FEATURE Mărci necunoscute (1): DR Motor

Publicat joi, 22.09.2011 15:21 de Dragoș Băltățeanu

Automarket inaugurează astăzi o serie de episoade despre mărcile auto mai puţin cunoscute. Pentru că vrem ca data viitoare când o maşină cu siglă ciudată trece pe lângă noi să o putem recunoaşte. Primii pe listă: italo-chinezii de la DR Motor.

DR Motor face parte dintr-un grup italian de firme şi are, bineînţeles, legături cu China. Majoritatea modelelor sunt furnizate din China. DR Motor a fost fondată în 2006 de către Massimo Di Risio. De aici şi iniţialele care dau denumirea mărcii. Di Risio este un pasionat al automobilului şi pilot de curse. A moştenit pasiunea pentru cursele auto de la tatăl său şi a câştigat peste 200 de trofee. Din 2003 a devenit unul dintre cei mai mari distribuitori de automobile din Italia. În 2006 a avut ideea să creeze o marcă nouă folosind componente din China. A transformat echipa de curse în atelier auto şi, având deja know-how-ul, a reuşit să demareze această nouă afacere.

Di Risio a mai avut o idee revoluţionară la vremea aceea; să vândă noile sale maşini în supermarket. Acest tip de distribuţie neortodoxă în lumea auto a funcţionat o vreme în Italia, dar DR Motor a renunţat momentan la idee. Din 2009, DR are o reţea de 90 de dealeri şi mai mult de o sută de unităţi service pe teritoriul Italiei.

Sediul firmei este în Macchia d'Isernia. Aici a construit o uzină unde asamblează automobilele de origine chineză, oferindu-le un aer mai european. DR Automobiles Group mai are un sediu la Shanghai, pentru a putea menţine o relaţie strânsă cu furnizorii asiatici.

Primul model lansat a fost un SUV, botezat DR5. Era de fapt un model Chery care copia Toyota Rav4. DR5 a fost prezentat ca prototip la Salonul Auto de la Bologna din 2006. Modelul de serie avea să fie lansat în luna noiembrie 2007. Au urmat apoi la Salonul Auto de la Bologna din 2008 versiunea cu trei portiere a SUV-ului Chery. Denumirea folosită a fost DR3. Mai important, tot în acea perioadă a fost prezentat primul automobil de oraş, botezat DR1. Acesta se bazează pe automobilul chinezesc Riich M1, o altă marcă din grupul Chery. A urmat apoi, la Salonul Auto de la Geneva, modelul de clasă mică DR2 şi o utilitară cu cinci portiere care urma să debuteze în producţia de serie în 2010. Iar la Bologna 2010, DR a intrat şi în zona automobilelor compacte prezentând noul model DR3, un automobil cu cinci portiere bazat pe Chery Fulwin 2.

Gama actuală DR

DR1

Este un automobil de clasă mini disponibil cu trei motorizări. Prima este un propulsor de 1.1 litri cu patru cilindri în linie ce dezvoltă 68 CP şi 90 Nm. Satisface normele de poluare Euro 5. Preţul în Italia porneşte de la 7.980 euro. Urmează apoi motorul de 1.3 litri ce dezvoltă 83 CP şi 115 Nm. Cutia de viteze este manuală cu cinci trepte iar anvelopele au dimensiunile 175/55R15. Există şi o versiune cu cutie automată robotizată. Sunt disponibile şase culori pentru caroserie. Dimensiunile lui sunt 3.620/ 1.580/ 1.560 mm.

DR2

Atacă clasa mică şi foloseşte acelaşi motor de 1.3 litri de 83 CP ca şi fratele său mai mic. Este disponibil în două versiuni de echipare iar preţurile în Italia pornesc de la 8.980 euro. DR2 are 3.700 mm lungime, 1.578 mm lăţime şi 1.527 mm înălţime. 

DR3

DR3 este cel mai nou model al constructorului italian şi este deocamdată doar anunţat. Se bazează pe Chery Fulwin 2. Ca motorizări acest model va folosi propulsorul de 1.3 litri şi 83 CP şi un motor de 1.5 litri de 109 CP. În 2012 este posibilă introducerea unui motor turbodiesel, cel mai probabil un Multijet Fiat de 1.6 litri. Are 4.14 metri lungime şi 1.68 lăţime, ampatamentul fiind de 2.52 metri.

DR5

Acesta este un SUV cu cinci portiere bazat pe Cherry Tiggo. Sursa de inspiraţie este Toyota Rav4. Preţurile pornesc de la 13.880 euro în Italia pentru versiunea cu motor de 1.6 litri ce dezvoltă 118 CP la 6.100 rpm. Cuplul maxim este de 145 Nm la 4.250 rpm. Urmează apoi versiunea de 1.8 litri de 132 CP la 5.750 rpm şi 171 Nm la 4.500 rpm. Vârful de gamă este motorul de doi litri de 140 CP la 6.000 rpm şi 183 Nm la 4.250 rpm. Acesta este asociat cu o cutie de viteze automată cu patru trepte şi este disponibilă şi cu tracţiune integrală. 

Majoritatea motorizărilor din gama DR sunt disponibile şi cu kit GPL montat din fabrică pentru o sumă adiţională.

  • Bethurbazal, vineri, 23.09.2011 08:44
    Opinie

    In Timisoara am vazut doua DR-uri. DR1. Insa mi-e greu sa cred ca au 3,60 m lungime. Ce am vazut eu erau mai mici si decat un Matiz. Site-ul oficial spune ca are 3,62 asa ca ... are 3,62.