FEATURE: Cele mai leneşe maşini vândute în România

Publicat marţi, 17.05.2011 13:09 de Bogdan Mirică

Sunt maşini care impresionează prin sprintul 0-100 de km/h şi maşini care nu se străduiesc nici măcar să mulţumească cu o performanţă decentă. Despre acestea din urmă vorbim astăzi într-un top al celor mai lente maşini vândute în România.

Pentru cei care vor să îşi citească ziarul la volan sau să nu îşi verse cafeaua la plecarea de pe loc s-au inventat şi maşini mai lente. Nu emit pretenţii de sportivitate, ba chiar pot fi numite, popular, "puturoase", pentru că reprezintă întruchiparea mecanică a lenei. Pe piaţa autohtonă avem câteva exemple elocvente, în special atunci când vorbim despre maşini de clasă mică, destinate oraşului şi menite să smulgă claxoane la intersecţiile în care se urnesc cu greu.

5. VOLKSWAGEN POLO 1.2 60CP

Deschidem topul celor mai lente cinci maşini din România cu Volkswagen Polo, subcompactul german echipat cu motor pe benzină de 1.2 litri şi 60 de cai putere. Chiar dacă este nedemn de prima poziţie, neamţul "impresionează" cu o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în 16.1 secunde. Nu numai că nu reuşeşte să ajungă în primele trei, dar este nevoit să îşi împartă al cincilea loc cu Peugeot 206+, motor de 1.1 litri şi 60 de cai putere, al cărui timp de accelerare este identic.

 

4. CITROEN C3 1.1i 60 CP

Pe Locul patru se situează Citroen C3 cu al său motor de 1.1 litri şi 60 de cai putere, o "capodoperă" a ingineriei franceze, dispusă să propulseze pasagerii până viteza de 100 km/h în 16.5 secunde. Adică timp suficient pentru un croissant şi o cană de cafea sorbită încet, foarte încet.

 

3. SMART FORTWO cdi 53CP

Pe poziţia a treia se situează o maşină iconică, cumpărată deseori de adepţii mobilităţii urbane. Mobilitate urbană în ritmul melcului însă, pentru că modelului de pe poziţia a treia a podiumului îi sunt necesare 16.8 secunde pentru a atinge 100 de km/h. Este vorba despre micul şi simpaticul Smart ForTwo, echipat cu motorul diesel de 53 de cai putere. O mică scăpare a ingineriei germane din Stutgart.

 

2. RENAULT KANGOO 1.5 dCi 75CP

Pe locul doi facem cunoştinţă cu o maşină care provoacă somnolenţă celui de la volan. Nu putea lipsi cel mai titrat constructor din Hexagon, Renault. Modelul la care nereferim este Kangoo, în versiunea diesel de 1.5 litri şi 75 de cai putere, care înregistrează un timp de 17.5 secunde. O adevărată realizare tehnologică pentru cei care au fost muşcaţi recent de musca ţeţe şi suferă de narcolepsie sau "boala somnului".

 

1. OPEL CORSA 1.0 Twinport EcoTec 65CP

Pentru a desemna câştigătorul mergem tot în Germania, dar ne mutăm, foarte încet, în Russelsheim. Aici facem cunoştinţă cu Opel Corsa 1.0 Twinport EcoTec, un rival de necontestat al lifturilor din blocurile comuniste. De ce? Pentru că ai şanse mari să ajungi mai repede la etajul 10 decât la 100 de km/h. Spintul lui Corsa se realizează în 18.2 secunde, contraperformanţă care îi asigură un binemeritat loc unu.

 

Model Acceleraţie 0-100 km/h
Opel Corsa 1.0 Twinport EcoTec 18.2
Renault Kangoo 1.5 dCi 17.5
Smart Fortwo cdi 16.8
Citroen C3 1.1i 16.5
Volkswagen Polo 1.2 16.1
Citroen 206+ 1.1i 16.1
Citroen C-Zero/Mitsubishi i-MiEV 15.9
Skoda Roomster 1.2 HTP 15.9
Toyota Yaris 1.0 vvt-i 15.7
Dacia Logan MCV 1.4 MPI 15.6

 

LOGAN MCV, LOCUL 10

Am exclus din topul nostru modelele utilitare pure, pentru că poziţiile ar fi stat altfel. În vârful piramidei s-ar fi clasat coreeanul Kia K2900 cu motor de 125 de cai, al cărui sprint de la 0 la 100 de km/h se face în 21.5 secunde.

