FII DESIGNER: Tu ce ai schimba la Dacia Sandero?

Publicat luni, 26.10.2009 12:24 de Bogdan Mirică

In rubrica de astazi supunem operatiei estetice bilunare un nou model romanesc. Este vorba despre Dacia Sandero, subcompactul care devine tot mai indragit pe piata din Romania si din Europa.

La mai bine de trei luni de la debutul rubricii "Fii Designer", propunem astazi spiritului vostru critic un nou model romanesc. Astfel, dupa celebrul Logan a venit randul unui alt model Dacia sa fie restilizat cu ajutorul designerului Andrei Avarvarii. Este vorba de hatchback-ul Sandero, o prezenta atat de comuna pe strazile noastre.

Ca si in cazul lui Logan, s-au gasit numeroase voci care au criticat designul modelului romanesc, copie fidela dupa omologul sau din Brazilia, care poarta insa logo-ul Renault. Creat de Centrul Tehnologic Renault din Franta, de o echipa formata din ingineri romani si brazilieni, Sandero a debutat live in urma cu un an, in cadrul Salonului Auto de la Geneva. Reactiile publicului au fost pozitive, drept pentru care productia a demarat foarte curand, in luna iunie. Treptat modelul a devenit aproape la fel de popular ca fratele sau mai mare pe piata din Romania si chiar pe Batranul Continent.

Testat la EuroNCAP in luna noiembrie a anului 2008, modelul romanesc a reusit sa obtina trei stele pentru protectia adultilor, patru stele pentru protectia copiilor si numai o stea pentru protectia pietonilor. Versiunea mai bine echipata a reusit insa sa scoata patru stele pentru protectia adultilor.

Automarket va propune astazi un facelift pentru modelul romanesc. Asteptam criticile voastre la adresa liniilor modelului produs la Mioveni, pentru a construi impreuna, cel putin pe hartie, un subcompact autohton mai atragator. Prelucrarea digitala pe care o vom publica miercurea viitoare va prelua cele mai pertinente sugestii si le va concretiza in linii de design.

  • gabi, luni, 26.10.2009 12:47
    masina e perfecta

    nu are rost sa schimbam nimic la ea!!!

  • Andrei, luni, 26.10.2009 12:50

    1.Capacul de la busonul de benzina sa fie rotund. 2.Manere usi similare celor de pe Renault Clio 2. 3.Eliminata bagheta aceea de la fereastra usa spate.

  • Dpp, luni, 26.10.2009 12:59
    Sandero

    Nu e o masina extraordinar de frumoasa , insa nici extraordinar de urata. Ce ii lipseste : - un maner pentru portbagaj (pe exterior) , ca sa am si eu de sa o apuc cand deschid portbagajul , nu sa bag mana sub usa. -teava de esapament mai bine integrata caroserie (eventual ascunsa) -antena radio mai discreta -carligul de tractare mai discret (eventulal acoperit cu ceva)

  • Conteaza pe Dacia!, luni, 26.10.2009 13:08

    as vrea un badge cu tdi in spate, lasata un pic mai jos, faruri de golf 6 ca se potrivesc, un sistem audi performant ca sa pot asculta manele si sigla mare cu vw in fata. Multumesc.

  • yo, luni, 26.10.2009 13:15
    totul

    trebuie schimbat totul:)

  • dmd, luni, 26.10.2009 13:23
    Asa da

    Da baieti asta este un subiect pe care se poate discuta muult!

  • AdrianD, luni, 26.10.2009 13:28
    :)))

    Ce as schimba .. hmmm .. i`as schimba pe aia care l`au conceput prima oara :))

  • stopulet, luni, 26.10.2009 13:50
    masina fara spate

    spatele trebuie schimbat tot, parca a fost o masina berlina la care i sa taiat portbagajul

  • claudiuh, luni, 26.10.2009 13:51
    jp

    Nu as schimba prea multe ... arata exact cum trebuie sa arate un Renault-Dacia din clasa ei. Dar de dragul exercitiului: -oglinzi mai mari, mai patrate -faruri spate alungite in sus, pana aproape de plafon sau extinse pe haion -faruri fata mai alungite, sa se termine in unchi ascutit in partea de sus

  • pesso, luni, 26.10.2009 13:57
    New sandero

    -oglinzile mai alungite si mai mici -astuparea carligului de tractare spate -toba de esapament acoperita de un ornament nichelat -bara spate mai lasata,pentru a nu se mai vedea din orice unghi puntea spate -ornamente proiectoare(gen logan) In rest este super masina!

  • max, luni, 26.10.2009 14:07

    TREBUIE SCHIMBATA FARURI IN FATA SI IN SPATE OGLINZI SA FIE MAI MARE DOAR ATAT . SPER SA FIE FRUMOASA MASINA DACIA SANDERO. LA REVEDERE...........

