Fiat Topolino - primele ipoteze de design

Publicat joi, 03.07.2008 15:30 de Mircea Meșter

Paolo Martin, fost designer Bertone si Pininfarina, prezinta o prima ipoteza legata de viitoarea noua generatie Fiat Topolino.

Dupa ce Fiat a anuntat ca noua sa fabrica sarba Zastava va produce reeditarea legendei Topolino, model produs de italieni intre 1936 si 1955 in mai mult de 500.000 de exemplare, cunoscutul designer Paolo Martin - fost la Bertone si Pininfarina - a imaginat primele forme ale unui concept nou bazat pe vechiul model.

"In reinterpretarea vechiului Topolino am incercat sa mentin spiritul original al modelului, cu proportii similare, cu bosaje imense pe aripi si cu partea frontala plonjata, cu o grila aproape identica, faruri circulare si cu o roata de rezerva inclusa in designul partii posterioare", sustine Paolo Martin, care crede insa ca modelul de serie al celor de la Fiat nu va pastra atatea elemente retro.

"Evident, am avut ocazia sa dezvolt aceasta masina intr-o maniera ceva mai moderna, deci si mai comuna, asa cum vor face probabil designerii Fiat. Insa, avand in vedere mosternirea istorica a modelului, am considerat ca acest tip de abordare ar taia din importanta unui model care a contribuit enorm la dezvoltarea automobilului in Italia", considera designerul, care sustine ca prototipul desenat de el poate acomoda patru persoane si ca poate fi construit usor pe platforma lui Fiat Panda, aceeasi pe care Fiat asambleaza si recent lansatul 500.

via | CarBodyDesign  

  • VladP, joi, 03.07.2008 17:42
    nici in 1000 de ani

    sper ca realizati ca desenul asta e o aberatie....

  • Mini-romanu', joi, 03.07.2008 23:11
    Corect, VladP

    Poate asta e explicatia pentru care tipul este "fost designer" ...

  • unclujean, vineri, 04.07.2008 17:20
    oricum peste "500"

    parerea mea e ca arata mult mai bine decat noul 500...care e mult-mult sub MINI

  • Mini-romanu', vineri, 04.07.2008 20:36
    @unclujean

    1. Degustibus non disputandum - asa ca daca iti place mai mult design-ul de la f500 (oricum noutate) decat la mini e treaba ta; insa daca te vei da cu amandoua vei vedea ca totul la mini e nemtesc (hai sa zicem si britanic) in schimb italianca e ca barca pe valuri din toate pdv (directie, motor, condus la limita, confort, senzatii, plastice etc.) - reflectat in pret! 2. Insa sa afirmi ca aceste schite simpliste sunt mai faine decat f500 denota curaj nebunesc. Imi plac clujenii, am prieteni buni acolo, asa ca te rog sa-ti argumentezi ideile sau sa retragi afirmatia. Sa punctez doar cateva chestii banale, nerealiste: stopuri de 2 lei, roata de rezerva in hayon e ca porcu' si oricum e cam greu sa-i faci loc acolo - ca topo nu o sa fie vreun suv, grila fata tip lancia care nu cadreaza cu o masina economy si mai ales botu' fata ascutit, plonjat si nebombat nu creeaza spatiu pentru motor etc. (poate doar pt. unu de juma de litru in 2 cil. de moped), anuntat a fi de 900cmc si max. 110cp. Tipu' care a dibacit Topo e la fel de departe de subiect ca al nostru cu Z0 - pentru o abordare mai talentata uita-te pe "conceptul" renault alpine facut de un rus de 22 ani la Pitesti ...