Pentru cei care se aşteptau să vadă şi un model Dacia în topul celor mai lente maşini din România, Logan dezamăgeşte. Nu se află decât pe poziţia a zecea, cu varianta MCV şi motorul 1.4 MPI. Putem fi mândri însă că modelul din Mioveni este maşina cu cea mai mare cilindree din top 10. Acceleraţia sa de la 0 la 100 de km/h se face în 15.6 secunde.

 

CELE MAI LENTE MAŞINI DIN ISTORIE

Dacă performanţele par dezamăgitoare pentru unii, care probabil se aşteptau la câteva zeci de secunde, atunci trebuie să vă aducem aminte de câteva modele istorice, premiate pentru aceleaşi performanţe slabe la accelerare.

Pe primul loc, maşina hipioţilor şi a poporului german, Volkswagen Type 2, o dovadă a regresului, care datează din 1950. Van-ul cântărea aproape o tonă şi era pusă în mişcare de un motor de 25 de cai putere. Erau nevoie de 75 de secunde pentru a ajunge la 100 de km/h, asta în condiţiile în care din maşină lipsea o gaşcă de hipioţi.

Pe locul doi se află Fiat 600 Sedan cu 58 de secunde până la 100 de km/h, urmat foarte aproape de Mercedes-Benz 180D din 1954 cu ale sale 32.2 secunde. Pe ultimele locuri în top 5 se plasează Peugeot 203 cu 30.7 secunde şi Ford Anglia cu 29.4 secunde.

  • eu, marţi, 17.05.2011 14:54
    autorul cred ca se plictisea....

    Majoritatea sunt masini de oras unde limita de viteza este de.....50km/h!!!!!!! Nu 60...nu 70...si in nici un caz 100 cum se practica mai nou in orasele patriei. In acest context sprintul de la 0-100 este la fel de irelevant ca si acest articol. Daca autorul ar avea putine cunostiinte ar stii ca astfel de maini au viteza 1 foarte scurta, tocmai pt a demara usor de la semafor, si pana in 60-70km/h se misca foarte bine chiar si cu 60 cp. Diferenta se face de la 70-75km pe ora in sus unde acceleratia este mai mult un zgomot decat un progres. Eu am 2 masini...un c3 cu motor de 1.4 75 de cai si un vectra cu 1.8-140 cp. In oras nu as lua niciodata vectra in fata c3-ului, care e mult mai usor si placut de exploatat. Iar legat de plecarile de la semafor nu mi s-a plans nimeni niciodata Bafta!

  • flavi_caruntu, marţi, 17.05.2011 15:06
    praf

    ce cauta kangoo pe primu loc ?Daca tot sunt utilitare in top dacia papuc crezi k ia 100 mai repede

  • _steli, marţi, 17.05.2011 15:18
    @eu

    Imi pare rau, dar nu sunt de acord cu tine. Nu sunt genul care sa gonesc cu 100 km/h prin oras, dar nicii nu vreau ca atunci cand ies din oras sa stau o zi intreaga in depasirea unui camion (mai ales in lipsa autostrazilor). De asemenea nu consider Polo, Corsa, C3 si mai ales Kangoo masini strict pt. oras, mai ales avand in vedere ca aceste modele cresc mereu in dimensiuni. Anul trecut am facut concediul cu o Fiesta (aprox 1300 km - in mai multe zile) si desi am mers "la consum" nu pot sa nu recunosc ca as fi vrut inca vreo 10 - 15 CP. In contextul in care ne aflam masinile polivalente raman alegerea majoritatii romanilor (pret masini, taxe taxe taxe ... ). P.S. Mi-a placut f mult articolul. Pe cand un articol cu "10 lucruri care nu le stiai despre..."

