EuroNCAP a publicat primele rezultate ale testelor pentru ESP

Publicat miercuri, 24.03.2010 16:26 de Sebastian Toma

Cei de la EuroNCAP au testat sistemele ESP cu care sunt echipate toate cele 40 de modele testate in 2009. Toate modelele au trecut testul.

Organizatia independenta Euro NCAP a inceput testele pentru evaluarea sistemelor de control al stabilitatii montate pe ultimele 40 de vehicule testate de acestia in 2009. Toate cele 40 de modele au trecut testul, desi Subaru Impreza si Afla Romeo Mi.To au fost criticate de cei de la EuroNCAP.

Testul a fost realizat de un volan operat de un robot, care efectua o manevra similara cu cea a elanului la o viteza de 80 km/h.

Practic, robotul controla volanul pentru a simula schimbarea a doua benzi la aceasta viteza pentru a determina eficacitatea sistemului de control al stabilitatii. In cazul unor vehicule, cei de la EuroNCAP au efectuat doua teste, unul cu sistemul de control al stabilitatii oprit si unul cu sistemul de control al stabilitatii pornit.

In cazul lui Subaru Impreza, cei de la EuroNCAP au criticat faptul ca sistemul poate fi dezactivat din greseala fara ca soferul sa observe acest lucru. Pe de alta parte, sistemul de directie cu trei moduri de functionare al lui Alfa Romeo Mi.To, controlat de la comutatorul DNA, a fost criticat din cauza rezultatelor slabe pe modul dynamic, in care modelul a picat testul.

Cercetatorii britanici au descoperit ca vehiculele echipate cu un sistem de control al stabilitatii au cu 25% mai putine sanse de a fi implicate intr-un accident fatal. In Marea Britanie, aceasta cifra inseamna reducerea numarului deceselor cu 380 pe an.

Subaru Impreza

 

Via | Autocar

  • yoyo, miercuri, 24.03.2010 16:56

    adica TOCMAI o alfa recunoscuta pt stabilitatea ei a fost criticata?? cu dna-ul in modul dynamic activat???nu pot sa cred...andrei p da-ne detalii!

  • VladP, miercuri, 24.03.2010 18:36
    robotelu'

    bine computerul ala trage ca un retard de volan, fara corectii, fara acceleratie fara nimic... sunt sigur ca in situatia unui om la volan rezultatu nu e acelasi. Pe de alta parte esp-ul e bun si face mult in situatii critice.

  • thenuts, miercuri, 24.03.2010 19:41
    @yoyo

    Abia asteptai sa scrie ceva prost de alfa sa sari in sus ? Nu inteleg de ce ar fi picat testul...sau ce inseamna la ei sa pice testul ? Modul dynamic e cel mai "jucaus" si probabil ca ESP-ul intra mai tarziu dandu-ti posibilitatea sa te simti mai "sportiv". Nu are rost sa iti readuc la cunostinta despre testul de stabilitate in care 159 bate Seria 3 si mercedes ? Acelasi test in care alfa sta pe ploaie mai bine decat peugeot pe uscat :)

  • tds, miercuri, 24.03.2010 20:27

    testul asta mi se pare de toata jena, sa zic ca in maxim 1% din accidente soferul e prea beat si trage de volan cum trage robotul "minune" fara sa aplice alte corectii; cat despre faza cu mi.to pai e ca si cum ai testa la un ferrari cele n-spe trepte ale esp-ului si sa zici ca modul race e prost ca lasa masina sa dea din coada...

  • unckle, miercuri, 24.03.2010 20:31

    Vlad, pentru a face un test in care sa poti compara 2 masini trebuie sa scoti factorul uman din "ecuatie". D'asta tre sa traga robotul ala ca retardu' de volan :) ... pentru a trage la fel la toate masinile - ca altfel rezultatul este direct proportional cu "cheful" soferului :) oricum, ma bucur de noile idei ale celor de la NCAP ... vechile teste deja erau cretine, si nu mai spuneau altceva decat 5 stele la 95% dintre masini

  • ion, miercuri, 24.03.2010 21:39
    to all

    ce "corectii" mah ?! aici nu discutam de piloti de curse si soferi profesionisti... ai vbim de soferul normal de zi cu zi

  • M!rel, miercuri, 24.03.2010 22:19

    Dupa cate stiu la subaru butonu de "esp" e in dreptu genunchiului si d-aia poate fi dezactivat dn greseala.