  • Horik, luni, 26.10.2009 14:26
    Aha

    Sincer...as schimba masina

  • MF, luni, 26.10.2009 14:27
    Sa fie asezata

    Masina este cat de cat reusita pentru un model Dacia. Ceea ce inteapa ochiul este faptul ca masina sta cocotata pe niste roti inguste. Cred ca daca ar fi lasata cu 4cm si ar avea un set de jante decent, cum ar fi cele de pe prototipul Duster, ar arata chiar bine pentru valoarea ei.

  • Geo, luni, 26.10.2009 14:33
    Cam asa

    In primul rand faruri gen VW Golt, un pic mai coborata, jante mai mari (17 inchi) motoare mai mari ( da asta nu tine de aspect deci nu puteti modifica) , in general sa fie un fel de Sandero RS, RS de la ford nu de la Renault ;)

  • Geo, luni, 26.10.2009 14:33
    Cam asa

    In primul rand faruri gen VW Golt, un pic mai coborata, jante mai mari (17 inchi) motoare mai mari ( da asta nu tine de aspect deci nu puteti modifica) , in general sa fie un fel de Sandero RS, RS de la ford nu de la Renault ;)

  • MF, luni, 26.10.2009 14:33
    completare

    ca si o completare la commentul de mai sus, referitor la jante, nici cele de pe conceptul shift nu arata rau. Ambele modele de jante de pe shift si duster trebuie totusi ajustate putin, ele fiidn realizate pt o masina cu linii curbe pronuntate, pe cand Sandero mai are si cateva unghiuri "taioase"

  • steli_, luni, 26.10.2009 14:52
    .

    1. Linia laterala mediana neaparat schimbata - curba aceea cu vf in jos este f. urata. 2. manere usi spate ascunse - gen alfa romeo 3. faruri ceata dreptunghiulare, dupa forma prizei de aer din bara fata - gen peugeot 407, 307 facelift numai intoarsa dupa forma prizei de aer.

  • bogdan, luni, 26.10.2009 15:12
    oglinzi

    Oglinzile de skoda superb iar farurile sa fie mai patratoase gen golf VI

  • Andrei Rusu, luni, 26.10.2009 15:15
    Sandero

    as face sa dispara butonul pentru deschiderea portbagajului si antena as pune'o la spate ca la megane

  • adylyk, luni, 26.10.2009 15:23
    Dacia SANDERO

    Mai intai as schimba: -Sigla sa fie cea de dinainte (scut) parca asa se numea dar il loc dde albastru ar fi fain griul de acuma -Bara din fata sa "zambeasca" gen Hyundai i30 -Stopurile alt contur mai bine structurat....

  • floryn, luni, 26.10.2009 15:37
    Sanderel

    Ce as schimba... : - farurile fatza... gen golf 6 - farurile fatza. sa nu mai vina asa lungi pe aripile laterale ...mai scurte - in partea infer. (de jos) a farurilor fatza, sa vina niste lumini de zi ( leduri ca la Audi ) - triplele spate ...sa nu mai vina pe vertical, ci pe orizontal sa vine peste usa portbagaj,... gen golf 6 - a 3-a tripla spate,...mai lunga putin ...cu leduri k la skoda - jenti mai mari ( latime si diametru ) - capota...mai coborata putin ...prea '' borcanata '' - antena scurta pe plafon spate ( golf ) - semnalizatoare laterale la oglinzi daca se poate ..;) Mult succes Avarvarii si Automarket !!!

  • Marius_New, luni, 26.10.2009 15:40
    Dragul nostru Sandel

    Uite cum ar trebui sa fie... -manere usi gen Clio 3, negre -antena radio integrata in plafonul spate si ff discreta (cum e moda acum) -garda la sol mai coborata la puntea spate (in fata e ok) -inlocuire sigla Dacia cu cea Renaul (cu rombul renault, pt ca arata si ea a marca de masina) -niste jenti cu 7 sau 10 spite, negre sau argintii (e mai ok asa) -stopurile spate sunt de cacao ....inlocuiti-le voi cu unele de la clio 2 bicorp...il prinde mai bine asa In rest....e ok....asta e Dacia...cu ea defilam inainte :P

  • tzenu_bmw, luni, 26.10.2009 16:18
    cam asta ar fi.........

    -spoilerul fata.....grila de aer de sub nr matriculare sa fie conturata in aluminiu[gen Citroen]. -in loc de faruri ceata niste leduri[gen noul Mercedes E-classe]. -oglinzile laterale sa fie vopsite in alunimiu sau crom[gen Audi] -stopurile spate sa fie in forma de Bmw seria 3. -o singura toba esapament in partea stanga cromata..........

  • Andrei, luni, 26.10.2009 16:58

    Haideti baieti veniti careva sa schimbam stopurile spate!!! Eu sincer alea le-as schimba dar nu am idei!