  • McLaren, marţi, 17.05.2011 15:42
    Nissan Micra

    Pacat ca nu se mai vinde Micra in RO. Am avut una inchiriata anul trecut in DE. O bestie cu motor de 1.2 si 65cp. Suta in 17.9 si viteza maxima 145. Ce macel a iesit pe Autobahn cand mai incetinea coloana si trebuia sa accelerez iarasi pana la 120. Top 3 scria pe ea.

  • dan, marţi, 17.05.2011 15:58
    @ automarket

    aceste masini au fost produse cu respectivele motoare pt ca asa s-a vrut, stati voi linistiti ca inginerii din Stuttgart nu au avut nicio "mica scapare", asta referitor la ce ati scris voi la Smart Fortwo.Aceastea sunt masini pt toate orasele , nu numai pt Bucuresti, iar in orasele si mai ales "oraselele" din occident nu te injura lumea sa mergi mai repede cum se intampla la noi in adunatura asta de cocalari semintari si tarani inculti si needucati pe care o numim cu deag Romania.

  • eu, marţi, 17.05.2011 16:03
    @_steli

    masinile nu sunt de toate de oras dar motorizarile din top da. M-am expirmat eu gresit. Dupa ce am postat si am recitit mi-am dat si eu seama de confuzie,dar posturile nu se pot edita. Vrei timpi de 7-8 sec, iei Corsa OPC, Polo GT, Clio Sport care rusineaza multe "fitoase". Sunt aceleasi masini dar cu mototare adaptate altor cerinte.Motoarele din top sunt adaptate strict nevoilor traficul supraaglomerat din oras, care sa iti ofer mobilitate la costuri cat mai mici. De aici si "supararea" mea legate de termenul "puturoase" sau folosirea unor expresii ca "smulgă claxoane la intersecţiile în care se urnesc cu greu." . Bafta

  • Vasi, marţi, 17.05.2011 16:20
    @Bogdan Mirica

    Renault Kangoo vine in prezent cu 3 variante de putere pentru motorul 1.5 dci: 75, 90, 110 CP, nicidecum 70 CP, iar sprintul 0-100 km/h se face in cel mult 17.5 secunde, deci Opel Corsa 1.0 Twinport EcoTec ar trebui sa fie cea mai lenesa masina din topul vostru. iar ati dat-o in bara...

  • _steli, marţi, 17.05.2011 16:31
    @eu

    Subscriu la ce ai scris. Strict ca si masina de oras motorizarile sunt mai mult decat corecte (desi cine sunt eu sa judec). Intr-adevar unele expresii nu-si au locul. Din pacate, ne este tipic sa blamam ce nu ni se potriveste chiar daca exista si alte optiuni. Cred totusi ca expresiile respective erau sub forma de gluma.

  • felix.ionescu, marţi, 17.05.2011 16:59
    Specialitatea romanului: Carcoteala

    Un articol extrem de amuzant... si pe undeva interesant... cei care sunt asa de suparati ar putea afla, spre exemplu ca la aceiasi bani si cam acelasi consum de combustibil exista modele de aceeasi clasa insa net superioare ca si performante... nu dau exemple ca sa nu isc o polemica inutila... Oricum m-am amuzat teribil.

  • ScorpyonVAG, marţi, 17.05.2011 17:02
    @

    De parca in viata conteaza numai in cat face 0-100 ?! Si fratele meu de 15 ani, care mi-a cedat mie contul, si mai intra si el cateodata, este obsedat de 0-100, top speed, sau pe romaneste, in cat face suta, si in cat prinde =))

  • GT-R, marţi, 17.05.2011 17:15
    Ma simt mandru ca sunt roman... :)

    Vazand ca Logan e pe locul 10 :)

  • Brendan, marţi, 17.05.2011 17:53
    Cu sau fara aer conditionat pornit?:)

    Un lucru la care nu s-a referit/gandit nimeni din "comentatori" pana acum: mai toate masinile prezentate fiind dotate cu aer conditionat, ce se intampla oare la vara, cand o sa fie 40 grade celsius in Bucuresti, la plecarea de pe loc de la un eventual stopaglomerat, cu aerul conditionat pornit? Raspunsul pot sa vi-l dau tot eu, pana nu demult posesor de Logan 1.4 Laureat: cor de claxoane si o jena imensa al conducatorului auto! La testul pe calculator, relanti, aerul conditionat "confisca" din puterea motorului 3.6kW!

