EuroNCAP: 5 stele pentru DS4, Focus, CT200h, Leaf, 508 şi V60
Toate cele şase modele care au intrat în ultima sesiune de teste ale EuroNCAP au reuşit să se ridice la nivelul maxim de punctaj: cinci stele.
EuroNCAP a publicat astăzi rezultatele ulrimelei sesiuni de teste de siguranţă ale organizaţiei independente europene. Sub lupă au intrat de această dată şase dintre cele mai noi modele lansate pe piaţă în ultimele luni, toate reuşind să obţină punctajul maxim la general: cinci stele. Odată cu această sesiunea de teste de siguranţă, EuroNCAP a inaugurat şi testele efectuate maşinilor electrice. În centrul atenţiei s-a aflat
Al doilea model din gama DS a celor de la Citroen a reuşit să se ridice la înălţimea aşteptărilor fanilor mărcii, cele cinci stele de la general fiind dublate de un comportament bun la testele de impact frontal şi lateral. De altfel, Citroen DS4 a primit maximum de puncte la testul de impact lateral. Citroen DS4 a primit 90% din totalul de puncte acordate pentru protecţia pasagerilor din cauza faptului că la impactul lateral cu stâlpul a avut mici probleme la nivelul pelvisului şi al abdomenului ocupantului locului pentru şofer şi din cauză că protecţia cervicală la impact posterior a fost considerată marginală (nivelul de mijloc pe scara EuroNCAP). Capitolul protecţia pietonilor i-a adus cel mai scăzut punctaj lui DS4 (43%), din cauza faptului că designul capotei în zona parbrizului oferă o protecţie slabă. DS4 s-a comportat excelent la testele sistemelor de asistenţă, primind 97% din punctele posibile la acest capitol.
Noua generaţie Ford Focus, unul dintre cele mai avansate modele compacte din punct de vedere tehnologic, a scos cinci stele la testele de siguranţă. Impactul frontal şi protecţia la nivel cervical la impact posterior au fost elementele care au adus cele mai multe puncte pentru Focus la testele EuroNCAP, modelul Ford pierzând puncte la tetele sistemelor de asistenţă (Focus nu are limitator de viteză în standard). Ford Focus a fost cel mai bun model la capitolul Protecţia Pietonilor dintre cele testate în această sesiune EuroNCAP, cu un rezultat de 72%.
Primul model compact al celor de la Lexus, hibridul CT200h, nu a făcut de ruşine marca japoneză premium, acontându-şi cel mai bun rezultat la capitolul Protecţia Pasagerilor Adulţi dintre toate modelele testate de EuroNCAP în această sesiune (94%, la egalitate cu Volvo V60). Modelul Lexus a ieşit în evidenţă şi la Protecţia Pasagerilor Copii (84%). În schimb, rezultatele la capitolele Sisteme de Asistenţă şi la Protecţia Pietonilor sunt medii. La fel ca Focus, Lexus CT200h a primit nota maximă la capitolul protecţia cervicală la impact posterior.
Prima maşină 100% electrică testată de EuroNCAP a reuşit să se ridice la nivelul modelelor clasice pe benzină sau motorină, înlăturând orice emoţie pe care ar putea să o aibă potenţialii clienţi ai maşinilor de acest tip în ceea ce priveşte siguranţa. Nissan Leaf reuşise, de altfel, să obţină un rezultat foarte bun şi la un test echivalent organizat în Statele Unite, modelul japonez onorând cum se cuvine titlurile European Car of the Year şi World Car of the Year, primite în ultimele şase luni. Revenind la testul EuroNCAP, Nissan Leaf a dovedit că se descurcă admirabil la testele laterale, testul de impact frontal ridicând mici probleme la capitolul picioarelor şoferului. De asemenea, rezultatele restului zonei cervicală la impact posterior au fost notate ca fiind marginale (nivelul mediu al EuroNCAP). Leaf a fost unul dintre cele mai bune modele la capitolul Protecşia Pasagerilor Copii (83%), ridicându-se la 84% şi în cazul Sistemelor de Asistenţă.
Conform comunicatului EuroNCAP, toate testele efectuate pe Nissan Leaf au fost realizate cu bateria cuplată, organizaţia europeană notând lipsa oricăror probleme electrice în urma impactelor.
Noul model de segment mediu al celor de la Peugeot, primul după RCZ care dă startul unei noi linii de design în gamă, a punctat cu brio şi la testele de siguranţă ale EuroNCAP. Cele cinci stele obţinute la general de Peugeot 508 au fost subliniate de cel mai bun punctaj pentru Protecţia Pasagerilor Copii dintre toate modelele testate în această sesiune (87%) şi de al doilea punctaj la capitolul Sisteme de Asistenţă (97%). La capitolul protecţia Pasagerilor Adulţi, Peugeot 508 a adunat 90% din totalul punctelor posibile, în timp ce protecşţia pietonilor a rămas în urmă, cu 41% din maximum posibil, din cazua faptului că zonele în care ar lovi capul unui pieton adult au oferit o protecţie slabă.
Ca de obicei, cei de la Volvo şi-au făcut temele în ceea ce priveşte siguranţa modelelor pe care le scot pe piaţă. Noul Volvo V60, versiune abreak a lui S60, a confirmat aplecarea pe care inginerii suedezi o au către această zonă a industriei. Punctul forte al testului de siguranţă la care a fost supus V60 a fost eficienţa Sistemelor de Asistenţă, modelul Volvo adunând 100% din punctele puse în joc aici. Modelul suedez a fost, de asemenea, cel mai bun din această sesiune la capitolul Protecţia Pasgaerilor Adulţi, strângând 94% dintre puncte (la egalitate cu Lexus CT200h). la capitolul Protecţia Pasagerilor Copii, inginerii EuroNCA l-au depunctat uşor pe V60 din cauza faptului că modelul suedez oferă o simplă pictogramă care subliniază pericolul la care este supus un copil care stă pe un scaun special montat pe locul pasagerilui din dreapta fără ca airbag-ul să fi fost dezactivat în prealabil.
via | EuroNCAP
Volvo - 100% Safety Assist? Sa inteleg ca nu se mai poate imbunatati nimic la acest capitol ? Ciudat!