia era criticată dur pentru că oferea doar trei stele pe un monovolum destinat familiei - rezultat considerat foarte slab de EuroNCAP, constructorul de la Mioveni reuşeşte de această dată să se ridice la standardele europene. Şi chiar dacă nu a reuşit să strângă rezultatul maxim de cinci stele, cele patru stele sunt o îmbunătăţire foarte importantă a comportamentului modelului în cazul unui accident, mai ales dacă luăm în calcul faptul că EuroNCAP şi-a înăsprit criteriile de testare între timp. Anterioara generaţie a lui Sandero primise trei stele EuroNCAP în 2008.

Maşini de oraş: modele cu 4 stele în istoria recentă EuroNCAP 
MODEL AN TEST STELE PUNCTE
Pasageri Adulţi 
PUNCTE
Pasageri copii 
PUNCTE
Pietoni 
PUNCTE
Sisteme de sig. 
DACIA Sandero 2013 4 80% 79% 57% 55%
FIAT Panda 2011 4 82% 63% 49% 43%
KIA Picanto 2011 4 86% 83% 47% 43%
NISSAN Micra 2010 4 84% 79% 58% 57%
CITROEN C3 2009 4 83% 74% 33% 40%

SIGURANŢA OCUPANŢILOR ADULŢI

EuroNCAP notează faptul că habitaclul nu a suferit modificări structurale la impact şi că protecţia oferită a fost bună la nivelul genunchilor şi femururilor şoferului şi pasagerului din dreapta. Sandero a pierdut puncte însă la testul de impact lateral cu stâlpul, acolo unde protecţia la nivelul pieptului şoferului a fost considerată slabă. La impactul posterior, care măsoară nivelul de siguranţă oferit de scaune şi de tetiere la nivel cervical, Sandero a reuşit un rezultat mediocru. Per total, Sandero a adunat 80% din punctele maxim posibile la acest test.

SIGURANŢA OCUPANŢILOR COPII

Cele mai pozitive remarci din cadrul testelor EuroNCAP au fost cele pe care Sandero le-a primit la capitolul Protecţia copiilor. Conform organizaţiei europene independente, Sandero a adunat maximum de puncte pentru protecţia copilului aşezat în scaunul destinat celor în vârstă de 18 luni. Testul destinat verificării nivelului de siguranţă oferit copilului de 3 luni a adus şi el un rezultat pozitiv. Sandero s-a achitat cu bine de protecţia copiilor şi la testul de impact lateral, acolo unde, notează euroNCAP, "ambele manechine au fost protejate corect, minimizându-se astfel riscul contactului între zona capului şi părţi ale interiorului maşinii". Sandero a primit laude şi pentru faptul că airbag-ul frontal poate fi dezactivat pentru a permite instalarea unui scaun de copil pe locul din dreapta faţă, însă modelul românesc nu a primit puncte la acest capitol din cauza faptului că nu oferă suficiente informaţii clare despre statusul respectivului airbag. 

SIGURANŢA PIETONILOR

Designerii noului Sandero au colaborat strâns cu inginerii pentru a dezvolta o maşină care are grijă - măcar parţial - şi de pietoni. Sandero a obţinut maximum de puncte pentru protecţia pe care o oferă spoilerul frontal picioarelor pietonilor într-un eventual accident. Totuşi, la fel ca multe alte modele din segmentele inferioare, Sandero a fost penalizat pentru zonele în care zona pelviană şi capul unui pieton adult ar putea lovi capota. Acestea au fost considerate ca slabe de către EuroNCAP.

SISTEME DE SIGURANŢĂ

Apariţia sistemului ESP între echipamentele standard pe care le oferă Sandero odată cu noua generaţie a făcut diferenţa între rezultatul anterior de 3 stele şi cel actual de 4 stele EuroNCAP. Acesta a reuşit să treacă testele EuroNCAP cu brio. În plus, faptul că airbag-urile laterale se află şi ele în dotarea standard au cântărit greu în rezultatul final. Totuşi, Sandero a fost penalizat din cauza faptului că locurile din spate nu beneficiază de senzori care să avertizeze şoferul că pasagerii nu şi-au cuplat centurile de siguranţă.

