FEATURE: 15 maşini noi testate de EuroNCAP. Doar 8 au primit cinci stele
EuroNCAP a publicat rezultatele sesiuni de crash-teste cu numărul şase din acest an. 15 maşini şi-au aflat scorul la siguranţă, iar 6 dintre acestea au primit doar patru stele din cinci.
EuroNCAP a prezentat rezultatele ultimei serii de teste la care au fost supuse 15 modele noi: Chevrolet Malibu, Chevrolet Volt, Fiat Panda, Geely Emgrand EC7, Range Rover Evoque, Jaguar XF, Kia Rio, Jeep Grand Cherokee, VW Beetle, Mercedes-Benz B-Klasse, Renault Fluence ZE, Subaru XV, Mercedes-Benz C-Klasse Coupe, MG6 şi tripleta Seat Mii / VW Up! / Skoda Citigo.
Noul venit în gama europeană Chevrolet, berlina Malibu a înregistrat un rezultat excelent de cinci stele în ultima sesiune de teste EuroNCAP. Procentajele sunt mari pentru toate testele efectuate de organizaţia europeană iar manechinele au doar zone verzi. Compartimentul pasagerilor a rămas stabil în timpul impactului, toate zonele fiind bine protejate. Rezultatele pentru testul de impact lateral au fost la fel de bune. Testul de impact cu stâlpul a scos la iveală o protecţie ceva mai redusă în zona abdominală a pasagerilor. Cel mai slab rezultat obţinut de Malibu a fost la testul de protecţie al pietonilor, unde a obţinut un scor de 57%. Capota s-a dovedit a oferi o protecţie slabă în caz de impact cu capul unui adult. Malibu este dotat cu sistem electronic de control al stabilităţii pe toată gama de versiuni. VIDEO: Crash-testul lui Chevrolet Malibu
Testarea lui Chevrolet Volt este de fapt cea efectuată cu modelul Opel Ampera în luna august. Pentru că maşinile sunt identice, EuroNCAP a republicat rezultatul pentru marca Chevrolet. Rezultatul este maxim: cinci stele. În ciuda faptului că avem de-a face cu un automobil electric ce foloseşte un motor termic pentru a prelungi autonomia, habitaclul a rămas stabil în timpul impactului. Atât Volt, cât şi Ampera au airbaguri pentru genunchi în dotarea standard. Acelaşi lucru este valabil şi pentru sistemul de control al stabilităţii.
Una dintre surprizele mai puţin plăcute este rezultatul obţinut de noul Fiat Panda. Doar patru stele a reuşit noul model de clasă mică venit din Italia. Totuşi, panda evoluează: vechea generaţie a modelul Panda avea trei stele obţinute la testul din 2004. Interesant este că Fiat 500 a reuşit cinci stele, deşi platforma tehnică este practic identică cu cea a modelului Panda. Pentru modelul nou, rezultatele au fost bune în ceea ce priveşte impactul frontal şi la testul de protecţie a pietonilor. Panda a fost depunctată din cauza faptului că sistemul de control al stabilităţii este disponibil doar ca opţiune. Uniunea Europeană impune acest sistem ca dotare standard de la 1 Noiembrie 2011. VIDEO: Crash-testul lui Fiat Panda
Primul producător chinez testat în această sesiune a fost Geely. Modelul ales este Emgrand EC7, unul de segment mediu. La testul frontal, manechinul a suferit în zona picioarelor, acolo unde habitaclul s-a deformat destul de mult. Cea mai afectată zonă este cea a pedalelor, unde metalul caroseriei s-a deformat şi chiar s-a rupt.. Labele piciorului şi gleznele celor doi pasageri din faţă sunt supuse unui risc major de accidentare. În cazul testului la impact cu stâlp, senzorii de pe manechine au înregistrat o protecţie slabă în zona pieptului. Nici testul de protecţie a pietonilor nu a fost strălucit, dar rezultatul este mult mai bun decât cel obţinut de producătorii chinezi în trecut. Mai mult, Geely echipează acest model cu sistem de control al stabilităţii în standard pe toată gama de versiuni. Nota finală pentru Geely Emgrand EC7 este de patru stele. VIDEO: Crash-testul lui Geely Emgrand EC7
