FEATURE: Cele mai leneşe maşini vândute în România
Sunt maşini care impresionează prin sprintul 0-100 de km/h şi maşini care nu se străduiesc nici măcar să mulţumească cu o performanţă decentă. Despre acestea din urmă vorbim astăzi într-un top al celor mai lente maşini vândute în România.
Pentru cei care vor să îşi citească ziarul la volan sau să nu îşi verse cafeaua la plecarea de pe loc s-au inventat şi maşini mai lente. Nu emit pretenţii de sportivitate, ba chiar pot fi numite, popular, "puturoase", pentru că reprezintă întruchiparea mecanică a lenei. Pe piaţa autohtonă avem câteva exemple elocvente, în special atunci când vorbim despre maşini de clasă mică, destinate oraşului şi menite să smulgă claxoane la intersecţiile în care se urnesc cu greu.
5. VOLKSWAGEN POLO 1.2 60CP
Deschidem topul celor mai lente cinci maşini din România cu Volkswagen Polo, subcompactul german echipat cu motor pe benzină de 1.2 litri şi 60 de cai putere. Chiar dacă este nedemn de prima poziţie, neamţul "impresionează" cu o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în 16.1 secunde. Nu numai că nu reuşeşte să ajungă în primele trei, dar este nevoit să îşi împartă al cincilea loc cu Peugeot 206+, motor de 1.1 litri şi 60 de cai putere, al cărui timp de accelerare este identic.
4. CITROEN C3 1.1i 60 CP
Pe Locul patru se situează Citroen C3 cu al său motor de 1.1 litri şi 60 de cai putere, o "capodoperă" a ingineriei franceze, dispusă să propulseze pasagerii până viteza de 100 km/h în 16.5 secunde. Adică timp suficient pentru un croissant şi o cană de cafea sorbită încet, foarte încet.
3. SMART FORTWO cdi 53CP
Pe poziţia a treia se situează o maşină iconică, cumpărată deseori de adepţii mobilităţii urbane. Mobilitate urbană în ritmul melcului însă, pentru că modelului de pe poziţia a treia a podiumului îi sunt necesare 16.8 secunde pentru a atinge 100 de km/h. Este vorba despre micul şi simpaticul Smart ForTwo, echipat cu motorul diesel de 53 de cai putere. O mică scăpare a ingineriei germane din Stutgart.
2. RENAULT KANGOO 1.5 dCi 75CP
Pe locul doi facem cunoştinţă cu o maşină care provoacă somnolenţă celui de la volan. Nu putea lipsi cel mai titrat constructor din Hexagon, Renault. Modelul la care nereferim este Kangoo, în versiunea diesel de 1.5 litri şi 75 de cai putere, care înregistrează un timp de 17.5 secunde. O adevărată realizare tehnologică pentru cei care au fost muşcaţi recent de musca ţeţe şi suferă de narcolepsie sau "boala somnului".
1. OPEL CORSA 1.0 Twinport EcoTec 65CP
Pentru a desemna câştigătorul mergem tot în Germania, dar ne mutăm, foarte încet, în Russelsheim. Aici facem cunoştinţă cu Opel Corsa 1.0 Twinport EcoTec, un rival de necontestat al lifturilor din blocurile comuniste. De ce? Pentru că ai şanse mari să ajungi mai repede la etajul 10 decât la 100 de km/h. Spintul lui Corsa se realizează în 18.2 secunde, contraperformanţă care îi asigură un binemeritat loc unu.
Model | Acceleraţie 0-100 km/h |
Opel Corsa 1.0 Twinport EcoTec | 18.2 |
Renault Kangoo 1.5 dCi | 17.5 |
Smart Fortwo cdi | 16.8 |
Citroen C3 1.1i | 16.5 |
Volkswagen Polo 1.2 | 16.1 |
Citroen 206+ 1.1i | 16.1 |
Citroen C-Zero/Mitsubishi i-MiEV | 15.9 |
Skoda Roomster 1.2 HTP | 15.9 |
Toyota Yaris 1.0 vvt-i | 15.7 |
Dacia Logan MCV 1.4 MPI | 15.6 |
LOGAN MCV, LOCUL 10
Am exclus din topul nostru modelele utilitare pure, pentru că poziţiile ar fi stat altfel. În vârful piramidei s-ar fi clasat coreeanul Kia K2900 cu motor de 125 de cai, al cărui sprint de la 0 la 100 de km/h se face în 21.5 secunde.
Pentru cei care se aşteptau să vadă şi un model Dacia în topul celor mai lente maşini din România, Logan dezamăgeşte. Nu se află decât pe poziţia a zecea, cu varianta MCV şi motorul 1.4 MPI. Putem fi mândri însă că modelul din Mioveni este maşina cu cea mai mare cilindree din top 10. Acceleraţia sa de la 0 la 100 de km/h se face în 15.6 secunde.
CELE MAI LENTE MAŞINI DIN ISTORIE
Dacă performanţele par dezamăgitoare pentru unii, care probabil se aşteptau la câteva zeci de secunde, atunci trebuie să vă aducem aminte de câteva modele istorice, premiate pentru aceleaşi performanţe slabe la accelerare.
Pe primul loc, maşina hipioţilor şi a poporului german, Volkswagen Type 2, o dovadă a regresului, care datează din 1950. Van-ul cântărea aproape o tonă şi era pusă în mişcare de un motor de 25 de cai putere. Erau nevoie de 75 de secunde pentru a ajunge la 100 de km/h, asta în condiţiile în care din maşină lipsea o gaşcă de hipioţi.
Pe locul doi se află Fiat 600 Sedan cu 58 de secunde până la 100 de km/h, urmat foarte aproape de Mercedes-Benz 180D din 1954 cu ale sale 32.2 secunde. Pe ultimele locuri în top 5 se plasează Peugeot 203 cu 30.7 secunde şi Ford Anglia cu 29.4 secunde.
Majoritatea sunt masini de oras unde limita de viteza este de.....50km/h!!!!!!! Nu 60...nu 70...si in nici un caz 100 cum se practica mai nou in orasele patriei. In acest context sprintul de la 0-100 este la fel de irelevant ca si acest articol. Daca autorul ar avea putine cunostiinte ar stii ca astfel de maini au viteza 1 foarte scurta, tocmai pt a demara usor de la semafor, si pana in 60-70km/h se misca foarte bine chiar si cu 60 cp. Diferenta se face de la 70-75km pe ora in sus unde acceleratia este mai mult un zgomot decat un progres. Eu am 2 masini...un c3 cu motor de 1.4 75 de cai si un vectra cu 1.8-140 cp. In oras nu as lua niciodata vectra in fata c3-ului, care e mult mai usor si placut de exploatat. Iar legat de plecarile de la semafor nu mi s-a plans nimeni niciodata Bafta!