CE MAŞINĂ A TESTAT EURONCAP?

Modelul testat de EuroNCAP a fost un Sandero 1.2 benzină în versiunea de echipare standard. Maşina a beneficiat de airbaguri frontale şi laterale şi de ESP.

EURONCAP: Sandero 2013 vs. Sandero 2008
Impact frontal şofer
Impact frontal pasager
Impact lateral
Impact lateral cu stâlp
n/a
Protecţia pietonilor

VIDEO: Testul ESP şi Testul frontal cu Dacia Sandero la EuroNCAP

  • Felicitari Dacia, miercuri, 29.05.2013 12:29

    4 stele la heneral este un rzultat onorabil, mai ales daca tinem cont de aportul negativ adus de testul impactului cu pietonii si elementele de siguranta activa. Noua generatie puncteaza unde trebuie, cel putin in cazul infrastructurii rutiere din Romania, unde majoritatea impacturilor sunt frontale, datorita lipsei autostrazilor

  • Mitica, miercuri, 29.05.2013 12:31

    ...sa nu uitam ca pentru prima data au testat o versiune full option. Fata versiunile medii de echipare pe care le testa EuroNCAP-ul.

  • LEE, miercuri, 29.05.2013 12:54

    Daca va uitati la filmuletul video, 4 stele e un fel de minus 3 !!! Reclama, marketing pur...........

  • gogu, miercuri, 29.05.2013 12:58

    am ajuns s-o traiesc si pe asta, un set de teste Euroncap in care Dacia sa nu aiba cel mai slab rezultat. cat despre cele 4 stele, Euroncap numai de afinitati Dacia nu pot fi acuzati, dupa cat i-a tavalit in ultimii ani. poate generatia a treia scapa de restrictiile Renault privind sistemele de siguranta pe sora mai saraca de concern

  • xxx, miercuri, 29.05.2013 12:58

    bun rezultat

  • flo, miercuri, 29.05.2013 13:20

    Daca va uitati la comparatia cu generatia anterioara chiar se vede diferenta. Sincer ma bucur pentru rezultatul obninut, si pentru categoria de masini in care se inscrie Dacia este un rezultat bun.

  • LEE, miercuri, 29.05.2013 13:26

    fata de 2009, s-a schimbat sistemul de notare, normal sa fie diferente...........

  • taz, miercuri, 29.05.2013 13:36

    @ALEE: * fata de 2009 s-au modificat conditiile de notare, dar in sensul ca acum sunt mai drastice testele * cat despre reclama, ar fi o reclama mai ales daca iei in considerare concurenta: FIAT Panda, KIA Picanto, NISSAN Micra si CITROEN C3, in comparatie Sandero a iesit chiar bine in plus celelalte au fost testate in 2009, daca iei exact acele modele din 2009 si le supui testelor din 2013 nu cred ca vor mai obtine 4 stele

  • taz, miercuri, 29.05.2013 13:38

    corectare, modelele au fost testare intre 2009 si 2011, oricum toate pe sistemul vechi de notare

  • Bravo Dacia !, miercuri, 29.05.2013 13:42

    Gama Dacia de dupa 2005 intotdeauna a avut o structura stabila. Baza este buna. Diferentele vin din plusul de echipamente de siguranta. Acum, sistemul de notare s-a schimbat in sensul ca e mai sever, deci cu atat mai laudabila oferta Dacia. E un concept de succes pe care Renault l-a simtit cu multi ani in urma.

  • @Mitica, miercuri, 29.05.2013 13:55

    "Modelul testat de EuroNCAP a fost un Sandero 1.2 benzină în versiunea de echipare standard. Maşina a beneficiat de airbaguri frontale şi laterale şi de ESP."

