EuroNCAP: 5 stele pentru BMW Seria 3, Mazda CX-5, Hyundai i30 şi Peugeot 208
Ultima sesiune de teste EuroNCAP a relevat rezultate foarte bune pentru patru modele recent lansate pe pieţele europene. Niciunul dintre acestea nu a coborât sub cinci stele.
Organizaţia independentă EuroNCAP a publicat astăzi rezultatele oficiale ale ultimei sesiuni de teste de siguranţă. În vizorul europenilor au intrat patru modele din segmente diferite care fac parte din gamele a patru producători diferiţi: BMW Seria 3, Hyundai i30, Mazda CX-5 şi Peugeot 208. Spre deosebire de sesiunile trecute de teste, când
BMW SERIA 3
Testele EuroNCAP au relevat faptul că noua generaţie Seria 3 se ridică fără probleme la nivelul aşteptărilor clienţilor care au trasnformat modelul german în cea mai vândută maşină din istoria BMW. Cu cinci stele la General, BMW Seria 3 a fost lăudată de EuroNCAP mai ales pentru rezultatele reuşite în cadrul testului de impact cu pietonii, unde modelul german a adunat 78% din punctele totale disponibile. "Un rezultat excelent pentru un model care nu are capotă activă", notează EuroNCAP. În rest, modelul bavarez a reuşit să impresioneze la toate testele care au implicat rezultate la nivelul şoferului şi pasagerului din dreapta şi mai ales în ceea ce priveşte pasagerii-copii. La capitolul sisteme de siguranţă, BMW Seria 3 ar fi adunat maximum de puncte dacă limitatorul de viteză ar fi fost montat în versiunea standard testată.
HYUNDAI i30
Cea de-a doua generaţie a compactei sud-coreene a reuşit să nu-i dezamăgească pe cei care apreciază creşterea recentă de formă a mărcilor Hyundai şi Kia. Hyundai i30 a adunat 5 stele per total la testele EuroNCAP. Rezultatele finale ale tetselor au subliniat un comportament foarte bun al maşinii la capitolul siguranţa pasagerilor la impact frontal şi lateral, dar mai ales la capitolul siguranţa pasagerilor copii, modelul Hyundai primind 90% - cea mai mare notă între cele patru modele analizate - la acest ultim punct de testare. Noul i30 a dezamăgit însă la impactul lateral cu stâlpul, protecţia la nivelul pieptului fiind considerată slabă. La fel ca în cazul lui BMW Seria 3, i30 ar fi primit punctaj maxim în ceea ce priveşte eficienţa sistemelor de siguranţă dacă ar fi dispus în versiunea de serie de limitator de viteză.
MAZDA CX-5
pe lângă cele cinci stele generale, Mazda CX-5 a ieşit în evidenţă în testele EuroNCAP prin faptul că testul de impact lateral şi cel de impact cu stâlpul au fost trecute cu punctaje maxime de modelul japonez. De altfel, CX-5 a fost singurul model din această sesiune de teste care a reuşit acest lucru, rezultat notat de EuroNCAP şi subliniat în comunicatul de presă. De asemenea, la fel ca în cazul lui BMW Seria 3, modelul Mazda a impresionat prin Autonomous Emergency Braking System, care frânează maşina în cazul unui impact iminent şi reduce astfel riscurile apariţiei unor răni grave.
PEUGEOT 208
Noul model subcompact al mărcii franceze a reuşit să primească in extremis cinci stele la testele de siguranţă, EuroNCAP notând că procentul punctelor acumulate de modelul Peugeot la protecţia pietonilor, 61%, a fost foarte aproape să-l retrogradeze la patru stele (EuroNCAP consideră că punctajul minim pentru cinci stele la acest capitol trebuie să fie de 60% din totalul disponibil). În rest, peugeot 208 s-a descurcat bine la testele de impact frontal, lateral şi cu stâlpul, dar a reuşit un rezultat mediu la testul de impact posterior (care măsoară gradul de protecţie la nivel cervical).
"Noul i30 a dezamăgit însă la impactul lateral cu stâlpul, protecţia la nivelul pieptului fiind considerată slabă." Bine asa :)) Chinezaria incepe sa prinda contur, in schimb preturile sunt premium