Europa: a noua lună consecutivă de creştere a vânzărilor de maşini noi

Publicat miercuri, 18.06.2014 15:59 de Sebastian Toma

Vânzările de automobile din Europa sunt în creştere pentru a noua lună consecutivă, dacă ne raportăm strict la cererea înregistrată în aceeaşi perioadă a anului trecut. Înmatriculările mărcii Dacia în UE au crescut cu 37% în primele cinci luni ale anului.

Piaţa auto din Europa arată noi semne de recuperare, după ce vânzările de automobile noi au crescut pentru a noua lună consecutiv. Privind doar rezultatele din 2014, avem o creştere de 6.9 procente în primele cinci luni ale anului la nivelul ţărilor din Uniunea Europeană, totalizate prin 5.431.921 unităţi înmatriculate.

Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, înmatriculările în ţările UE şi EFTA au crescut la 1.13 milioane de vehicule în mai, respectiv 5.62 milioane de unităţi în primele cinci luni. Analizând luna mai 2014, înmatriculările de automobile în Europa au crescut cu patru procente faţă de aceeaşi lună a lui 2013, dar reprezentanţii ACEA remarcă faptul că este cel mai slab mai pentru piaţa auto din Europa din ultimii 10 ani.

Succesul Dacia în Franţa, explicat de schimbarea modului în care francezii cumpără maşini

TOP 5 CREŞTERI ÎN UE
Poziţie Marcă Înmatriculări primele cinci luni ale 2014 Înmatriculări mai 2014 Schimbare ianuarie-mai 2014/2013 (procente)
1 Jeep 12.140 2.967 +39
2 Dacia 155.053 30.848 +37
3 Lexus 11.072 2.126 +35.8
4 Mazda 71.010 12.826 +27.8
5 Skoda 238.894 49.707 +21.5

Martie 2014: Dacia a avut cel mai ridicat ritm de creştere a vânzărilor în Europa

Creşterea de pe piaţa din Europa a fost benefică pentru majoritatea jucătorilor de pe piaţă, cu toate că unele mărci au fost mai câştigate decât altele. Dacia a avut o creştere procentuală remarcabilă a înmatriculărilor, de 37% în primele cinci luni şi de 25.1% în luna mai. Skoda a avut rezultate comparabile, de 21.5% în primele cinci luni ale anului, iar marca Renault a avut o creştere a înmatriculărilor de 12.3% în aceeaşi perioadă. Cei de la Skoda au fost în faţa Dacia şi a altor mărci cu creştere procentuală mai mare prin simplul fapt că aveau o bază mai mare de unităţi vândute, ceea ce limita creşterea faţă de anul precedent în procente, dar nu şi în unităţi.

Jeep Renegade - imagini oficiale ale celui mai mic SUV al americanilor

Cea mai ridicată creştere procentuală de pe piaţă din Europa a fost la Jeep, iar aceasta s-a reflectat prin 12.140 de unităţi înmatriculate în primele cinci luni ale anului. La Lexus a apărut o creştere similară, de 35.8%, tradusă prin 11.072 înmatriculări noi în ianuarie-mai 2014. Mărci de volum precum Mazda, Suzuki şi Mitsubishi au avut creştere de 27.8, 13.9 şi 18.4 procente în primele cinci luni ale anului.

Dacia în Franţa: creştere de 45.6% a înmatriculărilor în aprilie

TOP 5 PIEŢE ÎN UE
Loc Ţară Înmatriculări primele cinci luni ale 2014 Înmatriculări mai 2014
Schimbare ianuarie-mai 2014/2013 (procente)
1 Germania 1.260.654 274.804 +3.4
2 Marea Britanie 1.058.974 194.032 +11.6
3 Franţa 762.519 148.951 +3.0
4 Italia 628.719 131.602 +3.2
5 Spania 364.784 82.483 +16.3
...
20 România 24.278 6.001 +18.0

Analiştii auto intervievaţi de Automotive News spun că recuperarea este modestă şi că vine la nivele slabe de cerere la nivel de piaţă. Cu toate acestea, Christian Ludwig, analist pentru Bankhaus Lampe, spune că această cerere ar fi suficientă pentru a motiva viitoare creşteri ale pieţei auto europene în următorii ani. Noile produse ale constructorilor de volum sunt responsabile pentur creşteri, explică George Galliers, analist la International Strategy & Investment, completând cu laude pentru Renault şi noua lor cadenţă de lansare a modelelor, pe care o vede ca fiind o mişcare pozitivă pentru companie, aşteptată să crească şi mai mult în proporţii la nivel european.

Record istoric: Dacia a vândut aproape jumătate de milion de maşini în 2013

Via AutomotiveNews (înreg.)

  • mishazaitev, miercuri, 18.06.2014 16:57

    In sfarsit, se satura si romanii de jaff-uri! Doamne-ajuta!

  • vale, miercuri, 18.06.2014 17:30

    DACIA ar trebui sa se gandeasca si la un premium car

  • iuliohir, joi, 19.06.2014 08:45

    Romanii nu se satura niciodata de jafuri, in primul rand ca tot saraci vor fi (datorita inteligentei lor in a-si alege liderii...), iar in al doilea rand pentru ca asa e mentalitatea ("da di ci sa dau io jdemii de euro pe o masina noua cand pot sa iau una tavalita cu sutii di mii de km ? "). Ce-mi place cel mai tare e ca fiecare roman calcator de pedale e expert in masini... Nu inteleg iarasi un lucru, poate ma ajuta si pe mine cineva: de ce principala problema a unuia care isi ia masina e cu cat o revinde apoi ? E ca si cum te-ai casatori si iti calculezi deja ce venit obtii de pe urma divortului...Pe principiul asta ar trebui sa ne luam toti loc de veci din timp, ca oricum vom muri...Stiu, mi-ar spune unii ca sunt misogin, comparand femeia cu masina... :)

  • sandu, joi, 19.06.2014 14:19

    nu e vorba de jafuri, ca daca e o masina din 90 toamna si arata f bine e ok. dar cand cade tabla pe ea si treci la itp sau la rar...acolo e durerea. sa nu mai treaca asa usor de itp masinile si controalele sa fie facute pe bune. pana la urma e vorba de siguranta tuturor.

  • LEE, joi, 19.06.2014 15:46

    @vale = cica se lucreaza la noua SOLENZA un model pe baza lui Fluence, pret de plecare 13.000 euro :)