Seat va dezvalui primul sau SUV pur in 2010
Constructorul spaniol a dezvaluit oficial strategia sa pe urmatorii doi ani. In 2010 ibericii vor oferi primul lor SUV pur.
Seat confirma inca o data intentiile sale de a creste consistent cifra de vanzari si dorinta de a ataca noi piete cu modele care se vor naste in urmatorii ani. Intr-o conferinta de presa desfasurata zilele acestea, oficialii Seat au dezvaluit planurile companiei pe urmatorii doi ani.
Prima noutate va sosi chiar anul acesta, Seat urmand sa dezvaluie versiunea cu trei usi a hatchback-ului Ibiza, botezata Sportcoupe.
Inceputul anului viitor va marca debutul versiunii sportive FR in luna februarie. Marea premiera va sosi insa la o luna dupa, in cadrul Salonului Auto de la Geneva, Seat urmand sa ofere publicului prima aparitie live a sedanului Exeo, anticipat deja in presa de specialitate.
Aprilie va marca iarasi o serie de premiere, mai putin importante ce-i drept, dar care vor aduce un aport deosebit vanzarilor si un aer nou in interiorul gamei. Spaniolii vor lansa versiuni revizuite ale modelelor Altea, Altea XL si Leon.
In septembrie 2009, in cadrul Salonul Auto de la Frankfurt, constructorul iberic va marca doua premiere mondiale. Standul Seat din cadrul salonului german va gazdui versiunea Cupra a modelului Ibiza si varianta break a sedan-ului Exeo.
Anul premierelor Seat se va inchide la scurt timp dupa Salonul de la Frankfurt, spaniolii urmand sa dezvaluie noua generatie a actualului Alhambra.
Anul 2010 este unul rezervat surprizelor totale, Seat planuind sa dezvalui o versiune Sportback a hatchback-ului Ibiza si primul SUV pur din gama constructorului spaniol. Cel mai probabil, viitorul SUV, al carui nume nu se cunoaste inca, va fi inspirat de conceptul Tribu, dezvaluit in premiera anul trecut la Salonul Auto de la Frankfurt.
De ce? Pentru ca prin gabarit provoaca un consum ridicat de resurse - nu numai combustibil (nociv pentru noi si natura), un comportament mai agresiv (e la moda la noi sa te dai mare dintr-o masina cu dimensiuni intimidante, in care "esti ferit de pericole" - cum declara fitoasele in motivarea alegerii unui "tanc"), mai putine locuri de parcare libere, trafic inutil cu - de obicei - 1-2 persoane la bord etc. Personal, m-am saturat de masinile lungi de peste 4 metri care le primesc drept masina de serviciu (ca eu nu mi-as lua decat bicicleta si/sau mini) si, contrar dorintei colegilor de multinationala care-si doresc un vw Touareg, as prefera masini mici, cu consum redus, gen mini, smart, alfa romeo Mi.To, toyota IQ, vw fox/lupo, P107/C1 etc. Sa nu-mi raspundeti ca exista SUV-uri ce consuma mai putin decat alte masini normale. E adevarat, insa la ce naiba ne trebuie capabilitati offroad cand, statistic, nu sunt folosite mai mult de 5% pentru asta (si probabil este vorba de cativa utilizatori care stau la munte si le folosesc cam tot timpul pentru asa ceva :o) E vrajeala si explicatia ca Bucurestiu-i o jungla si e bine sa ai garda mare la sol si multi inchi la jante ca sa fii ferit de gropi - pagubele sunt mult mai mici decat cele date de risipa resurselor - plus ca nu rezolvi o problema (drumuri proaste si reparatii dezorganizate, lipsa de responsabilitate a primarilor) creand o alta (poluare de toate felurile) ci atacand cauza: coruptia shmenarilor care ne conduc. Stimati producatori, faceti masini normale, cat mai mici! Cand vad cati "se dau" cu un Q7 (atentie, a aparut versiunea Coastline, finisaje luxoase gen yacht) singuri la volan, la plimbare pe "strasse" (noroc ca s-au demonetizat manelele) imi vine sa cresc taxele cel putin de 3 ori pentru gradul de poluare ... Insa statul ar trebui chiar sa subventioneze gradul de poluare redus pentru ca astfel multe masini mini, destul de scumpe, ar deveni alegerea preferata - plus ca e moda eco ... Asa ca, pentru inceput, imi iau bicicleta pentru timpul liber (cand nu ploua :o) si poate reusesc sa sar de la clasa mare la cea mini si la serviciu :o)) Si asta o face unul caruia chiar ii place sa faca putin drifting din cand in cand ... Ole!