  • yoyo, miercuri, 24.03.2010 22:22

    nici nu ma asteptam sa nu apara vreun destept sa ne spuna ca sunt boi aia de la euroncap si ca nu au auzit de dna si de ceea ce face sau ce ar trebui sa faca....

  • thenuts, miercuri, 24.03.2010 22:44
    @yoyo

    Aia de la Ncap nu sunt boi. Cred ca altcineva e boul. Si ala nu sunt eu. Uite si tu iti da mura in gura cum functioneaza DNA http://www.youtube.com/watch?v=LyF2TnEBV7o P.S: subscriu la tds. Mi se pare stupid sa testeze ESP in mod "race" si sa spuna ca nu iti corecteaza repede traiectoria.

  • @ion, miercuri, 24.03.2010 22:46

    @ion - imi pare rau pentru tine daca te incadrezi aici, dar aia care trag de volan si apoi isi pun mainile in cap nu se pot numi soferi normali...

  • ion, miercuri, 24.03.2010 23:25
    esti dobitoc

    tu sa-ti iei permis si pe urma sa-ti dai cu parerea... asta se intampla in timpul unei manevre bruste fara esp.... beneficiile activarii esp-ului sunt evidente in conditiile in care manevrele volanului sunt identice cazului in care nu aveam esp cuplat. diferente exista totusi la interventia esp-ului, tocmai de aceea a aparut acest test.

  • LauCalin, joi, 25.03.2010 03:39

    Sunt curios daca cei de la EuroNCAP iau in considerare si faptul daca uneori ESP-ul se poate decupla. Sunt masini la care nu se poate decupla si uneori e mai bine (si mai safe) sa mergi cu el oprit.

  • @thenuts, joi, 25.03.2010 06:42

    tu crezi ca astia de la euroncap nu stiu cum se mananca dna-ul si dau verdicte aiurea???

  • schumi, joi, 25.03.2010 08:22
    MiTO

    Modul Dynamic al sist-lui DNA, este modul sport deci e normal sa dezactiveze sau macar intarziie cat mai mult intrarea in functiune a ESP-ului. Acelasi lucru se intampla si la un Ferrari sau orice alta masina care are un astfel de mod (pe bune). Astia de la EuroNCAP, ori sunt dobitoci ori testeaza masini bune pt handicapati (s-ar putea sa fie ambele).

  • @schumi, joi, 25.03.2010 09:43

    pe bune si impreza are un astfel de sistem si nu a dat erori !

  • schumi, joi, 25.03.2010 10:13
    @@schumi

    Pai la MiTo ce erori da ? In alta ordine de idei, Impreza are AWD deci comparatia e oricum deplasata rau.

  • @schumi, joi, 25.03.2010 10:29

    "sistemul de directie cu trei moduri de functionare al lui Alfa Romeo Mi.To, controlat de la comutatorul DNA, a fost criticat din cauza rezultatelor slabe pe modul dynamic, in care modelul a picat testul." nu da erori ci pica teste! mito nu este singura maisna din test care are un astfel de system (de intarire a suspensiilor spate, raspunsului mai prompte la acceleratie etc)

  • schumi, joi, 25.03.2010 11:23
    @@schumi

    Normal ca pica testul ESP pt ca acesta este cel mai probabil dezactivat (pe langa faptul ca intareste ce zici tu ca intareste).

  • @schumi, joi, 25.03.2010 12:24

    tu nu intelegi ca si subaru are un astfel de sistem care face si drege cam aceleasi lucruri precum dna-ul fara a pune in pericol "pilotul"???astfel de sisteme se regasesc si pe anumite modele din gama bmw/audi etc dar nu stiu lista celor 40 modele testate de ncap

  • GreeN, joi, 25.03.2010 13:34
    EuroNCAP

    Testele EuroNCAP sunt cele mai mari prostii posibile. IN SCHIMB ESTE CEA MAI BUNA IDEE MANEGERIALA . Robotul acela nu simuleaza deloc un sofer cu o oarecare experienta. Comportamentul unei masini in astfel de situatie nu depinde doar de ESP. sunt multe variabile: Greutate,starea carosabilui,cauciucuri,acceleratie,frana brusca,etc...etc.. CONSIDERA CINEVA CA SUNT TESTE RELEVANTE ? Daca ne gandim si la test crash-uri,care sunt facute la 60 km/h (parca) sunt o mare prostie....daca 2 autovehicule se lovesc frontal pentru ca testul sa fie relevant,unul din autovehicule trebuie sa aiba 30 km/h si celalalt tot 30km/h. Sau orice alte viteze,dar suma lor sa fie 60km/h. Iar daca esti atat de idiot sa faci accident la 30 km/h atunci poti sa te lasi de sofat. ... ___STIMA___

