EuroNCAP: Patru stele pentru noul Hyundai i10 şi cinci stele pentru Mercedes-Benz C-Klasse
Specialiştii de la EuroNCAP au publicat rezultatele celei de-a doua sesiuni de teste din 2014, care a avut ca subiect două modele: noua generaţie a lui Hyundai i10 şi Mercedes-Benz C-Klasse.
EuroNCAP a publicat astăzi rezultatele celei de-a doua sesiuni de teste de siguranţă din 2014. După ce a testat noul Nissan Qashqai în luna februarie, luna mai ne aduce rezultatele pentru Hyundai i10 şi Mercede-Benz C-Klasse, ambele modele primind o nouă generaţie în 2013. În timp ce a patra generaţie a lui C-KLasse a obţinut un punctaj de cinci stele de siguranţă şi a fost lăudată pentru sistemul său de frânare autonomă de urgenţă, Hyundai i10 a primit patru stele de siguranţă în cadrul testelor derulate de EuroNCAP.
Preţuri Mercedes-Benz C-Klasse în România: start de la 34.100 euro
Mercedes-Benz C-Klasse a primit 92% din punctele disponibile pentru protecţia ocupanţilor adulţi şi a obţinut un punctaj de 84% pentru protecţia copiiilor de la bord. Protecţia pietonilor a fost notată cu 77%, în timp ce punctajul de la Safety Assist, categoria în care sunt evaluate sistemele de siguranţă active şi cum funcţionează acestea, a fost de 70%. Modelul german beneficiază de un sistem de frânare autonomă de urgenţă, premiat de organismul european, pe lângă alte două sisteme care au fost premiate cu distincţia "Euro NCAP Advanced Safety", anume sistemele Pre-Safe şi Attention Assist.
În ceea ce priveşte comportamentul lui C-Klasse la impact, modelul s-a descurcat bine până la testul de impact cu un stâlp, unde nivelul de protecţie pentru cavitatea toracică a ocupanţilor de pe locurile din faţă a fost catalogat drept "marginal". Acelaşi calificativ a fost obţinut şi de tetierele din spate la un impact posterior, în urma unei analize atente, spun cei de la EuroNCAP.
Hyundai i10 a obţinut 79% din punctele disponibile pentru protecţia adulţilor de la bord şi 80% din punctajul disponibil la capitolul protecţia copiilor. Nivelul de protecţie pentru pietoni al lui i10 este de 71%, pe când capitolul Safety Assist a fost notat cu 56%. Modelul din Coreea de Sud a fost criticat de EuroNCAP pentru nivelul de protecţie oferit în urma impactului lateral, respectiv la impactul lateral cu un stâlp. În cazul impactului lateral cu vehiculul simulat de EuroNCAP, Hyundai i10 a oferit un nivel de protecţie corect pentru pasagerii săi, dar portiera din spate s-a deschis în urma impactului.
Ulterior, la impactul lateral cu un stâlp, modelul a fost criticat pentru nivelul de protecţie oferit toracelui pasagerului din faţă, care a fost catalogat drept "marginal". La impactul din spate, tetierele posterioare au oferit protecţie marginală, în timp ce cele din faţă au oferit un nivel corect de protecţie.
Via EuroNCAP | Fişă C-Klasse | Fişă i10 |
decat i10 mai bine sandero, macar dai mai putini bani pentru aceleasi 4 stele. cifrele sunt aproape aceleasi, mai putin protectia pietonilor