  • Alin, miercuri, 29.05.2013 14:40

    @Mitica Daca citesti mai atent articolul, ai sa vezi ca au testat versiunea "cheala", care insa, aproape ca nu mai are nici o legatura cu modelul precedent

  • logansedan, miercuri, 29.05.2013 16:06

    deformarea frontala pare cam la limita. in cazul unei viteze superioare la impact sau coliziunii cu o masina cu masa superioara habitaclul va suferi deformari serioase

  • @logansedan, miercuri, 29.05.2013 16:12

    E vizionarea primului test Euroncap in viata ta? Pentru ca asa pare. De zone cu deformare programata si celula de supravietuire, ai auzit? Putin probabil.

  • gogu, miercuri, 29.05.2013 16:13

    de aia a luat 4 stele si nu 5

  • Fabia, miercuri, 29.05.2013 16:19

    Skoda Fabia are 4 stele pe vechiul standard de testare. Probabil 3 stele daca ar fi testata acum.

  • euroncap, miercuri, 29.05.2013 18:49

    Pt @logansedan: Deformarea pilonului A nu tine de zonele de deformare controlata. Cred ca la asta se referea logansedan. Se vede ca incepe sa cedeze pilonul A. Practic doar botul masinii pana la parbriz e zona care absoarbe energia impactului, decelerarea practic. Daca incepe sa se deformeze pilonul A practic nu mai este nici o structura care sa tina bordul sa nu intre in tine. Sunt pe youtube filmulete cu Laguna 3 testata la 80 km/h - practic incepe sa cedeze pilonul A care la 64km/h in testele Euroncap nu prezenta nici o deformare. Oricum testele Euroncap nu sunt realiste - spun si ei ca simuleaza o ciocnire frontala cu o masina din sens opus egala ca masa , fiecare circuland cu 55 km/h.

  • Pana, miercuri, 29.05.2013 22:14

    Cam amuzanta chestia asta cu stelele. Deci domnilor, daca vreti sa aveti siguranta de 4 stele intr-un Logan/Sandero aveti grija sa faceti accident la cel mult 64 km/h si in conditii stricte, simulate de cei de la EuroNCAP. Nu conteaza daca la 100 km/h iti iese brusc in fata un Dorel cu raba si intri in el cu 80km/h. Iar chestia asta e un general valabil pentru toate masinile care ofera siguranta exemplara conform EuroNCAP. Pe de alta parte in cazul unui impact frontal masina se face praf (lucru bun) iar tu scapi intreg. La fel si in cazul impactului cu un stalp. Iar daca te loveste unul in spate, ouch!

  • LauCalin, miercuri, 29.05.2013 23:53

    Mi se pare fireasca evolutia dpdv al sigurantei pentru Dacia. Cam toate modelele de la o generatie la alta isi imbunatatesc siguranta. Daca va amintiti cei de la Renault au spus atunci cand s-a lansat Logan 1 ca se asteapta la doar 3 stele. Si asa a fost, pentru ca Logan era la inceput de drum si ca la orice model, imbunatatirile vin pe parcurs. Mai mult decat atat atunci Renault era pe minus cu banii care ii aducea Dacia, astfel ca a fost si asta o conditie care a limitat dezvoltarea sigurantei lui Logan 1. Daca e sa ne intoarcem la vechile moduri de acordare a stelelor, Logan 1 asa cum stim toti a obtinut 3 stele, Logan 2 ar fi obtinut 5. Eu zic ca in principiu e o diferenta destul de mare. Poate ca era nevoie de o mai multa atentie la deformarea in cazul unui accident din spate. Insa cei care exceleaza la asta ii numeri pe degete, iar pretul masinilor e uneori triplu.

  • LEE, joi, 30.05.2013 08:52

    reformulez: CAROSERIA NU OFERA SIGURANTA DE 4 STELE !!! Daca va bucurati pentru asa ceva, e viata voastra! Sunt PATRIOT , dar nu vreau sa mor asa.........

  • @euroncap, joi, 30.05.2013 19:15

    "The passenger compartment remained stable in the frontal impact. Inteles?!!! Vrei sa-ti traduc?! Dummy readings indicated good protection of the knees and femurs of the driver and passenger. Dacia showed that a similar level of protection would be provided for occupants of different sizes and to those sat in different positions. " Sursa: www.euroncap.com