Renault Captur şi Chevrolet Trax au primit cinci stele la testele EuroNCAP

Publicat miercuri, 29.05.2013 12:39 de Sebastian Toma

Renault Captur şi Chevrolet Trax, noile apariţii pe piaţa SUV-urilor de segment B, au obţinut cinci stele de siguranţă la ultima sesiune de testare organizată de EuroNCAP.

EuroNCAP a publicat astăzi rezultatele ultimei sale sesiuni de teste de siguranţă. Pe lângă Dacia Sandero şi Nissan Evalia, organismul independent a testat şi cei mai noi intraţi în lumea SUV-urilor de segment B, Renault Captur şi Chevrolet Trax. Ambele modele au obţinut cinci stele de siguranţă, cu toate că punctajele realizate de acestea au fost diferite, Trax având "note" mai bune pentru protecţia pietonilor, a copiilor şi a pasagerilor adulţi.

La capitolul "Safety Assist", cele două SUV-uri de segment B au primit acelaşi punctaj, 81%.

Renault Captur, vărul francez al lui Nissan Juke şi frate de platformă cu Clio 4, a primit 88% din punctele disponibile la categoria "Protecţia pasagerilor adulţi", pe când protecţia copiilor a fost notată cu 79% din punctele disponibile. Protecţia pietonilor a fost notată cu 61% din punctele disponibile. Safety Assist, categoria specială dediată sistemelor active de siguranţă, a fost notată cu 81% în cazul lui Captur.

Chevrolet Trax s-a descurcat ceva mai bine decât omologul său francez, obţinând un punctaj mai bun la anumite capitole. SUV-ul mic al celor de la General Motors a obţinut 94% din punctele disponibile pentru "Protecţia adulţilor", pe când protecţia copiilor a fost notată cu 85% din punctele disponibile. La protecţia pietonilor, Trax a obţinut 64% din punctele disponibile. La fel ca în cazul lui Captur, Chevrolet Trax a obţinut 81% din punctele disponibile la această categorie.

 

Via EuroNCAP

  • Andy, miercuri, 29.05.2013 13:08

    Bravo lor. Doua lucruri se observa: Dacia nu mai e departe de 5*, iar modelele Chevrolet au devenit mai sigure ca Renault (care acum multi ani se laudau pe buna dreptate cu cea mai sigura gama dintre constructorii de volum).

  • inexorabil, miercuri, 29.05.2013 13:43

    Nici nu mai urmaresc EuroNCAP de cand cu ferocitatea SOT a lui IIHS, care se va impune ca noul organism-etalon de siguranta la nivel mondial, daca nu era deja. "Trax s-a descurcat ceva mai bine"......Da, dar detine aceeasi platforma ca si Mokka si Encore, care Encore s-a facut de bafta la SOT, deci, prin deductie logica, nici Trax n-ar promova marele examen. Cinci stele europene nu mai releva nimic acum, cand Dacia se apropie si ea de stacheta asta.

  • Juan, miercuri, 29.05.2013 14:17

    Tarx a obtinut un punctaj mai mare decat Captur. Oricum Trax e o alegere mai buna,ofera motorizari mai puternice si e disponibil si cu sistem de tractiune 4x4,modelul francez nu e disponibil cu tractiune integrala.Design-ul e discutabil la ambele modele. De acord cu @inexorabil,EuroNCAP a devenit cam ''slabut'' si da 5 stele cam la majoritatea modelelor testate.Testul americanilor e mult mai realist decat cel european.

  • GMC, miercuri, 29.05.2013 14:31

    Interesul Chevrolet pentru siguranta...? Discutabil...nu-i in ADN-ul lor. Sa fie un exemplul unui Chevy S10 atat de departe? Sau a unui Aveo? Sau recall-ul a mii de unitati Cruze si Sonic (Aveo la noi) din cauza airbag-uri defecte (2012) sau sistemului electric (2013) la ei acasa.. NHTSA confirma.

