Ferrari F458 Challenge, lansat oficial în România

Publicat luni, 21.02.2011 18:34 de Bogdan Mirică

Forza Rossa a lansat astăzi în România noul F458 Challenge, derivatul de circuit al modelului 458 italia. Modelul, dedicat exclusiv circuitului, costă aproape 250.000 de euro cu TVA.

Forza Rossa, importatorul oficial al brandului Ferrari în România, a lansat astăzi, în cadrul showroom-ului său din Bucureşti, noul F458 Challenge, derivatul de competiţie al modelului 458 Italia.

Cel mai nou model lansat de italieni în România este succesorul lui F430 Challenge şi este dedicat în exclusivitate circuitului, omologat pentru întrecerile de tip Grand Turism, între care şi

Ferrari Challenge Trofeo Pirelli, competiţie monomarcă, desfăşurată pe trei continente (America de Nord, Europa, Asia).

Echipat cu un motor V8 de 4.5 litri, capabil să dezvolte o putere de 570 de cai şi un cuplu motor de 540 Nm la 6000 de rotaţii, F458 Challenge dispune de o transmisie cu şapte rapoarte, dublu ambreiaj de preselectare şi diferenţial electronic (Edif3), care gestionează eficient repartizarea cuplului între roţile motrice ale punţii spate.

Suspensia a fost şi ea modificată, dispunând de două bascule suprapuse pe faţă şi de Multilink cu sistem Flambock pe spate. Nu lipsesc nici amortizoarele cu rigiditate reglabilă. F458 Challenge dispune şi de cea mai nou generaţie de ABS cu EBD, de frâne din carbon ceramic, de provenienţă Brembo, şi de unul dintre cele mai sofisticate sisteme de tracţiune de pe piaţă, F-Trac.

Cum era şi normal, F458 Challenge a renunţat la toate acele elemente de confort pe care le oferă un Ferrari, în favoarea unor elemente tipice maşinilor de curse: scaun sport, centură cu prindere în cinci puncte, volan multifuncţional inspirat din Formula 1 şi un nou sistem de telemetrie. Masa totală a scăzut şi ea foarte mult, graţie folosirii aliajelor uşoare şi a carbonului.

Noul 458 Challenge a fost deja comandat de trei români, deşi preţul său este de 250.000 de euro cu TVA, iar utilizarea sa nu este permisă decât pe circuit.

  • lol, luni, 21.02.2011 18:58

    Mama ce o sa ne mai distram pe circuit..... aaa... stai.... noi nu avem nici un circuit.... ce o sa faca proprietarul/rii cu ea?

  • Littlefoot, luni, 21.02.2011 21:23
    Proprietari 458 Challenge

    Sigur cei ce si l-au comandat au casa si dincolo unde circuite sunt cate vrei. ;) Sau sunt pur si simplu stupizi. :P

  • BaditzaEx, marţi, 22.02.2011 02:09
    @Little foot - good point

    dar dk au case , unde sunt si circuite ( Germania, Italia, Franta ... ) de ce n-au cumparat-o de acolo ?!, doar cand se duc acolo, n-o sa o conduca pana acolo sau n-o sa o ia in trailer ;-) cred ca sunt doar stupizi - vb lu Badea : , astfel ca de fapt ideea este ca unii cu putza mika , sa aive cu ce sa se lauda , In fiecare tara este normal sa existe bogati, oameni de afaceri cu jucarii din astea , dar ma nene , poate si acolo se fura , exista coruptie, dar sigur ( macar in Occident ) unii chiar merita banii pe care i-au muncit si au facut sigur bani cu capul , aici NU EXISTA SA FACI BANI CINSTIT , NU EXISTA !!!, iar dk incearca unul ... pai stiti si voi cum e sistemul pe aici :))

  • BaditzaEx, marţi, 22.02.2011 02:16
    458 Challenge

    este clar o masina de colectie pt pasionati , frumoasa ( ce Ferrari nu e frumos LOL ) performanta dar si care este pacat sa o iei doar ca-ti etalezi ... este o masina facuta pt pasionati care au clubul lor,si organizeaza anual , intreceri pe circuite inchiriate - asta nu e valabil si-n romanika, aici e vb de o mana de oameni marii afaceristi de dupa '89 ;-)