Limuzina de clasă mare de la Jaguar a dezamăgit prin scorul obţinut la această sesiune de teste. EuroNCAP a testat modelul 2012, care a primit de curând un facelift. Structural, automobilul este identic cu cel testat în 2010. Pasagerii sunt bine protejaţi în cazulul unui impact frontal, dar structura bordului pune în pericol pasagerii aşezaţi în faţă. Zona genuchilor/femur/pelvis are parte doar de o protecţie marginală. La testul de impact lateral punctajul a fost maxim, iar la testul de impact cu stâlp senzorii au înregistrat probleme în zona pieptului. În cazul protecţiei pentru copil, Jaguar XF înregistrează un minus prin faptul că airbagul pasagerului faţă nu poate fi dezactivat pentru a monta un scaun de copil cu faţa la sensul de mers. Rezultat excelent însă pentru protecţia pietonilor. Acesta se datorează capotei active. Jaguar are senzori de impact în spoilerul faţă care detectează impactul cu un pieton şi ridică automat capota cu câţiva centimetri. Capul pietonului este astfel mai bine protejat. Sistemul de control al stabilităţii este oferit ca dotare standard. În schimb, sistemul de limitare a vitezei nu întruneşte specificaţiile EuroNCAP. VIDEO: Crash-testul lui Jaguar XF
A treia surpiză neplăcută este scorul de patru stele obţinut de noul Jeep Grand Cherokee. Marea problemă pentru SUV-ul american este prinderea scaunelor. Şinele pe care se montează scaunele aproape s-au rupt în cazul impactului frontal. Scaunul a fost ţinut pe loc doar de axul care controlează mişcarea faţă-spate a scaunului. Ruperea şinei de prindere s-a produs în zona în care este ancorată centura de siguranţă în podea. Ca rezultat, manechinul nu a lovit corect airbagul şi a atins cu capul volanul. Jeep a luat notă de această problemă şi investighează problema şinelor de prindere. La testul de protecţie pentru pasagerul copil, manechinul a lovit cu capul faţa interioară a uşii. Airbagul faţă nu poate fi dezactivat. VIDEO: Crash-testul lui Jeep Grand Cherokee
Noua generaţie Kia Rio a obţinut un rezultat excelent: cinci stele şi 92% protecţie în caz de impact frontal. Singura problemă a fost deschiderea portierei spate în cazul impactului lateral. Protecţie excelentă şi în cazul impactului din spate sau la testul de imapct cu stâlp. Un scor bun a fost înregistrat şi pentru protecţia pasagerului copil, iar sistemul de control al stabilităţii este oferit în standard pentru toată gama. VIDEO: Crash-testul lui Kia Rio
Cinci stele şi pentru noua generaţie a modelului B-Klasse de la Mercedes-Benz. În cazul impactului frontal, B-Klasse a obţinut un grad de protecţie de 97% chiar dacă sistemul PRE-SAFE nu a fost activat. Acest sistem este oferit de Mercedes ca opţiune şi pregăteşte habitaclul în cazul unui impact iminent strângând centurile de siguranţă. Rezultatul obţinut de B-Klasse este unul dintre cele mai bune obţinute în această sesiune de teste. Mercedes a demonstrat că este unul din liderii în segmentul siguranţei pasagerilor şi a pietonilor. VIDEO: Crash-testul lui Mercedes-Benz B-Klasse
Deşi a înregistrat un scor de cinci stele, C-Klasse Coupe a obţinut un grad de 90% protecţie pentru impact frontal. Ca şi B-Klasse, C-Klasse Coupe are ca dotare opţională sistemul PRE-SAFE. Acesta nu a fost activat la testele de impact frontal şi lateral. C-Klasse Coupe este dotat şi cu tetiere active ce permit o protecţie excelentă în caz de impact în partea posterioară. Sistemul de control al stabilităţii este oferit standard pentru toate versiunile. VIDEO: Crash-testul lui Mercedes-Benz C-Klasse Coupe