  • Lilu, luni, 26.10.2009 17:14
    schimbati astea:

    capota , deasupra farurilor sa nu mai aiba acel model, fara acel model de pe capota , in dreptul stergatoarelor sa fie despartit stalpul dintre geamurile laterale antena mai mica oglinda de bmw , sau orice altceva mai stilat faruri fara partea de sus , fara semanlizarea deasupra , ci integrata in far; cu fundalul negru si proiectoare stopuri cu leduri , restilizate garda la sol mai joasa evacuare dubla

  • lilu, luni, 26.10.2009 17:14
    stopuri

    stopuri lungi ca la noua honda accord break

  • benzinaru', luni, 26.10.2009 17:32

    tot..........................si cred ca ash mai schimba si "TOT".............e muci masina.....................e jale.....................e renault

  • veri4545, luni, 26.10.2009 17:34
    transformare

    jenti mai late si stopuri mai lungi si pe usa de la portbagaj

  • decy13green, luni, 26.10.2009 17:45
    Sandelu

    Trebuie schimbata grila radiatorului ! Liniile sunt aiurea ! Unghiurile sunt prost proiectate , Sandelu parca plange! Are fata unui roman sarac , caruia criza economica i-a pus capac! Face-ti Sandero sa zambeasca si va avea mult mai mult succes la public! Loganul , care este sub Sandero ca nivel tehnic , se vinde mai bine fiindca... zambeste ! Romanul de rand , care este ... adora un zambet ''a la Iliescu" ... chiar si la masina personala!

  • x, luni, 26.10.2009 17:54
    sandel

    nu o mai criticati,lasata mai jos si roti putin mai late si un pic umblat la spate.....fratiori mei .........aceasta masina a fost conceputa si creata pt romanica,si alte tari din lumea a treia ca si noi...........ce vreti mai mult............sunt fan bmw ...........dar iubesc si dacia............cu asta am crescut pe ea am invatat sa conduc si acuma conduc un bmw

  • dany, luni, 26.10.2009 18:11
    hhhhhhhhhhh

    urâtă maşină

  • aditza, luni, 26.10.2009 18:49
    chederele!!!

    in primu rand as schimba chederele de la geamuri si de la sandero si de la logan, ca intra frunze si praf acolo si cand deschizi geamul, intra tot prafu inauntru, in rest au zis cei de mai sus ce vor sa schimbe Ps:daca vreti garda la sol coborata tineti mereu 3 saci de ciment in portbagaj si atunci o sa fie coborata....

  • Bobby, luni, 26.10.2009 19:03
    TOT

    As schimba sigla si as pune-o pe cea de la trabant merita si as vinde-o numai prin credite neachitate

  • Bobby, luni, 26.10.2009 19:06
    Ba

    Astea asa ridica siteul prin vizitatori unici!!!!! Daca masini nexam macar pub pe site sa dea macar este criza nu?

  • deciu, luni, 26.10.2009 19:41
    INTERIORUL

    as schimba toporul din care a fost croit/cioplit bordul si consola centrala.

  • ferdinand catalin, luni, 26.10.2009 19:58
    sandero

    cumpar in noiembrie un sandero stepway si mi-as fi dorit manerele la usi negre nu argintii un maner la portbagaj ca nu prea ai de ce sa apuci in spate..tetierele pe spate toate tip virgula ,in dotarea masinii niste aparatoare de noroi de plastic sau cum or fi deoarece cam arunca in spate noroi,iar roata de rezerva sa fie acoperita cu un scut ceva mai mult pentru murdaria care se strange pe ea,in rest nu prea sunt multumit ca la pretul asta [9690e]nu am oglinzi electrice din fabrica.mai multe accesorii poate o trapa electrica sau manuala sa o putem cumpara de undeva..

  • ferdinand catalin, luni, 26.10.2009 20:18
    sandero steway

    este ok masina in rest o motorizare 1.6/16 valve ar fi perfecta,recunosc sunt fan dacia

  • xabee, luni, 26.10.2009 20:29
    sandero

    suntem in 2009 si masinile deja arata ca conceptele din anii anterioare sa fie ca un coupe cu insertii cromate mai extravagant mai sportiv cu culoare albastru deschis sa fie o masina cu personalitate

  • rip_ler, luni, 26.10.2009 21:07
    sandero

    E o masina cu un design aiurea ! au facut cateva unghiuri necontrolate la stopuri.....la tot spatele. As taia stopurile pe llinia geamurilor, spatele mai aplecat, ca e prea din topor taiata. Un eleron gen ford focus, ceva , mai impunator oricum. si in fatza un Clio RS d la faruri in jos sau macar o combinatie d culori la bara. pacat ca nu pot sa trimit si un desen :( . Poate organizati un concurs d design :D ;).

  • sorin_nsk, luni, 26.10.2009 21:17
    sandero

    numele in OLCIT 2009

  • marius, luni, 26.10.2009 21:22
    sandero

    eu zic sa nu schimbati nimic la ea, schimbati-o cu totul !!!!!!!!!!!!!

