Motorul 1.0 EcoBoost ajunge la 140 CP pe două versiuni speciale ale lui Fiesta: Red şi Black Edition

Publicat miercuri, 18.06.2014 14:50 de Mircea Meșter

Dacă 125 de cai putere storşi din motorul turbo de un litru multipremiat la concursurile de profil nu vi se păreau mulţi, Ford plusează pe versiunile speciale Fiesta Red şi Black Edition cu o variantă de 140 CP.

Ford demonstrează capacitatea de flexibilitate a deja celebrului motor 1.0 EcoBoost prin două ediţii speciale ale lui Fiesta: Red Edition şi Black Edition. Pe lângă individualizarea estetică adusă de nuanţele speciale folosite de designerii Ford, cele două versiuni Fiesta beneficiază de cea mai puternică variantă a motorului EcoBoost de un litru existentă până în acest moment în gama Ford: 140 de cai putere şi 210 Nm, deci cu 15 CP şi 10 Nm în plus faţă de versiunea deja existentă pe Fiesta.

Conform calculelor realizate de Ford, raportul putere/litru al noii versiuni este mai bun decât cel oferit de Bugatti Veyron şi Ferrari 458 Speciale, realizarea inginerilor mărcii fiind cu atât mai mare cu cât vorbim de modificări pur electronice ale aceluiaşi motor care a câştigat de două ori consecutiv titlul Motorul Anului la categoria sa. În comunicatul oficial Ford anunţă că schimbările au vizat setările controlului turbinei, ale valvelor, ale intercoolerului şi a managementului pedalei de acceleraţie.

În urma acestora, Fiesta Red şi Back Edition reuşeşte să atingă 0-100 km/h în 9 secunde şi să ajungă la o viteză maximă de 201 km/h, consumul mediu mixt anunţat de producător fiind de doar 4.5 litri/100 km. Cutia de viteze este una manuală cu cinci trepte, raportul acestora fiind însă modificat uşor faţă de varianta "normală", de 100 sau 125 de cai, a motorului EcoBoost.

La nivel estetic, noile versiuni ale lui Fiesta - disponibile doar în varianta de caroserie cu trei uşi -  se evidenţiază prin nuanţele speciale bitonale Race Red (cu plafon negru vitrat) şi Panther Black (cu plafon roşu). În plus, maşinile se apropie ameninţător de Fiesta ST la nivel vizual, jantele de 16 sau 17 inch, spoilerele speciale faţă-spate şi mai ales detaliile sportive de la interior (volan, schimbător, scaune, cusături) fiind argumente îndeajuns de serioase pentru a sprijini această afirmaţie. 

via Ford

  • doi, miercuri, 18.06.2014 14:54

    Superb :) sunt curios pretul cat va ajunge. Ceva jucaus, nici prea prea, nici foarte foarte si asta la toate capitolele.

  • f, miercuri, 18.06.2014 15:23

    Bugatti are 6 litri si 1200 cp, adica 200 cp/litru pe cand la Ford sunt 140 cp/litru..........dar cine stie, poate cei de la Ford au pus pe dynamo vreun Bugatti cu motorul spart

  • Victor, miercuri, 18.06.2014 15:31

    Chiar 8.0l dar nu conteaza... http://en.wikipedia.org/wiki/Bugatti_Veyron

  • iceman, miercuri, 18.06.2014 15:37

    @f Bugatti Veyron are motor de 8 litri, Veyron SS are 1200 (150 cp/l), Veyron are 1000 (125 cp/l) dar e de ceva ani, comparatie fortata

  • razvanis, miercuri, 18.06.2014 15:44

    0-100 km/h abia 9 secunde ? Leon FR 1.4TSI 140CP are 0-100km/h 8.2 secunde si e mai grea, mai mare .... wtf ? Trebuia sa zboare jucaria aia de Fiesta cu 140CP

  • vianu, miercuri, 18.06.2014 15:58

    asa motor vreau si eu si.... fanii Seat stiu ca un cuplu mare ajuta la acceleratie si nu puterea?

  • razvanis, miercuri, 18.06.2014 16:02

    @vianu Daca doar cuplul ajuta la acceleratie de ce 1.8 TSI cu 180 CP care are fix acelasi cuplu de 250NM ca si 1.4TSi de 140CP are sprintul pana la 100 km/h mai scurt cu 1 secunda, adica 7,2 secunde, fata de 1.4 care are 8,2 secunde ? Nu e chiar asa simpla povestea Plus ca motorul ford are 210Nm si cel VW are 250Nm dar pentru 40 Nm e cam fortat sa tragi aproape o secunda, nu ?