Al doilea model chinezesc testat a fost MG6. Acesta este disponibil momentan doar pe piaţa din Marea Britanie. Doar patru stele pentru modelul din Asia, dar un rezultat bun pentru acest producător. Au fost probleme cu presiunea în airbag-ul şoferului, astfel că manechinul a lovit cu capul volanul prin materialul airbagului. Senzorii au înregistat probleme şi la femurul stâng al celui de la volan. De asemenea, levierul sistemului de reglaj al volanului s-a rupt în momentul impactului. Rezultat slab şi la testul de protecţie al pietonilor, unde capota modelului MG6 s-a dovedit a fi inadecvată. Sistemul de control al stabilităţii este, însă, oferit ca echipament standard pe gama de versiuni. VIDEO: Crash-testul lui MG6
Evoque nu a avut probleme majore la testarea EuroNCAP. A obţinut un scor general de cinci stele şi un procent de 86% pentru protecţia pasagerilor. Procentul ceva mai slab pentru protecţia pasagerilor a fost cauzat de presiunea insuficientă în airbagul pasagerului faţă. Capul manechinului a lovit prin airbag bordul dar senzorii nu au înregistrat un impact dur. Problema a fost însă penalizată de către EuroNCAP. Protecţia pentru pasagerul copil este excelentă, iar scorul pentru protecţia pietonilor este, de asemenea, foarte bun. VIDEO: Crash-testul lui Range Rover Evoque
Renault Fluence ZE a fost singurul automobil full-electric prezent în acestă sesiune de teste. Scorul nu este îmbucurător pentru cei de la Renault, doar patru stele fiind înregistrate de versiunea electrică a lui Fluence. Procentul de protecţie a pasagerilor (72%) este slab şi a fost cauzat de presiunea insuficientă în airbagul şoferului. Manechinul a lovit cu capul marginea volanului. Renault a anunţat că investigează această problemă şi că o va corecta. De asemenea, structura bordului pune probleme în zona genuchilor şi a femurului pentru ambii ocupanţi ai locurilor din faţă. Nu există probleme cu sistemul de alimentare electric în caz de impact. Verificările EuroNCAP au arătat că nu există risc de electrocutare după accident.
Versiunea "de teren" a modelului Impreza a obţinut un scor general excelent, de cinci stele. Au fost însă probleme la testul de impact frontal. Mai multe puncte de sudură s-au rupt în zona pedalelor . Subaru a luat notă de această problemă şi a comunicat că va modifica sistemul de sudură din această zonă a caroseriei. Protecţia pentru pasagerul copil este excelentă, procentajul obţinut fiind de 90%. Pentru scaunul pasagerului din faţă, Subaru a dotat modelul XV cu un sistem ce menţine airbagul oprit pentru a putea monta un scaun de copil în direcţia de mers a automobilui. Când un pasager adult ia loc pe acest scaun, airbagul este armat automat. Sistemul de control al stabilităţii este oferit ca dotare standard pe gama modelului Subaru XV. VIDEO: Crash-testul lui Subaru XV
Cinci stele şi pentru cel mai simpatic model din gama Volkswagen: Beetle. Modelul clasic reîncarnat la a doua generaţie oferă un procent de 92% pentru protecţia pasagerilor şi 90% pentru protecţia pasagerului copil. Coloana de direcţie este singura problemă în caz de impact frontal, aceasta putând afecta pasagerii de gabarite diferite. Sistemul de control al stabilităţii este oferit în standard, iar Beetle are avertizare pentru nepurtarea centurii de siguranţă pentru toate locurile din habitaclu. VIDEO: Crash-testul lui VW Beetle
Tripleta de modele mini din grupul Volkswagen a fost testată prin intermediul lui VW Up! Rezultatele obţinute de acesta au fost validate şi pentru mărcile Skoda şi Seat, automobile fiind identice din punct de vedere structural. Deşi este un automobil de clasă mini, Up! a obţinut cinci stele scor general şi un procent de protecţie a pasagerilor adulţi de 89%. Deşi sistemul de control al stabilităţii nu este oferit în standard pe toate pieţele unde Up! este vândut în acest moment, Volkswagen a demonstrat că va îndeplini cerinţa Uniunii Europene şi sistemul a primit punctajul corect din partea EuroNCAP. VIDEO: Crash-testul lui VW up!
...incep sa miste la capitolul siguranta, deja sunt peste Dacia :))). Stiu, DACA Duster ar fi avut ESP in standard..., dar, ce sa vezi?!? N-ARE!