  • you_hoooo, marţi, 17.05.2011 18:34
    0-50 era mai bine

    Dar de ce nu se pune problema si de acceleratie 0-50 km/h? Masinile acestea sunt preponderent cu utilizare urbana. Ar fi interesant cum se poate schimba clasamentul. Acum, sincer, inca mai sunt romani care au Dacia 1300/1310. Daca ar schimba pe una din astea lente, ar deranja?? In plus viteza medie de deplasare in marile orase e de max 20 km/h...

  • DAN, marţi, 17.05.2011 18:49

    SUNT CURIOS DACIA 1300 IN CATE SECUNDE PRINDE SUTA...

  • Z cu z mare, marţi, 17.05.2011 19:24

    dubita Volkswagen Type 2 nu era un regres cum ati spus voi. Era ceva exceptional pt o tara ce iesea din WW2, si se ridica din cenusa, la propriu! De atat era nevoie pentru acele timpuri si acele nevoi.

  • zeuss, marţi, 17.05.2011 19:38
    @DAN

    Nu Fi !! :)

  • andrei, marţi, 17.05.2011 19:40

    Pe când un top al articolelor inutile din presa auto?

  • ScorpyonVAG, marţi, 17.05.2011 21:45
    @

    @Nu sunt cele mai lenese: sunt motorizarile de baza, pe care si le permit romanii, oamenii de rand ! De ce nu faceti o comparatie POLO 1.2HTP 60CP vs 1.4TSI 180CP ?

  • Moshu, marţi, 17.05.2011 21:45
    Dacia 1300-sprint

    Dupa ultimele rezultate, luind in calcul toate variabilele, meteo, densitate atmosferica, umiditate, G, benzina OMV Gold-Price_Premium, EURO12, Dacia ajumge de la 0 la 100KM/h in aproximativ 16 sec. Fara roata de rezerva, cric, scaun dreapta, tetiere, ajunge cu aproximativ 0.05-0,08 sec. si mai rapid la 100 de Km/h. Fara cutia de viteze scadem inca 2 secunde. Deci, se poate !

  • LauCalin, marţi, 17.05.2011 23:08
    si eu

    In priul rand nu este vorba de nici o greseala sau eroare a producatorilor. Masinile cu motoare mici au un motiv pentru care exista pe piata. Inainte de toate este vorba de pret, masinile astea costa aproape 10000 de euro sau pe-acolo. Daca vrei 'masina straina" noua si nu iti permiti una mai puternica ideea e sa poti sa-ti cumperi una. Este vorba de ideea producaorilor de a avea cat mai multi clienti. Acum daca fiecare incepe sa spuna ca are motor slab, ca e submotorizata, ca nu trage, ca nu stiu ce... evident ca i se va parea o masina proasta. Pentru ca in primul rand a uitat ce a cumpart. Si oricum cutiile sunt reglate astfel incat pana pe la 70-80 km/h sa nu se cunoasca lipsa de putere (conduc o astfel de masina si stiu ce vorbesc). Daca vei intelege asta ti se va parea o masina buna si vei intelege de ce ai renuntat la un Logan de 1.6 pentru un Polo de 1.0 de exemplu.

  • Mircea, marţi, 17.05.2011 23:40

    Suntem in secolul 21 , masinile sunt ok(ma refer la cele din topul vostru) , am zis ok deoarece daca am fi sa le comparam cu masinile vechi am fi uimiti de diferente...

  • valy, marţi, 17.05.2011 23:57
    pt vasi

    mda..vasi...cred ca la kangoo era 70,85 si 105....)