  • Mrs, luni, 26.10.2009 21:39

    La interior plansa de bord schimbata, sa nu te mai incomodeze schimbatorul de viteze cand vrei sa umbli la ventilatie, si comanda de recirculare sa fie si ea controlata electric ca totusi nu mai este dacia 1310, si n-ar strica daca butoanele de geamuri sa fie si ele puse pe portiere

  • Vlad, luni, 26.10.2009 21:39
    Nu schima-ti nimic!

    nu as schimba nimic, as arunca-o direct!

  • steff, luni, 26.10.2009 21:48

    din fata arata binisor, insa spatele parca e e de la alta masina. mai bine faceau un sedan din ea.

  • vasile, luni, 26.10.2009 21:58
    sandero

    pai prima data schimbate gentile cu cele de aliajde15'',grila dintre proiectoare astupata complet,de pus spalatoare pentru faruri,antena radio montata in spate pe plafon si nu ca un bat, ci ca o aripioara de delfin,oglinzile electrice ,si geamuri toate elecrice,oglinda antiorbire din interior,cotiera,scaunele incalzite si reglabile multiplu,buton interior pentru deschidere portbagaj,schimdat busonul cu o forma rotunda cu inchidere automata,montat 4 aiberguri,volan reglabil ,comenzi pe volan,clima,geamurile spate dintr-o bucata,radio+cdMP3..................

  • Mihai, luni, 26.10.2009 22:53
    caroserie

    ce ar trebui schibat la toata gama dacia portierele la nivel de imbinare., sunt prea mari se prelungesc pana la pavilion la alte masini sunt ceva mai mici si pavilionul este peste portiere apoi la menere ar fi fost mai bine cu manere care le tragi nu gen clapeta dar sa zicem ca e cat de cat ok, iar un lucru ce urasc f mult la sandero si la logan faptul ca nu are ppraguri si caroseria se vede f urat ar trebui puse praguri de plastic negre, apoi grila din fata ar sta mai bine daca ar fi toata cromata. stopurile le-as face mai mici si prelungite pana pe portiera din spate ca la bmw seria 3 combi.

  • sdka, luni, 26.10.2009 23:52
    As schimba ...

    In primul rand farurile de pe fatza ar trebui sa fie terminate pana la capat adik ascutzite nu oprit dintro data parca lea taiat cineva..stopurile de pe spate mai alungite ceva mai sus ,in loc de becuri normale ar merge niste leduri ar arata mai ok masina ,putzin mai jos garda masinii ,spatele putin nai format poate modelul ford focus va spune ceva ,bagheta de la geamul din spate nu are ce cauta akolo (este prea aiurea) ,antena mege pusa in spatele masini nu in fata , jante cu 1 inch mai mari si oglinzile ceva mai alungite sau mai mari

  • sdka, marţi, 27.10.2009 00:00
    Interior

    daca tot copiati modelele renault copiatile si pe interior! este prea inghesuita masina in fatza dreapta nu ai loc sa stai lejer stai inghesuit agitat incordat bordul prea simplu pare "made in china" gen fake ,daca pueti un casetofon punetil integrat in bord si sa fie cu niste utilitati in el (mp3/diferite reglaje) ar arata mai a masina! daca tot incercati sa schimbati dacia de ce a fost inainte schibatio nu faceti aceiashi treaba de mantuiala . Daca tot vreti sa faceti o treaba adaugati 20 cm masini si veti avea mai mult pentru interior si chiar pentru exterior ! Sper sa va prina bine opinia noastra a tuturor ? P.S. Angajati designeri tineri pentru interior exterior vetzi avea de castigat daca mai tineti tot batraneii aceia o sa ajungem la aceiashi dacie clasica 1310 ;)

  • llove_addicted, marţi, 27.10.2009 00:07
    adevaru"

    toata masina inclusiv firma

  • radu, marţi, 27.10.2009 09:29
    sandero !?

    as schimba pretul ca nu corespunde cu masina .pretul ar fi cu 3 000 E mai mic !

  • cristiornea, marţi, 27.10.2009 09:39
    Schimare

    Alt motor, alta caroserie :D

  • coco, marţi, 27.10.2009 10:42
    mai incercati

    Mai lasata de spate,schimbate stopurile,farurile,masca din fata,oglinzile,manerele de la usi.Parca e si cam cocosata.At trebuii sa fie ca un golf VI sau Polo moselul nou.Oricum sincer acuma,cine vi le deseneaza?Sau nu trebuie sa depasiti Renault-ul.

