Dacia opreşte producţia la Mioveni timp de două zile

Publicat vineri, 30.03.2012 17:10 de Sebastian Toma

Fabrica Dacia din Mioveni va sista producţia pe 30 martie şi 2 aprilie pentru a răspunde la cererea scăzută înregistrată în ultima perioadă.

Automobile Dacia va opri producţia la uzina din Mioveni timp de două zile, informează Mediafax. Măsura vine ca un răspuns la numărul scăzut de comenzi înregistrat la finele anului trecut şi la începutul acestui an, constructorul încercând să-şi coreleze cadenţa astfel încât să producă într-un mod cât mai eficient. Unele secţii ale uzinei din Mioveni au fost închise încâ din 28 martie, în timp ce departamentul de producţie de automobile a fost închis abia pe 30 martie 2012. Ieri, constructorul de automobile

a anunţat că va introduce în producţie o serie limitată a modelului Sandero Stepway.

" Comenzile pentru Dacia au scăzut în ultimele luni din 2011 şi în primele luni din 2012. În acest context, este necesar ca Uzinele Dacia să îşi adapteze programul de producţie la nivelul comenzilor. Astfel, fabricaţia de vehicule este oprită vineri, 30 martie şi luni, 2 aprilie, iar anumite sectoare din Uzina Mecanică şi Şasiuri Dacia vor fi oprite pentru una sau mai multe zile în perioada 28 martie - 2 aprilie ", precizează direcţia de comunicare Dacia.

Angajaţii Dacia care vor rămâne la domiciliu în perioada 28 martie – 2 aprilie vor fi plătiţi cu 85% din salariu, fără pierderea tichetelor de masă. În 2011, Dacia a vândut 343.233 de automobile la nivel mondial, cu 1.5% mai puţine faţă de anul precedent. Pe piaţa din România, constructorul din Mioveni a vândut 30.867 de unităţi, cu 15.9% mai puţine faţă de rezultatul din 2010. Uzina Mecanică şi Şasiuri Dacia a sărbătorit în 11.10.2011 producţia cutiei de tip JH cu numărul două milioane, transmisie care echipează modelele din gama Logan. Tot în octombrie 2011, Dacia a aniversat producţia a 1.5 milioane de automobile pe platforma X90.

Via | Mediafax | Foto: Dacia

  • asm, vineri, 30.03.2012 17:32

    Hm... miroase a schimb de generatie in gama Logan.

  • CCD, vineri, 30.03.2012 17:45

    Cam greu se misca cu schimbul asta de generatie. Sandero facelift a aparut in America de Sud de aproape 1 an, nu inteleg de ce il aduc atat de greu in Europa.

  • cristi, vineri, 30.03.2012 17:56
    @asm

    ...care sper ca va avea senzor de temperatura exteroara, racire/incalzire la pasagerii spate pe sub scaunele fata sau prin tunel, si o priza pentru lada frigorifica, etc. , leduri pe timp de zi si esp.(optional). In rest abia astept primele poze.

  • mov, vineri, 30.03.2012 18:07
    priza are

    @cristi, priza are de la bricheta, poate te referi la o priza pentru portbagaj ca la monovolume. Oricum ce ai zis acolo ar trebui sa fie optionale ca sa nu creasca pretul de pornire.

  • ScorpyonVAG, vineri, 30.03.2012 18:16
    @

    Cer o parere de la pasionati: Ce ziceti este bine sa ajungi un inginer pe acolo ? Daca tot opresc productia, si am presentimentul ca se vor axa pe cea din Spania sau unde se face Lodgy... iar cea din Mioveni treptat va disparea... ce va fi in acest caz cu un muncitor, de exemplu daca as munci la ei ?

  • LauCalin, vineri, 30.03.2012 19:24
    @scorpion

    Chiar nu cred ca se pune problema prea curand sa se inchida fabrica de la Mioveni. Din contra. Cat despre intrebare ta, am un prieten bun care este inginer acolo... nu cred ca e o idee prea buna sa spun la ce departament... in fine, nu e asta important. Inginerii romani care lucreaza la Dacia au fost angajati la Dacia. Foarte putini au ajuns sa lucreze pentru Renault. Se fac periodic schimburi de experienta in Spania, Franta sau la noi si inginerii Renault nu sunt (cu mult) mai destepti decat cei romani de la Dacia. Dar Renault cam tine de oamenii lor, mai ales daca vin din Spania, Italia, Anglia sau Franta. Iar daca e sa se elibereze un post de inginer Renault deobicei acea persoana e dusa pe un post de conducere la o uzina undeva in afara Frantei sau in motorsport. Iar postul lui se ocupa de cineva de la Renault, nu de la Dacia. Cat despre stire, nu e cazul sa isi faca cineva griji. Dacia nu este nici primul si nici ultimul constructor care face asta.

  • GT-R, vineri, 30.03.2012 20:21
    :)

    Omu' si cand cade din copac tot se odihneste putin :)

  • AndreiRN, vineri, 30.03.2012 20:36
    Profitabil

    Stai acasa la un gratar si o bere si tot primesti 85% din salariu. Ar trebui mai des sa faca asta si ma angajez si eu acolo. Hahahaha

  • antonny, vineri, 30.03.2012 22:33
    ****

    Automarket daca nu aveti surse sigure de ce scrieti.....uzina se inchis azi si luni din cauza modernizari liniei logan 2 se ataseaza ceva nou ..... dacia produce logan 2 si micutza dacie

  • sandman, sâmbătă, 31.03.2012 10:36
    dacia

    si tot o sa mai intrerupa, avand in vedere scaderea vanzarilor.

  • ha ha ha, joi, 05.04.2012 01:05
    hi hi hi

    Normal ca s-a intrerupt, s-a luat curentu la cat de multe masini produc, ce-i asa greu de ....(joke )

  • damian, joi, 05.04.2012 10:22
    DACIA

    vanzarile au scazut in romania , nu si in europa. Eu unu zic ca , va sparge piata cu X52 adica noul proiect de la mioveni