  • valy, marţi, 17.05.2011 23:58

    75..scz

  • dan.marginean, miercuri, 18.05.2011 03:07
    Articol dragut si amuzant

    Bravo felix.ionescu. Asa este, noi romanii stim cel mai bine sa fim Gica-Contra. Articolul este foarte dragut si amuzant in pofida performantelor masinilor prezentate. Fiecare articol cu utilitate si farmecul lui. Iar pentru restul Gigeilor-Contra, am un mesaj: Maturizati-va!

  • marius, miercuri, 18.05.2011 06:14
    copie TG

    Articolul e interesant, dar abordarea e stupida - doar un exemplu: "Pe locul doi facem cunoştinţă cu o maşină care provoacă somnolenţă celui de la volan. [ ]O adevărată realizare tehnologică pentru cei care au fost muşcaţi recent de musca ţeţe şi suferă de narcolepsie sau "boala somnului". Constructorul stia foarte bine ce ofera, clientul alege. Se vrea un articol in stil "top gear" dar e o copie palida :)

  • razvan, miercuri, 18.05.2011 10:01
    articol

    articol mai irelevant decat asta nu am vazut, amesteca capra cu varza!

  • kata, miercuri, 18.05.2011 10:57
    dar

    trabantu de ce nu e in topu asta ar avea drepturi depline :))

  • Vasy, miercuri, 18.05.2011 12:14
    Logan

    Loganul meu 1.5dci cu chip tuning scoate sub 10 sec.

  • Dr Felix, joi, 19.05.2011 09:07
    prea multi carcotasi

    Am citit articolul si nu m-am infuriat precum carcotasii pt ca nu avea rost. Deci, articolul e bun, problema e in alta parte.

  • danutz, joi, 19.05.2011 10:00
    opinie

    Problema e ca reprizele 0-100 nu prea mai conteaza in lumea reala. Spre exemplu, poti avea o masina care "scoate" 15 secunde, dar care pe 0-50 sau 50-80 se dovedeste a fi mai buna decat altele de 11-12 secunde, si tocmai reprizele astea sunt cele care se simt la volan cel mai des, cel putin in Romania (plus 60-120 in tarile cu apa calda si autostrazi, atunci cand te angajezi in traficul de autostrada de pe o intrare laterala).

  • Gica, joi, 19.05.2011 10:49
    Ce suparati sunteti!

    Ce suparati sunt unii cand ZEII lor germani la care se inchina in fiecare seara sunt pe locul doi. Nu am vazut pe nimeni sa sustina Dacia in felul asta, din contra toti tac si inghit motorasele de 60CP dar le sta in cand Dacia ofera 100CP.

  • io, marţi, 24.05.2011 03:14
    0-100

    Dacia 1300 parca avea nevoie de 18 sec pana la suta uimitor ca se mai produc in ziua de azi masini cu aceeasi performanta

  • Manu, luni, 06.06.2011 21:41
    Opel Corsa 1.0/65 cp

    in timp real, in oras, pe 0-60km/h nu se simte diferenta fata de restul traficului datorita cutiei de viteze care are rapoartele de demultiplicare etajate optim pentru rulare in regim urban (0-60 km/h 7s);Dacia Berlina asa cum sa numit in ultima faza de productie pana in iulie 2004 cand a facut loc Loganului are 0-100 km/h 16s(asta in sarcina maxima)va mai supravietui catorva programe rabla pana vor disparea de pe sosele si cu toate astea nu incurca pe nimeni in trafic(62cp,16.0s/vmax 155)

  • cedrik, vineri, 09.09.2011 01:11
    conteaza

    ce conteaza in cat fac suta? eu am o ibiza de 1,2 si 64 cai ... in jur de 15-16 face suta.... dar am mers cu ea 90.000 km si prin oras si pe afara... am facut drumuri de Germania ( ma pregatesc de al 3-lea sapt viitoare) , Italia, Austria o gramada.. si nu m-a facut de ras.. am mers in Germania cu 160 / ora si a fost ok .... Drept e ca la iesirea din benzinarii pe autostrada dureaza pana ajungi la 140-150 dar asta este.. de aia sunt facute benzile suplimentare de prins viteza.... si poti si sa depasesti.. nu-i chiar asa stres.. totul e sa inveti ce masina ai si ce poate...