  • Dpp, marţi, 27.10.2009 10:46
    mda :|

    Sunt sigur ca mai mult de 95% din cei care au tipat ca o vor schimbata sunt soferi de BMW, Audi sau Merc din 1992 . ("Da frate , dar i-am pus jenti de 19' si un eleron si merge super bine prima 100 m"). Bajeti , cumparati voi fiare de 10 ani si 200.000 KM la bord de la nemti , si lasati-i pe nemti sa cumpere "janghina" asta de masina. PS: spre deosebire de romani , vesticii au inteles ca e criza , si prefera sa cumpere masini mai ieftine , dar noi . Romanii mai au de invatat si de spalat pana acolo . Masina are un raport pret/calitate decent (ca sa nu zic destul de bun) . La 10.000 euro (cat ajunge una echipata complet) nu te astepti la un exterior de Ferrari , interior de Bentley si performante de SLR 722 . Este facuta sa fie o masina decenta si relativ ieftina , ca pentru romani , insa romanilor le "pute" Dacia. O zi buna in continuare.

  • coco, marţi, 27.10.2009 11:00
    Totusi nu trebuie sa intrecem Renault-ul,nu?

    Zicea cineva ca e tare ce ati facut si cand se lanseaza ,chiar daca e mai scumpa.Nu cred ca ar trebuii mai scumpa pt nista faruri si stopuri schimbate(sau sunt aurite?).Sincer ,spatele asta de Megane merge ,chiar daca e copiat,dar fata........nu prea cred ca se potriveste la Logan.Nu ii sta bine ''agresiva''pentru forma pe care o are.Cred ca ar trebuii faruri mai late.Interiorul si ala tr.schimbat.Oricum ce incercati voi aici nu o sa influenteze cu nimic pe cei de la Dacia.Sfatul meu este sa creeze o alta masina cu totul schimbata si sa inceteze cu facelit-urile astea.(dar pt toate astea trebuie sa schimbe designerii de la Dacia)

  • smen, marţi, 27.10.2009 11:48
    nu prea

    cred k as schimba putin lampile de semnalizare de pe spate

  • mircea, marţi, 27.10.2009 12:08
    fan dacia

    Am vazut la cineva ca e fan dacia ... nu inteleg cum cineva poate sa fie fan dacia , e imposibil acest lucru chiar nu ai de unde alege alte masini cu istorie si traditie . Dacia e doar o gluma care ne-au facut-o francezii sa zica "Na ba aveti si voi o marca de masina in Romania "

  • PP, marţi, 27.10.2009 13:45
    modificari SANDERO

    -putin mai desumflata

  • marius, marţi, 27.10.2009 16:38
    sandero

    dpp...iti doresc sa te bucuri de loganul sau sandero pe care-l conduci...(poate nici ala nu il ai) atat stii tu despre masini, dar vad ca esti maestru la dat cu parerea. Mai ai de crescut putin prietene. Prefer o masina cu 300.000 km la bord rulati in Germania. decat sandero nou, dar tu nu stii despre ce vorbesc. O zi buna de la DACIA iti doresc

  • marius, marţi, 27.10.2009 16:43
    sandero pt dpp

    apropo de nemti, ei cumpara un logan din 2 salarii, de aia se inghesuie nu de alta. O sa vezi la nemti peste 1 an, loganuri si sandero de max 2 ani cu preturi de 1000 euro, pt ca atat fac la SH. Ei isi permit sa le schimbe odata pe an, pt ca sunt ieftine, dar la salariile noastre sandero e jaf la drumul mare. Nu merita nici jumate din pretul lor. Daca ar fi si la noi 2000 euro masina asta noua ar fi aceasi situatie ca la nemti. Dar la 10000 euro e hotie. Si nu mai ridicati in slavi marca dacia ca e un gunoi de masina.

  • wax, marţi, 27.10.2009 16:52
    ceva...

    Grila frontala intre faruri as face-o stil subaru impreza si stopurile spate le-as prelungi in usa de la portbagaj.

  • aiv, marţi, 27.10.2009 16:56
    jenant

    este jenant la o masina noua de 10000 euro sa scoti apa cu galeata din portbagaj la prima ploaie mai abundenta. Rusineeeeeeeeeeeeeeeee DACIA . Schimbati fratior marca ca astia isi bat joc de noi. Mai au si tupeu sa zica " ce ati schimba la sandero", n-as schimba nimic, i-as da foc.

  • Lorinczi Ion, marţi, 27.10.2009 17:20

    1 faruri de NEW POLO

  • bozzo26, marţi, 27.10.2009 17:25

    mercic Domnule Mircea Mester :D:D pentru Sandero Sa incepem cu redesenarea lui Sandero -Garda la sol sa fie mai mica, neaparat. -Gura de aer din bara sa fie pusa invers, proiectoarele sa iasa fie dreptunghiulare incastrate in gura aceea. -Oglinzile sa aiba o forma mai aerodinamica mai rotunjoara, caci astea sunt de camion. -Manerele usilor restilizate intr-o forma mai finutza. -Pe haion un eleron sport mai mare ,care sa completeze lipsa de creier a celui care a desenat stalpii spate. - Stopurile cu LED(eventual) -Evacuarea cu cap cromat forma ovala -Si aripile sa fie putin mai evazate. cam atat...astept sa vad ce o iesi:X:X:X

  • Ion Lorinczi, marţi, 27.10.2009 17:26

    ati innebunit!

