EuroNCAP cere standardizarea semnelor de circulaţie din Europa

Publicat joi, 30.06.2011 18:24 de Sebastian Toma

În timp ce constructorii de automobile investesc miliarde de euro în tehnologii avansate de recunoaştere a semnelor rutiere şi de prevenire a accidentelor, nimeni nu verifică semnele de circulaţie, spun cei de la EuroNCAP.

EuroNCAP şi EuroRAP vor să introducă un standard de semnalizare rutieră în Europa. Acesta standard vizează atât indicatoarele folosite, cât şi marcajele rutiere, iar scopul proiectului este uniformizarea acestor elemente pentru a ajuta şoferii care călătoresc în mai multe state europene. Cei de la EuroNCAP subliniază faptul că sistemele de avertizare la depăşirea benzii de mers au dificultăţi la acest capitol în unele state şi că sistemul ar funcţiona mult mai bine dacă toate marcajele rutiere ar fi desenate în acelaşi stil.

În cadrul programului European Road Assessment, EuroNCAP doreşte o colaborare strânsă între constructorii de automobile şi cei care construiesc şi amenajează drumurile din Europa. Dacă cele două parţi ar colabora, arhitectura drumurilor, marcajele de pe margine şi vehiculele inteligente ar putea salva mii de vieţi în fiecare an. Deşi sistemele respective au fost realizate în baza unor investiţii colosale, calitatea semnelor rutiere şi modul de realizare al acestora au fost ignorate. Nicio ţară din Europa nu verifică sistematic nivelul de calitate al marcajelor şi semnelor rutiere.

În primă fază, ambele organizaţii recomandă o colaborare restrânsă la 10% din cele mai aglomerate drumuri din Europa, responsabile pentru majoritatea accidentelor fatale. Studiile au arătat faptul că semnele rutiere nu arată la fel în toate ţările din Europa, de unde şi confuzia întâlnită de unii şoferi, care ajung apoi să provoace accidente grave.

Via | Cartech

  • George, vineri, 01.07.2011 10:24

    O initiativa foarte buna, zic eu. In felul acesta, vehiculele ce au sisteme de recunoastere a semnelor de circulatie (care vor fi tot mai numeroase pe viitor) vor fi capabile sa asiste mai eficient soferii, mai ales la drumurile lungi.

  • SaabCuantic, vineri, 01.07.2011 12:36
    pardon

    Atata timp cat semnele sunt foarte asemanatoare de la tara la tara si inseamna in fond acelasi lucru, nu vad de ce sa se "unicizeze" un anumit standard grafic...Doar n-om fi atat de oligofreni incat sa nu detectam micile diferente; de exemplu, dupa cum observ in desenele de mai sus, daca esti grec si intri pentru prima data in viata ta in Polonia si cum esti obisnuit sa distingi fara probleme banda subtire si scurta de la indicatorul "accesul interzis" specific tarii tale, ar fi imposibil ca banda groasa si lunga a polonezilor sa-ti dea batai de cap si, per ansamblu, sa nu stii ce semnifica indicatorul lor. Eu cred ca o asemenea initiativa provine tot din inepuizabilul si subversivul arsenal al globalizarii de a uniformiza totul, absolut totul, oameni si obiecte laolalta...Daca insa se vrea cu adevarat sporirea masurilor de securitate rutiera la scara europeana, atunci sa se puna accent pe augmentarea (marirea fizica) a tuturor indicatoarelor si chiar a semafoarelor, astfel incat sa le perceapa negresit orice miop si sa nu poata nimeni sa justifice eventuala incalcare a regulilor de circulatie sub pretextul neobservarii din cauze obiective (diverse obturatii vizuale) a semnelor , iar autoritatile in cauza sa aiba grija in permanenta ca multe semne sa nu mai fie mascate intamplator de copaci, stalpi, reclame etc, nu de alta, dar din cauza asta eu, personal, era de cateva ori sa reconfigurez ADN-ul unor babe si mosi pe parbrizul sau pe grila masinii mele fiindca pur si simplu nu exista nici un semafor in campul meu vizual (daramite sa-mi sara in ochi ca este si functional si cu atat mai putin sa iau cunostinta si de culoarea rosie aprinsa a acestuia) sau vreo trecere de pietoni semnalizata (mai ales cele cu marcajul sters cvasi-total pe carosabil sau neprevazute constructiv cu "zebra" ), care erau "acoperite" de copaci netaiati sau netoaletati sau de suporti cu reclame si proaste calitativ, si plasate aiurea. Deci or fi EuroNCAP-istii niste baieti profesionisti, activi si civici, dar mie imi primul rand vreau sa-mi rezolve ce ma doare sau, daca nu este de competenta lor, atunci iata ce sa sugereze ca sarcina prioritara politiilor nationale si primariilor locale, ca la semne ma pricep si eu, slava, Doamne...

  • Dicocodino, vineri, 01.07.2011 13:18
    semne

    Pe langa asta eu cred ca ar trebui sa le faca mai sugestive pentru ca nu e un concurs "hai sa tinem minte semne", ci pentru siguranta si bunul mers al lucrurilor. De exemplu faptul ca scrie "Give way" pe semnul cu cedeaza trecerea mi se pare potrivit.

  • dandana, vineri, 01.07.2011 23:53

    Chiar foarte bine ca se cere schimbarea lor, daca ma uit bine la exemple, nici nu as recunoaste semnele din Serbia, cu portocaliu in loc de rosu..... oricum sunt la fel, un sofer care se ocupa cu drumuri internationale nu simte nicio problema