F1 Italia: Max Verstappen, victorie pe teritoriu Ferrari
Max Verstappen a câștigat Marele Premiu de Formula 1 al Italiei, găzduit de legendarul circuit Monza. Charles Leclerc a încheiat cursa pe 2, iar podiumul a fost completat de George Russell.
La 100 de ani de la înființare, Templul Vitezei de la Monza a găzduit Marele Premiu de Formula 1 al Italiei, o cursă considerată "de casă" pentru Scuderia Ferrari.
Etapa italiană a avut o grilă de start influențată de foarte multe penalizări. Charles Leclerc a plecat din pole position, dar Max Verstappen a pornit în cursă de pe poziția a 7-a. Perez și Ocon au ocupat locurile 13, respectiv 14, Carlos Sainz a pornit de pe 18, Hamilton de pe 19, iar Yuki Tsunoda din coada plutonului.
Stingerea semaforului anunța startul etapei de la Monza, iar George Russell a arătat că poate să treacă în fața lui Leclerc înaintea virajului cu numărul 1. Numai că monegascul de la Ferrari s-a ținut tare pe poziții și, pentru a evita un incident, Russell a fost nevoit să iasă în afara bretelei asfaltice.
Așadar, Leclerc și-a menținut poziția de lider, iar Russell locul secund. Între timp, Verstappen a câștigat 3 poziții, iar Norris a ajuns pe 7, dar a recuperat rapid un loc în defavoarea lui Fernando Alonso.
Și Hamilton a fost nevoit să iasă în afara circuitului imediat după start, iar Magnussen și Bottas au avut un mic contact.
Pe la mijlocul plutonului, cele două monoposturi Aston Martin se luptau roată la roată pentru locul 10, iar Sainz și Perez, ceva mai în spate, aveau duelul lor pentru poziția a 15-a. Până în turul 4, spaniolul de la Ferrari ajungea pe locul 13.
Tot acum, Verstappen pornea în urmărirea lui Russell și nu a durat mult până campionul mondial en-titre a trecut de britanic și a ajuns pe locul 2.
La începutul turului cu numărul 6, Sainz a intrat în puncte, iar Perez l-a depășit pe Ocon pentru poziția a 13-a.
În turul 8, Perez a intrat la boxe pentru schimbul de pneuri (de pe medii pe hard). Fanii italieni erau fericiți să îl vadă pe Leclerc la conducerea cursei și pe Sainz ajungând pe poziția a 7-a în turul 10. A urmat apoi o depășire la Norris și una la Pierre Gasly.
ABANDON PENTRU VETTEL
Sebastian Vettel a anunțat o pierdere de putere și a parcat monopostul pe marginea circuitului, incident care a atras un Safety Car Virtual. A fost un abandon pentru pilotul german chiar pe circuitul pe care a înregistrat prima sa victorie de Grand Prix, în 2008.
Leclerc a profitat de acest Virtual Safety Car și a intrat la boxe pentru a trece pe pneuri medii. Mongascul a revenit pe circuit pe locul 3, în spatele lui Russell și a lui Verstappen. Sainz nu a oprit, ba mai mult, a ajuns pe 4, în fața lui Ricciardo.
În turul 19, Gasly, Zhou și Stroll au intrat la boxe, fiind urmați de Ricciardo, de Vries (în locul lui Albon), Ocon și Tsunoda un tur mai târziu.
George Russell a intrat pentru schimbul de pneuri (hard) în turul 24, dar mecanicii de la Mercedes-AMG Petronas nu s-au mișcat îndeajuns de repede, astfel că britanic a revenit pe circuit în spatele lui Sainz. Între timp, Hamilton se apropia de Alonso.
Cu un avantaj de 13 secunde, Verstappen a trecut pe la boxe în turul 26 și a revenit pe circuit pe locul 2. În turul 27, Hamilton a trecut, într-un final, de Alonso.
ALONSO, OUT DIN MARELE PREMIU AL ITALIEI
Sainz a trecut și el pe la boxe în turul 31 și a revenit în spatele lui Perez, pe locul 8. Un tur mai târziu, Alonso a fost nevoit să abandoneze din cauza unei probleme la unitatea de propulsie.
Apoi, conducerea cursei avea să se schimbe din nou, odată cu trecerea lui Leclerc pe la boxe. Monegascul a revenit, pe locul 2, la 20 de secunde în spatele lui Verstappen și la doar 2.5 secunde în fața lui Russell. Tot în turul 34, Sainz a trecut de Perez și s-a instalat pe poziția a 6-a.
Trecut și el pe la boxe, Hamilton a început să recupereze locurile pierdute. În turul 41, dezastrul a lovit din nou echipa Aston Martin, Lance Stroll fiind nevoit să abandoneze și să-i lase pe britanici fără niciun monopost în etapa italiană.
Cu 10 tururi rămase până la finalul cursei, Perez a intrat din nou la boxe și a pierdut două poziții în favoarea lui Hamilton și Norris.
În față, Verstappen conducea cursa cu un avantaj de 17 secunde față de Leclerc. Turul 47 a adus un abandon pentru Daniel Ricciardo, iar cursa a fost întreruptă de apariția Safety Car-ului pe circuit.
Acest lucru le-a permis primilor 4 piloți să treacă pe la boxe pentru un nou schimb de pneuri. Desigur, toți au optat pentru pneuri soft.
VICTORIE PENTRU VERSTAPPEN
Din păcate, însă, cursa s-a terminat sub Safety Car. Spre bucuria lui Max Verstappen, care și-a trecut în cont prima sa victorie în MP al Italiei, și spre dezamăgirea lui Leclerc care a încheiat pe locul 2 în cursa de casă a celor de la Ferrari.
George Russell a completat podiumul. Sainz a terminat pe 4, Hamilton pe 5, Perez pe 6, Norris pe 7, Gasly pe 8, Nyck De Vries pe 9 (un debut cu puncte pentru olandez și un titlu de Pilotul Zilei), iar Zhou Guanyu a luat ultimul punct pus în joc.
A câștigat cea mai bună echipă! La Ferrari acasă! Să răspundă Binotto de ce la jumătatea cursei Leclerc făcea a doua schimbare de anvelope când în celelalte curse(2 de F3 și 2 de F2) s-a văzut că asfaltul nu consumă cauciucurile? Strategii Ferrari sunt de neatins, au relații. S-au sunt plătiți de alții „cârtițe” în echipa Ferrari. Știu că „nu se face primăvară cu o floare” dar a fost la ei acasă și ar fi trebuit să cunoască tot. Păcat de fanii adevărați, erau mulți în tribune. Sunt și „fanatici” care postează pe aici.