  • Dpp, marţi, 27.10.2009 17:56
    @marius

    Tovarase , stai calm.Iti garantez ca sunt posesor de Dacia si am avut exact aceeasi reticenta ca tine la achizitionarea "unei dacii" (deci , despre Dacia vb in cunostiinta de cauza si nu imi dau cu parerea , spre deosebire de tine). Keep in mind , ca nu sunt fan Dacia , insa pentru Dacia fiecare sut in fund este un pas inainte , iar Logan si Sandero au fost si vor fi pasi inainte/suturi in fund , fie ca iti convine fie ca nu. In continuare prefer o masina noua , in detrimentul uneia SH din mai multe motive pe care nu are sens sa ti le enumar pentru ca oricum nu o sa le intelegi nici daca ti le desenez in culori , asa ca fugi in camera ta si pregateste-te de majorat. Cand o sa intelegi ce inseamna 300.000 de KM rulati (in orice tara) , mai vorbim. Sa te bucuri de BMW din 96 la care vizezi (sau al carui posesor probabil ca esti).

  • Dpp, marţi, 27.10.2009 18:02
    si tot pt marius

    apropo de nemti/vestici : din cele 2 salarii pe care le dau pe o Dacie , primesc o masina cu care isi fac treaba , nu o masina de etalat in cluburi ("uite frate ce merc am!") si nici una de dat liniute la semafor. Asta nu am inteles noi , romanii.

  • marius, marţi, 27.10.2009 20:53
    @dpp

    dpp unt 100% convins ca inainte de logan ai avut dacia 1300 si atat ai condus in viata ta.

  • levi, marţi, 27.10.2009 20:58
    logan

    Fugiti cat vedeti cu ochii de DACIA. Am cumparat un logan nou, dupa 6000 km a crapat motorul. Nu vreau sa va zic ce era sub capota. Bine , a fost schimbat pe garantie. Am luat masina cu 8000 euro si am vandut-o dupa 1 an cu 5000 euro, avea 15ooo km cu motorul nou. Sa nu mai aud de DACIA. REBUT, MASINI PT FRAIERI, LASA CA MERGE LA ROMANI .............

  • Milimetru, marţi, 27.10.2009 21:13

    As schimba: Spatele - parca e fundu unui caine cu coada intre picioare dupa ce i-a dat cineva un sut. La ce faruri mari are in fata trebuia si stopurile sa fie mai mari. Stalpii spate sunt oribili ca design. Consola spate mai lunga. Masina vazuta din profil e disproportionata din cauza asta. Interiorul - prea simplu si nu e practic deloc. Ar fi trebuit sa fi avut mai multe compartimente de depozitare. Si bordul la fel... decat sa faca niste butoane mari ca sa umple spatiul ca nu aveau cu ce altceva, mai bine faceau niste sertarase...ceva. Scaunele sa fi fost ceva mai definite ca forma si mai subtiri, nu asa de parca sunt umflate cu pompa Amin.

  • VAndrei, marţi, 27.10.2009 23:16
    design

    1. Stopurile pe spate de jos pana sus si farurile putin mai alungite spre oglnzi ca la noul ford focus 2. oglinzi integrate in caroserie ca la penultimul model de opel vectra 3. roti mai mari daca tot are ampatamentul ala 4. o grila mai deasa 5. o noua stema :)) 6. putin mai turtita caroseria, si mai lata

  • LR, marţi, 27.10.2009 23:46
    Sandero

    Nervura aia de pe latrerale, ce se intinde pe usi, arata ca burta unei vaci umflate. Scoateti-o! La interior - cateva schimbari ce tin de ergonomie. In banii astia, mai multe nu prea poti schimba.

  • Dpp, miercuri, 28.10.2009 10:38
    @marius

    Ai uitat de Dacia 1100. Intradevar , ai avut un raspuns demn de fanii lui guta. Deja discutia nu mai are sens , din varii motive: 1. OFFTOPIC 2. esti incapabil sa intelegi/accepti realitatea/argumente. Iti doresc mult succes in viitorul tau BMW E30 "tunat la maxim" din care rasuna guta si acm.Acum fugi la lectii , ca e cazul si ma refer in special la cele de "Logica si Argumentare". PS: ca fapt divers , am condus mai multe masini decat ai tu clase.

