Fiat răspunde la succesul motorului TwinAir: Creştem producţia!

Publicat joi, 19.05.2011 12:47 de Sebastian Toma

În baza succesului înregistrat la concursul "Motorul Anului 2011", cei de la Fiat au decis să ofere propulsorul şi pe Ypsilon şi Punto Evo, alături de creşterea dramatică a producţiei.

Fiat a primit ieri premiul Motorul Anului pentru unitatea TwinAir de 875 centimetri cubi oferită pe 500. Motorizarea cu doi cilindri a fost construită în 14.000 de exemplare în 2010, fiind introdusă pe piaţa în luna iulie. În urma succesului înregistrat în faţa juriului de 76 de jurnalişti şi experţi ai industriei din 36 de ţări, Fiat a decis să producă 100.000 de motoare TwinAir în 2011 şi 250.000 de propulsoare de acest tip în 2012.

Practic, italienii vor să producă de aproape 18 ori mai multe motoare TwinAir anul viitor faţă de cât au produs în primul an de fabricaţie.

Primul model care va primi motorul TwinAir după Fiat 500 este Lancia Ypsilon, care va debuta pe 24 mai în Italia. Până la sfârşitul acestui an, cei de la Fiat vor introduce noul motor şi pe Punto. În plus, italienii vor dezvolta încă trei versiuni ale acestei motorizări: o versiune turbo de 105 CP, o versiune turbo bi-fuel de 80 CP şi o versiune aspirată de 65 CP. Prima versiune, cea de 105 CP, va debuta la jumătatea anului 2012 pe familia de monovolume de segment B care le va înlocui pe Idea şi Multipla.

Următoarea versiune de putere a acestui motor va putea să ardă fie benzină, fie gaz natural comprimat şi îl va echipa pe viitorul Panda din cea de-a doua jumătate a lui 2012. Emisiile de CO2 vor fi reduse de la 92 grame per kilometru la 80 de grame pe kilometru, iar motorul va fi cu 5CP mai puţin puternic decât actuala unitate aspirată cu patru cilindri în linie. Cea mai puţin puternică versiune debutează pe Panda la sfârşitul acestui an. Oficialii Fiat nu au specificat şi nivelul de cuplu motor pe care îl vor furniza aceste versiuni ale motorului TwinAir. Sunt şanse mari ca toate versiunile de putere ale acestui motor să fie echipate cu sistemul Stop-Start în vederea reducerii emisiilor de CO2 în oraş.

Motoarele TwinAir sunt construite la uzina Fiat din Bielsko-Biala, Polonia. Respectiva fabrică produce şi motoarele diesel de 1.3 litri pe care le folosesc următorii producători: Alfa Romeo, Citroen, Ford, Fiat, Lancia, Opel, Vauxhall şi Peugeot. Respectivul propulsor a primit şi el o distincţie în cadrul ediţiei 2011 a concursului "Motorul anului", obţinând cel de-al cincilea loc la categoria "Motoare 1.0-1.4 litri" cu 91 de puncte. Unitatea echipează modele precum Ford Ka, Fiat 500, Fiat Panda, Fiat Punto Evo, Fiat Linea, Fiat Qubo, Fiat Doblo, Opel Corsa, Vauxhall Corsa, Opel Meriva, Vauxhall Meriva, Opel Astra, Vauxhall Astra şi Suzuki Swift.

Via | AutomotiveNews (înreg.)

  • Serd, joi, 19.05.2011 14:48
    Corectie!

    Fiat Idea si Lancia Musa,nicidecum Multipla! Oricum e binevenit motorasul,mai ales in varianta de 105 cp,asa,ca si concurent direct la 1,2 TSI

  • ScorpyonVAG, joi, 19.05.2011 17:37
    @

    Sunt eu asa mai glumet, si anume, ca ziceam mai inainte ca acest motor crapa... Dar am ramas si eu uimit. 105CP din 875cmc3 ? Va fi un motor de succes.

  • Alin D., joi, 19.05.2011 22:35
    1.3 L pe PSA???

    D-le Sebastian Toma, pe ce model de Citroen sau Peugeot este motorul multijet de 1.3L?

  • LUCCI, joi, 19.05.2011 22:51
    GIVE OUR MONEY!$$$$$$$$$$$$$$$

    Da domnule,lumineaza-ne ,ca nu stim.Si daca ne-ai indus in eroare ,sa ne dai cate 400 de dolari primilor patru comentatori ,ca americanii asa au facut! Ce?

  • denon, sâmbătă, 21.05.2011 21:11
    articolul e corect

    Motorul de 1,3L este folosit de PSA pe modelele Peugeot Bipper si Citroen Nemo,care sunt de fapt Fiat Qubo cu alte sigle.