  • fane, miercuri, 29.05.2013 14:47

    @GMC Ce spui tu,straine? Actuala generatie Aveo a obtinut cel mai mare punctaj si era cea mai sigura masina din segment atunci cand au testat-o.Mai nou si Trax obtine un punctaj foarte bun.Obisnueste-te cu ideea ca Chevrolet sunt printre cele mai sigure masini din segment.

  • @fane, miercuri, 29.05.2013 15:11

    Depinde de care scrii, sedan sau hatchback. La sedan-uri e competitie destul de slaba, fiind un segment slab populat. Symbol nici nu se mai face pentru Romania. Iar Clio? Cine crede ca un Aveo e mai sigur decat Clio?! Sa fim seriosi...Cine spune care sunt mai importante dintre Safety Assist, Pedestrian, Child Occupant, Adult Occupant..? Voi? Adica de ce ar fi mai important Adult Occupant decat Safety Assist sau Child Occupant de exemplu?

  • Alex, miercuri, 29.05.2013 16:51

    Eu nu am auzit de rechemari in service pentru noul Aveo, mentionez ca detin una din 2011 si nu am nicio problema.

  • Sam, miercuri, 29.05.2013 19:31

    @Inexorabil Buick Encore, fratele de platforma a lui Trax, a obtinut calificativul Good de la IIHS, care este cel mai mare. Si daca testele IIHS sunt mai realiste si dure decat Euroncap. Modelele GM au excelat in ultimi 4 ani la siguranta.

  • Aurel, miercuri, 29.05.2013 20:59

    Sebastian, de 3 ori ai folosit cuvantul "copiilor" si de tot atatea ori l-ai scris cu 3 de i.

  • inexorabil, joi, 30.05.2013 00:04

    Da, @Sam, stiu, dar la ce capitol? Impact frontal? MOT? Eu ma refeream la SOT, testul-surpriza desfasurat tot de IIHS, la care, paradoxal sau nu, poti pica cu brio chiar daca le treci pe celelalte cu maximum! Iar acum, la SOT, sunt asi, din toata industria auto globala, doar Volvo, Subaru si Suzuki! Da, si mie imi place ca GM a progresat mult la siguranta si eu chiar intuiesc ca va deveni jupan in domeniu pana in 2020, dar inca nu se poate masura cu trioul mentionat. Eu privesc realitatea barbateste in fata, deci mi-ar repugna sa var gunoiul sub pres sau sa caut justificari pentru unele rezultate vadit modeste. Concret, platforma Gamma II a lui GM imi pare un fiasco. Cu toata crema savantilor de la Opel. Degeaba se screm nemtii, caci n-au tangenta cu tainele sigurantei. Dovada ca, acum 20 de ani, platforma de Vectra-A a facut din fostul monument de tabla strasnica Saab 900 o gluma proasta de doar 1.5 stele, si alea EuroNCAP, deci era o structura foarte vulnerabila. Eu apreciez Opel pentru calitati printre care, din pacate, nu se regaseste siguranta. Dar Buick trebuie sa iasa de sub aceasta influenta nefasta. Si chiar da semne ca nu va mai dura mult.

  • inexorabil, joi, 30.05.2013 01:13

    @Automarket, v-ati gandit vreodata la teste de siguranta efectuate pe......supercar-uri? EuroNCAP SI ADAC nu rasufla nimic (nici nu cred ca au luat ideea in calcul), iar la americani n-am gasit decat despre muscle-car-uri, mai ales la NHTSA, pentru care cel mai satisfacator a raspuns Camaro 2013, cotat cu cinci stele pe toata linia (frontal, lateral si rasturnare). Dar unde sunt supercar-urile? Hm......

  • stan patitu', joi, 30.05.2013 09:21

    Chevrolet tot panarama ramane.

  • Sam, joi, 30.05.2013 10:55

    @inexorabil Ai dreptate, imi cer scuze. Aveam impresia ca si la SOT sa descurcat excelent ca la MOT dar se pare ca nu. Oricum is tare dure testele IIHS si vad ca multe marci de renume, chiar de lux, au obtinut rezultate slabe.