  • DaSilva, miercuri, 28.10.2009 10:53
    Sandero face-lift

    Sandero Cred ca Sandero este un model destul de reusit. Ceea ce supara putin vizual este fata cam prea inalta la nivelul mastii si farurilor, ceea ce o face sa para foarte masiva, mai ales privita de l anivelul caroseriei. Este foarte placuta si originala "umflatura" aceea de pe usi. Lateral: - As renunta la bandourile negre din partea inferioara a portierelor - Rotile merita un design ceva mai dinamic si neaparat sa fie mai mari, eventual de 17 inci - La cat de fluid e bosajul de pe usi, ar fi bine ca retrovizoarele sa se armonizeze cumva cu el, asa ca le-as face ceva mai organice ca forma Fata: - As cobori putin masca radiatorului, poate cu o bagheta inferioara ceva mai masiva - Spoilerul ar trebui redesenat in ideea ca partea inferioara care cuprinde proiectoarele si gura mare de aerisire sa nu mai fie incadrate de acel profil embosat care nu se leaga cu nimic. As incastra proiectoarele in forme ceva mai rectangulare care sa se continue in sus pe spoiler, spre faruri, cu un profil in forma de bumerang, oarecum similar noului C3, sau, si mai elegant, ca la noul Astra, dar pozitionat invers - Pentru o nota moderna as face proiectoarele led, curbate pe forma noului profil - Farurile de la Stepway, fumurii, ar fi foarte potrivite Spate: - Spoilerul trebuie sa scape de acel bosaj regasit si pe cel din fata - Carligul de relorcare trebuie ascuns, ca la Logan face-lift - As transforma sigla de mari dimensiuni in maner pentru hayon, partea centrala a siglei, goala, putand fi butonul de deschidere, care este acum pozitionat sub sigla - Un eleron ceva mai sportiv, care sa continue fluid linia curbata a plafonului ar fi potrivit - Linia ceva mai agresiva ar putea fi subliniata de o iesire personalizata a esapamentului Cam atat. Mult succes!

  • ciprianhancu, miercuri, 28.10.2009 12:14
    sandero

    trebuie scos tot plasticul din bord

  • marius, miercuri, 28.10.2009 18:14
    sandeo pt dpp

    Dpp eu stiu o vorba nu te pune cu prostu ca are mintea odihnita, asa ca nu voi mai continua sa te lamuresc pe tine care esti fan sandero. - guta si acm ascultitu cu familia ta - lectii e cazul tau sa mai iei, corigentule Nu am Bmw , am un AUDI A4 2006, cu aceasi bani cat costa si sandero tau si la intretinere e cu mult sub Dacia ca si preturi, asta asa pt cultura ta generala. O zi buna iti doresc si nu te mai chinui sa scrii ca nu o sa-ti mai raspund la idioteniile care le scrii PS nu cred ca ai condus mai multe masini ca mine....mai ai multe de invatat

  • orochi, miercuri, 28.10.2009 19:23
    sandero concept

    faruri negre gen sandero stepway, niste jenti de 16'' ori 17'', evacuare cromata si integrata in bara din spate(cum are mazda 6, aceeasi forma triunghiulara adica-de preferat) faruri de ceata gen audi a4 modelul nou, o antena radio mai discreta, carligul de tractare din spate daca s-ar putea mai bine ascuns, portiere stil lama(vazute de exemplu la opel insignia), un maner la portbagaj ascuns in sigla de preferat, dar cel mai radical design ar trebui facut in interior incepand cu bordul-sa contina materiale d.p.d.v calitativ mai bune(fara atat de mult plastic)-un exemplu potrivit ar fi interiorul lui citroen ds sau chiar noul c3(pt inspiratie nu copiat efectiv). la stopurile din spate tehnologie LED, semnalizatoare integrate in carcasele oglinzilor. dar bineinteles toate aceste modificari costa fiecare iar daca ar fi puse pe o eventuala varianta finala probabil i-ar creste si pretul.

  • ionut....., miercuri, 28.10.2009 19:54
    design sandero

    Un lucru ce ar putea fi schimbat fara a necesita modificari majore dar totodata sa dea o nota de personalitate masinii ar fi acela de a modifica farurile si stopurile tinand cont de liniile masiniiastfel incat: Partea de sus a farurilor sa fie taiata din prima linie a grilajului,sa continue pana la a semnalizare pe care sa o inconjoare terminandu-se esact cum este partea de sus a farului(asemanator cu BMW e46)doar ca sa fie in partea de sus. Capota ar trebi si ea modificata astfel ca nu o sa mai fie nevoie de dungile ce se afla deasupra farurilor. Stopurile din spate pot suferi aceeasi modificare(tot in partea de sus),mai exact deasupra stopurilor din spate. Iar daca tot reusim sa dam un aer putin mai agresiv sunt de acord cu teava de esapament putin mai groasa si "mai bine integrata in caroserie".

  • cata, miercuri, 28.10.2009 20:15
    sandel

    vai mama ei[lui] nici nu ma obosesc sa comentez....

  • catalinpaul, miercuri, 28.10.2009 20:39
    dacia sandero

    i-as schimba farurile,i=as pune lentile de proiectie ,bara fata-spate mult mai sport ,ias pune jante aliaj de '20 sub forma de spirala ,proiectoare de ceata mai agresive ,a 3a lampa de stop pe leduri,stopuri spate transparente cu led-uri ,grila radiator complet cromate ,antena radio in partea posterioara a plafonului si oglinzi mai sport

  • znd, joi, 29.10.2009 10:30
    PORTIERE

    eu vad o schimbare mai mult decat necesara in inaltimea portierei... aria geamurior laterale evident micsorata, si inaltata partea metalica din portiera... si in spate, eliminata bagheta care mai face un "hublou"...