  • hikibabu, joi, 25.03.2010 13:49
    cata intelgenta pe metru patrat

    Nici eu nu sunt de acord cu testul de ESP efectuat de EuroNcap cu robotul, dar daca va uitati la diferente cu ESP ,,on si off,, intelegeti ca el chiar face mult. Da e dur testul, dar arata diferenta reala. Si cei care cred ca EuroNcap e o prostie, e chiar un dobitoc. Masina pe care probabil o conduci are probabil airbag-uri si sisteme de siguranta din cauza celor de la EuroNcap si este mai sigura tot din cauza lor. Stimate "GreeN" eu as vrea sa te vad intr-o masina care goneste cu 30km/h catre un zid...sunt curios cum ai reactiona fara centura si airbag...Bafta

  • schumi, joi, 25.03.2010 14:11
    @@schumi

    Tu cred ca nu intelegi ? Stii ce inseamna ESP dezactivat ? Probabil ca ai raspunde, da, inseamna ca nu mai intra in functiune deloc. Ei bine, nu e asa. E in functie de filozofia fiecaruia: la unii inseamna ca intra mai tarziu cu o secunda decat in mod normal, sau cu 2 sec mai tarziu, etc. La altii inseamna chiar ca nu mai intra deloc in functiune (ca si cum n-ar fi). Nu vad ce e asa greu de inteles. MiTO si in general Alfa e o masina care sta f bine pe drum. Cu toate astea, cum am spus, nu poti compara Alfa MiTO cu Subaru Impreza (compari "sula cu prefectura"). Daca vrei tu neaparat, compara Impreza cu 159/Brera Q4 cu ce sisteme vrei tu, activate sau nu.

  • GreeN, joi, 25.03.2010 18:16
    @hikibabu

    "Si cei care cred ca EuroNcap e o prostie, e chiar un dobitoc" Multumesc frumos pentru compliment...cred ca am dedus corect din asa zisa fraza a ta . Daca tu numesti 30km/h goana,e grav . In medie o masina franeaza la 100km/h la 0 km/h in 37,5 m...de la 30km-0km/h cred ca franezi cam in 5metrii maxim... NU AI PERMIS PRESUPUN ....Airbag-urile de care dispune masina mea sunt gratie celor de Ford si GM...fiindca ei au invetat airbag-urile corect? Chiar daca nu exista institutia asta EuroNCAP,sa le face obligatorii,tot aveam ...orice persoana cand isi cumpara o masina se gandeste si la siguranta. Asta ar fi una din doctrinile fiecarui brand auto in parte,nu crezi ? Oare cate procente(din totalul clientilor) in plus castiga o masina mai sigura? E logic: VREI SA VINZI MAI MULTE MASINI, FA-LE MAI SIGURE . Daca tu imi doresti sa ma vezi "gonind" catre un zid cu SUPER VITEZA de 30 km/h ,fara centuri si fara airbag,eu iti urez sa iei permisu si sa nu ai parte de accidente :)

  • bogdan, joi, 25.03.2010 19:36
    galati

    eu va zic din experienta ca stiu ce fel e sa conduci cu esp si cel fel e fara si l-am testat la masina mea in toate conditiile posibile. Practic pentru 800 EURO cat m-a costat optiunea la o kia pro ceed si cu cauciucuri cat de cat adecvate ( 205/55 r16 ) intra de mama focului in orice situratie. nu mai zic la cauciucurile 225/45 r17 acolo e si mai misto adrenalina . oricum e super, trebuie sa ai si cauciucuri cat de cat late sa-ti faca fata esp-ul. SI nu va mai zic de urcarile pantelor pline de polei iarna ( cauciucri de iarna ) . faceam slalom printre cei care o turau la maxim ca sa se miste de pe loc. plus ca am plecat si de pe loc, ce sa mai , sa ai esp si cauciucuri late inseamna chiar 30 % in plus SIGURANTA .

  • radu, joi, 25.03.2010 21:24
    ESP

    Fratilor, am vazut aici pareri pro si contra ESP. Eu personal, am la masina ESP care se poate dezactiva dar la 50km/h reintra automat in functiune. Nu l-am vazut in functiune pana acum decat o data, din curiozitatea mea, cand masina era noua. Ideea este ca foarte multi renunta la ESP din cauza costurilor suplimentare pe care le implica la achzitionarea unei masini noi si nu merita investitia intr-un dispozitiv de siguranta pe care ai toate sansele sa nu-l vezi functionanad vreodata. Eu sunt de parere ca e deajuns sa intre o data in functiune si sa-si faca treaba bine ptr. a-si amortiza costul suplimentar.

