EuroNCAP: Producătorii trebuie să includă mai multe butoane fizice dacă vor notă maximă

Publicat miercuri, 06.03.2024 14:33 de Tiberiu Safta

Organismul de siguranță rutieră EuroNCAP îndeamnă producătorii de mașini să includă mai multe butoane fizice pentru siguranța șoferului. Acesta va fi un criteriu care va trebui respectat pentru ca modelele să fie notate cu 5 stele.

Din ce în ce mai multe mașini noi au renunțat la butoanele fizice din habitaclu în favoarea unor comenzi tactile pe volan și pe ecranele sistemelor multimedia. Un exemplu în acest sens este Tesla, cu mașini ale căror funcții sunt accesate aproape exclusiv prin comenzi tactile.

Deși tehnologia a evoluat într-un ritm foarte rapid pentru a putea permite activarea celor mai importante funcții doar prin atingere, organismele de siguranță rutieră avertizează că acestea pot fi un pericol. Unul dintre aceste organisme este și EuroNCAP, care precizează că șoferii nu sunt atenți la drum pentru câteva secunde doar pentru a accesa anumite funcții.

Din această cauză, EuroNCAP îi îndeamnă pe toți producătorii cu modele vândute în Europa să includă mai multe butoane și comenzi fizice în habitaclu, mai ales pentru funcțiile cele mai importante. Pe lista funcțiilor importante sunt: luminile de semnalizare, luminile de avarii, claxonul, ștergătoarele și funcția de apel de urgență.

„Aproape toți producătorii de vehicule mută comenzi importante pe ecrane tactile centrale, care îi obligă pe șoferi să nu mai fie atenți la drum și să crească riscul de accidente”, a spus Matthew Avery, directorul de dezvoltare strategică din cadrul EuroNCAP.

„Noile teste EuroNCAP din 2026 vor încuraja producătorii să utilizeze comenzi separate, fizice pentru funcții de bază într-o manieră intuitivă, care să limiteze timpul în care șoferul este neatent la drum și să promoveze șofatul mai sigur”, a mai adăugat acesta.

EuroNCAP va introduce reguli noi cu privire la acest aspect. Numărul butoanelor și comenzilor fizice pentru funcțiile de bază ale unei mașini va fi un criteriu important în acordarea notei maxime la testele de siguranță. Din spusele lui Matthew Avery, producătorii susțin aceste schimbări și vor efectua modificările necesare la viitoarele lor modele.

via The Verge

  • Banditos, miercuri, 06.03.2024 15:19

    "Un fleac, m-au ciuruit!" Elon Musk in "EuroNCAP contraataca!"

  • DanG, miercuri, 06.03.2024 15:43

    In sfarsit! Se pare ca doar cu forta putem avea din nou butoane fizice, altfel producatorii ar fi in stare sa faca orice pentru a salva din costuri.

  • PMC, miercuri, 06.03.2024 15:56

    Cam naspa pentru Tezla si alti tolomaci care s-au luat dupa ei. Bine-nteles ca utilizatorii vorbesc ca Moise in pustie. Cine sa-i bage in seama? Producatorii au atitudinea lui Jobs, stiu ei mai bine decat noi ce avem nevoie. Asa zicea si ala.

  • Edikkk, miercuri, 06.03.2024 20:05

    Bravo pentru butoane! De tesla nu va faceti griji, de asta nu mai doarme elon.. face pipi pe stelele lor euroncap.

  • George Simion, joi, 07.03.2024 02:22

    ar trebui sa nu fie omologate daca e chiar periculos. eu as interzice si vorbitul la telefon in masina. nu-mi vine sa cred ca exista limita de 30km/h dar poti sa conduci vorbind la telefon sau cu muzica data tare...

  • pipo, joi, 07.03.2024 20:44

    Mult prea timida presiunea, ar trebui obligați producătorii și nu doar " încurajați " . Chiar trebuie atâția ani ca să realizeze ca e periculos sa controlezi funcții des folosite prin touch în timpul deplasării?

  • DriverGeo, joi, 07.03.2024 21:50

    Este o știe complet falsă și nerealistă. Euro NCAP trebuie sa se schimbe modul de testare caxsa poată fi credibile. Prea multe butoane fizice sunt periculoase în caz de accident. Restul e gargară.

  • geodraivăr, vineri, 08.03.2024 12:04

    În special la Dacia ar trebui limitat numărul de butoane din considerente de costuri, iar cele existente ar trebui înclouite cu rotițe din plastic crăpat pentru un design sporit. Niște amatori ăștia de la Euro NCAP.