  • gagauza, joi, 29.10.2009 18:24
    garda

    garda la sol mai joasa,si maner la usa de la portbagaj.In rest merge

  • decius, vineri, 30.10.2009 21:25
    e buna

    daca una, care cu 10 ani in urma umbla cu mertane cu arabi si grecotei , acum si-a cumparat un sandero, e clar ca e foarte buna masina

  • Criticul, sâmbătă, 31.10.2009 14:44
    Hai sa o facem mai buna

    Partea din Fata/Profil: Schimbam farurile cu ceva gen Hyundai Santa Fe modelul 2007 sau schimbam capota sa acopere partea de sus a farurilor. Spoilerul modificam in zona farurilor de ceata si punem de forma dreptunghiulara. Grila din fata ramane. Sigla Dacia sa o schimbam si sa punem cea veche de la prima Dacie Logan Jentile le marim putin pana la 16". Schimbam oglinzile retrovizoare cu ceva mai mici si dreptunghiulare. Antena e prea lunga si prea ridicata, punem ceva mai scurta si mai inclinata sau o mutam intr-un loc mai discret, are aspect de insecta cu antena "sculata". Garda la sol ramane pentru drumurile noastre e ok. Comentariu asupra motorizarii: Motorul 1.6 de 16 valve mi se pare perfect la 112 cai pentru ea, totul mai mic sau diesel e stupid si fara sens, la cele 1025 kg n-are rost motor minuscul sau diesel. Iar 1.6 benzina e numai bun sa-i dea viata acestei bestii. Partea din Spate: In primul rand, farurile schimbate cu ceva liniar sau patrulater, in nici un caz, forma aia de trapez indoit. Schimbam forma spatelui in ceva drept si putin inclinat gen Ford Focus si prelungim un pic, pare prea ingrmadit si scurt. Nu vad necesitatea unui maner sau ceva dispozitiv de prindere pentru a deschide portbagajul nue singura care e asa, folosind cheia cu care deschidam usa putem sa o si ridicam, sunt destule exemple VW Passat, Golf, Ford Mondeo, etc. n-avem nevoie de maner de geamantan sau ceva penibil. Carligul din spate il acoperim e vizibil si strica aspectul. Sigla din nou o schimbam cu cea de la primul Logan. Si pe cat posibil putem inlatura inscriptia "By Renault" sunt marci partenere respectiv mama de mai mare calibru si nu-si pun "by"-urile exemplu Audi si VW, nu vedem la Audi scris by VW sau masinile cu componente de la alte marci Opel Omega "engine by BMW" ceva penibil din nou, lipsa de patriosm. Toba de evacuare putem pune una cu diamentru mai mare sau punem pe ambele parti aspect mai sportiv/puternic. Acestea sunt din punctul meu de vedere modificarile necesare!

  • xxx666, sâmbătă, 31.10.2009 15:52
    pffffffffffffff

    Eu nu stiu ce as putea modifica la o asemenea caricatura de masina. Eventual sa-i pun niste clowni inauntru .

  • spencerul, duminică, 01.11.2009 14:50
    Platforma

    Schimbata platforma (vezi peugeot 307/308, kia ceed, etc) plus detaliile.

  • dorin, luni, 02.11.2009 11:13
    ESTE IMPOTRIVA UMANITATII

    tot ce este fabricat sub sigla DACIA ar trebui interzis Automobilul Dacia este produs IMPOTRIVA UMANITATII. cu alte cuvinte, NU S-A TINUT CONT NICI UN MOMENT ca este construita PENTRU a fi folosita de OAMENI. in intreaga ei istorie.

  • marianz, luni, 02.11.2009 18:05
    sandero

    este prea inalta!

  • corneliu, marţi, 03.11.2009 18:50
    comentariu

    Nici normala nici ciudata, numai ca atrage atentia pe drumurile publice ca un lucru neterminat. Imaginea lasa la prima vedere impresia de lucru lipsit de amprenta unui designer auto. Acest mesaj trebuie interpretat ca fiind raportat la un produs care se fabrica in anul 2009.

  • burncrash, miercuri, 04.11.2009 16:18
    Dacia Sandero

    pentru inceput cred ca ar fi mai atragatoare o versiune mai sport, si cand zic sport ma refer la o varianta in doua usi, putin mai alungita si mai joasa (e mult prea inalta in varianta originala)... nu foarte mult alungita, doar cu cativa centimetrii :D

  • Adrian, miercuri, 04.11.2009 22:20
    sandero

    nu e miercuri astazi ?

  • alex, duminică, 07.02.2010 23:31
    sandero

    arata bine daca stii sa o faci...........