  • Theo, joi, 25.03.2010 22:59
    Call me stupid

    Tot nu inteleg. Am facut manevra asta la 94km/h cu o masina fara ESP si mi s-a comportat perfect. Am ocolit un sinucigas cu Dacia 1300 care mi-a iesit in fata fara sa se asigure. Conditii ideale de condus: soare, cald, uscat pe jos, vizibilitate, cauciucuri noi. Nu mi-a derapat masina, nu s-a sucit pe strada, nu a reactionat ca in filmele astea. A trebuit doar sa negociez bine frana si treptele de viteza. Observ ca aici nu se franeaza, dar tot e aiurea. Robotu lu' peste din filmele astea nu face miscarile astfel incat masina sa continue pe aceeasi directie pe care se deplasa inainte de ocolirea obstacolului.... Ce testeaza si calculeaza astia de fapt? Mai au de lucru mult pana dezvolta un test corect.E totusi un inceput. Aplaudati-i ca sa le dam curaj! :P

  • shtou, vineri, 26.03.2010 07:38
    esp &4wd

    ceea ce nu stie robotul ala este ca la 4wd se accelereaza ca sa folosesti motricitatea celor 4 roti.altfel,fix pix tractiunea 4wd daca nu stie sa profite de avantajul ei.

  • Andy, vineri, 26.03.2010 14:45
    scopul testului

    Vad ca nu prea s-a inteles care e ideea testului. Se spune pe aici ca robotul nu reactioneaza ca un om, ca ar trebui corectii ale franlor, etc. Scopul sau ideea unui test sau al unui experiment este tocmai aceasta: de a avea exact aceleasi conditii la toate incercarile, cu toti factorii identici, cu exceptia acelui factor pe care dorim sa il testam, si care devine singura variabila a experimentului. In acest caz sistemul ESP. Iar viteza este calculata de asa natura incat se vede foarte clar ca ESP-ul te salveaza de la pierderea traiectoriei (care face diferenta dintre a reintra pe sensul de circulatie sau a intra in basculanta de pe contrasens) chiar si la viteze mari, atunci cand nu apuci sa reduci viteza siunde maiestria soferului este insuficienta. Si se vede clar prin acest rest ca si un sofer slab, care nu stie sa isi dozeze efortul, sau nu are prezenta de spirit sau timp sa franaze, si trage ca "animalul" de volan, va scapa dintr-un accident ca si facut daca are ESP. Daca faceau testul la 30, 40 sau 50 kmh cand acesta nu e necesar si masina isi pastreaza directia relativ bine si fara el, evident ca nu era relevant. Sper ca acum s-a inteles de ce trage robotul ala ca disperatul de volan ;)

  • stef01, sâmbătă, 27.03.2010 00:39
    esp

    ...ESP ar trebui sa existe în dotarea standard a oricărei mașini...ar trebui interzisa prin legi internaționale fabricarea de vehicole ce nu au dotările de siguranța, indiferent de clasa sau nivel de preț. standard=siguranța, restul la programul rabla și interzis accesul pe dr.publice, interzise la înmatriculare. suna dur dar, viata e unica și trebuie protejata cu orice preț.

  • Komentator, luni, 05.04.2010 08:55
    ESP

    Dupa cum se vede in filmari, se testeaza in conditii standard. Ceea ce duce la concluzia ca acesta este modul in care ar reactiona masinile in cauza in cazul manevrelor (chiar si inadecvate) facute de conducatorii lor. Aprecierea rezultatelor se poate face si dupa unghiul sub care masina isi continua drumul dupa revenirea din fandare (fata de directia de mers initiala). Cu cat acesta este mai mic, cu atat interventia ESP a fost mai eficienta in a corecta manevra soferului. In ceea ce priveste "mai bun" sau "mai putin bun" aici ar trebui comparate cel mult masini din acelesi clase, cu motorizari asemanatoare (care se adreseaza acelorasi clienti) si fcaut comentariul de genul "corecteaza mai mult sau mai putin". De exemplu ar putea fi comparate Golf, Focus, Astra, C'eed, i30 etc.

  • DURY, marţi, 22.06.2010 22:28
    ASTEPT RASP

    Are treaba consumul masini cand este activat esp-ul.?