Fiat a produs 500.000 de unități Tipo: borna a fost atinsă în doar 3 ani de la debut

Publicat vineri, 22.02.2019 16:42 de Cornel Șocariciu

Fiat a asamblat jumătate de milion de unități Tipo în cadrul fabricii din Bursa, Turcia. Modelul de clasă compactă este disponibil în trei versiuni de caroserie: hatchback, sedan și break.

Noul Fiat Tipo a fost prezentat în premieră la finalul anului 2015 în cadrul unui eveniment special desfășurat în Turcia. Modelul de clasă compactă este asamblat în cadrul fabricii din Bursa, Turcia, iar producția a demarat în prima parte a anului 2016.

Modelul de clasă compactă dezvoltat de italieni este disponibil în trei versiuni de caroserie: hatchback, sedan și break. Sedanul a înlocuit în gamă vechiul Linea,

hatchback-ul a fost gândit drept urmașul lui Bravo, iar break-ul a fost considerat înlocuitorul lui Croma.

În doar trei ani de la debutul producție, Fiat Tipo a fost asamblat în jumătate de milion de unități. Exemplarul cu numărul 500.000 este un Tipo hatchback în versiune Sport, ediție devoltată alături de specialiștii din cadrul Mopar. Acesta a fost vopsit în culoarea Passion Red și integrează motorul de 1.6 litri Multijet de 120 de cai putere.

Pentru a stimula și mai mult vânzările lui Tipo, Fiat a introdus recent două versiuni noi: Street și Mirror. Cu toate acestea, există voci apropiate companiei care spun că italienii vor renunța în scurt timp la serviciile modelului de clasă compactă.

  • eu, vineri, 22.02.2019 17:42

    Astia de la FIAT nu vad ca in momentul in care aduc modele noi, actualizate la realitatea din piata atunci parca incepe sa mai si vanda? Modelul anterior - Bravo - a mers o perioada, dar in momentul in care a ajuns la vreo 8 ani de prezenta pe piata normal ca nu se mai vinde si da idei conducerii sa renunte la aceasta clasa. Dar iata ca lumea vrea modele Fiat.

  • unu, vineri, 22.02.2019 18:56

    ma uit la oamenii aia din poza si imi vine in gand un singur cuvant: comapsiune, ma gandesc la conducerea FIAT si imi vine in gand un alt cuvant de fapt mai multe da nu le pot zice paci.....

  • Pana, vineri, 22.02.2019 21:25

    Știți că angajații din Italia vin cu scârbă la munca, nu? Sunt supărați că nu au concurent in clasa mica, iar la clasa mini Panda începe să-și arate vârsta. Uite că acum mai ai un motiv de supărare: un model produc în Turcia se vinde f bine. Una peste alta, felicitări fiat! Per total Tipo e o mașina reușită.

  • Zuzu, sâmbătă, 23.02.2019 01:27

    Marchione a fost un manager bun, dar doar pentru ieșirea din criză. Nu era un om capabil sau nu era stilul pentru creștere, diversificare. Din păcate acționarii n-au știu când să-l oprească și să-l înlocuiască. Gagiul funcționa fix ca un chirurg ce nu știe decât să taie și să extragă, ca unul care extirpa tumori Atât. Pompier. În rest dezastru: clasă mică vraiște, compactă cât de cât, medie în sus zero. Alfa încă sub apa. Lancia pe fundul marii. Chrysler in apa. Le trebuie cineva care să știe să construiască nu să taie.

  • @zuzu, sâmbătă, 23.02.2019 12:59

    Fals. Fiat nu a murit, ci s-a reorientat. Fiat poate mai mult decat sa faca un concurent pentru Renault Clio sau Ford Fiesta. Grupul Fiat este concurent pentru Porsche, BMW, Mercedes, Audi, Volvo, Mini sau VW prin prezenta lui Ferrari, Maserati, Alfa Romeo si modelelor Fiat. In plus are o masina gandita sa acopere mai multe cerinte, Fiat Tipo - inlocuitor al lui Bravo si Linea, care, se pare, are vanzari bune. O fi rau?

  • dan_grc, duminică, 24.02.2019 11:33

    Da, grupul FCA este un concurent redutabil pentru Porsche, Mercedes, Bmw, Audi, Lexus, sunt pe drumul cel bun. La vale.

  • @dan_grc, marţi, 05.03.2019 23:36

    Nu-i nimic. Renault tocmai se mândrește cu noul Clio. Ferrari, care aparține de Fiat, face mașini în serie limitata,iar Alfa pregătește un SUV compact. Și apropo de fiat, știi că a devenit cea mai valoroasă marca din lume? Ia ghici cine a contribuit substanțial la asta. Nu o fi grupul Fiat etalonul industriei auto... dacă te limitezi la Tipo și 500L. Dar când vorbești de compania asta și te limitezi la doua, trei modele care nu sunt gândite sa concureze cu arhicunoscutele mașini de care te lovești la tot pasul, cred că ar trebui să-ți reevaluezi părerile. Și încă ceva: o mașina care costa mult peste 30-40000 de euro de euro aduce un profit mai mare decât una care costa 10-15000. Unii se limitează la clasele de volum. Alții se uită mai departe, spre Mercedes-Benz, BMW, Audi, Jaguar sau Porsche. Deci vezi că valea aia cam pare deal.