  • vianu, miercuri, 18.06.2014 16:11

    nu, nu e simpla povestea, eu as mai pune la socoteala si cutia. Daca e sa ma uit la consum (considerandu-l la fel de real ca si cel de la VW...ca tot a devenit - nu stiu de ce - o referinta) insemna ca masinutele astea iti mai lasa si banii in buzunar pe langa niste cai in plus fata de versiunile anterioare de motorizare. Intorcandu-ma la black&red astept raspunsul lui Renault, pentru ca VW va oferi maine un polo care va face sub 7min pe Nurburgring, asta daca nu le-o va luat Seat inainte ;)

  • Ring, miercuri, 18.06.2014 16:20

    Superbe masini.Nu degeaba Fiesta e cea mai vanduta masina din segment.

  • andrey_1293, miercuri, 18.06.2014 17:18

    Modificarile astea pot fi facute si la Focus de 1.0 EcoBoost? Ma intereseaza in special daca se poate pentru varianta de 100 CP. Ford nu a mentionat nimic de Focus? Motoarele sunt identice deci teoretic ar trebui sa se poata.

  • andrey_1293, miercuri, 18.06.2014 17:28

    @vianu - poate sub 8 min. Sub 7 minute tintesc P1, LaFerrari si 918 Spyder :)).

  • mog, miercuri, 18.06.2014 18:05

    @vianu: la drag, nu conteaza doar cuplul sau doar puterea. e o combinatie intre ele, insa conteaza si cutia de viteze sau power peak-ul pt fiecare motor. la aceleasi puteri de ex, chiar daca unul din motoare are cuplul mai mare, nu inseamna automat ca si castiga la un drag race, si nici invers.

  • someone, miercuri, 18.06.2014 18:47

    mie mi-ar placea o jucarie ca asta, dar in varianta cu 4 usi :D

  • vianu, miercuri, 18.06.2014 19:43

    @andrei_1293 ziceam la oha 7 minute :)). Motoarele par identice cu cele de pe focus posibil o smechereala din soft si mai apar 15 caluti. Dar pe Focus cutia are 6 trepte (cel putin pe cel de 125)

  • Dani, miercuri, 18.06.2014 22:22

    @andrey_1293 Exista racehip pentru focus 1.0 ecoboost (125cp). Ma tenteaza si pe mine sa-mi iau ... ofera performante foarte bune: 158cp si 256Nm si un consum redus (-1l/100km) la un pret de 550euro. Riscul este ca dezactiveaza protectia motorului si pierzi garantia (eu mai am un an garantie, deci nu o sa risc). Oricum e o bijuterie motorul ... are putere foarte mare pentru un motor de un litru si 3 cilindrii ... iar daca vine vorba de economie, luna asta sper sa fac mai mult 1000km cu un rezervor - momentan am parcurs 680km la un consum mediu de 4.6% si imi arata in bord ca mai pot merge inca 345km - nu stiu daca include rezerva de 5l sau nu ... dar sper sa trec de 1000 ;D.

  • antonny, miercuri, 18.06.2014 22:29

    un motor bun ....daca ii maresti puterea cu inca 15 cp

  • andrey_1293, miercuri, 18.06.2014 23:01

    Cutia de pe Fiesta e in 5 trepte indiferent ca e 100 sau 125 cai. Pe Focus 125 are 6 trepte. Banuiesc ca am aceeasi cutie de pe Fiesta.

  • alehandro69, joi, 19.06.2014 02:34

    Oricata tehnologie,e implicata totusi e un motor de 1 litru,care trebuie turat si mai ales turbina,se invarte la peste 100 mii...asta implica fortaj si uzura prematura..Cureaua de distributie se afla in ungere pe interior in uleiul de motor fierbinte...si poate sa fie din "matasea" sfantului duh...ca tot se rupe...la fel ca lanturile de la 1.2 si 1.4 TSI Eu apreciez motorul de 1,6 Ecoboost de 180 cp,care apare pe Focus si are consum mediu de 6 l/100 km dar performate ce nu se compara!!! http://www.automarket.ro/test-drive/ford-focus-1-6-ecoboost-183-cp-unul-pentru-toti-36494.html dovada cu distributia unsa de uleiul motor... https://www.youtube.com/watch?v=Ep-CEKzEhMU

  • Andrei.P, joi, 19.06.2014 13:05

    Astia de la Ford sunt putini handicapati cand se compara cu 458 Speciale care e normal aspirat...

  • andrey_1293, joi, 19.06.2014 13:58

    @Dani - eu am garantia de 5 ani. Mai am mai mult de 3 ani asa ca astept poate apare ceva si pentru mine :))). Eu am scos 6.9 exclusiv urban cu mers la consum ce-i drept. O sa plec curand si pe-afara sa vad ce consumuri scot :).