Fiat Sedici va fi înlocuit de un crossover numit 500X

Publicat vineri, 30.03.2012 16:40 de Sebastian Toma

După 500L, crossoverul prezentat de Fiat la Salonul Auto de la Geneva, constructorul italian pregăteşte un alt model pe baza lui 500. Viitorul 500X va fi un crossover de segment B care îl va înlocui pe Sedici.

Fiat lucrează la ceva vreme la un înlocuitor al lui Sedici, iar rolul acesta ar putea fi interpretat de crossoverul 500X. Noul model va deveni cea de-a patra versiune de caroserie din gama Fiat 500 şi denumirea sa nu este definitivă. Cei de la Jeep vor primi şi ei o versiune a platformei respectivului model, acestea urmând să fie vândute în paralel pe piaţa din Europa, în timp ce versiunea Jeep va fi singura vândută pe piaţa din SUA.

Fratele de la Jeep al lui Fiat 500X poartă denumirea B-SUV şi va fi construit în Polonia.

Potrivit unei surse din cadrul mărcii italiene, Fiat 500X va fi un amestec între un SUV şi un hatchback şi va avea un ampatament de 4.200 milimetri. Astfel, 500X va fi cel mai mare membru al familiei Fiat 500, dar acesta păstrează arhitectura lui 500L şi Punto. Cei de la Fiat vor oferi şi o versiune cu tracţiune integrală a acestui model, menită să atace nişa crossoverelor de segment B începută de Nissan Juke. Sistemul de tracţiune integrală utilizat de versiunile 4x4 ale lui Fiat 500X provine următorul Fiat Panda 4x4.

Jeep va oferi şi o versiune "Trail Rated" a lui B-SUV, ceea ce înseamnă că aceasta va avea capacităţi specifice pe teren accidentat. Atât Fiat 500X, cât şi Jeep B-SUV vor fi echipate cu gama de unităţi MultiJet de la Fiat, în timp de gama de "benzinare" va include unităţi TwinAir de 0.9 litri şi MultiAir de 1.4 litri.

Spre deosebire de Sedici, Fiat 500X va fi construit la uzina Mirafiori, Torino, urmând să fie primul model din generaţia nouă a lui 500 construit în Italia. Mutarea producţiei la fabrica Mirafiori face parte dintr-un plan de expansiune al uzinei care îi costă un miliard de euro pe cei de la Fiat. Noul model intră în producţie în decembrie 2013, iar Fiat vrea să construiască 280.000 de unităţi pe an.

Via | Autocar

  • ARHITECT, luni, 23.04.2012 14:12
    ampatament de 4.200 milimetri.

    IMPOSIBIL ASA CEVA =4200 MM !