Ford a înregistrat pierderi de peste 5 miliarde de dolari în 2024

Publicat luni, 10.02.2025 10:33 de Tiberiu Safta

Un nou raport financiar arată că Ford a înregistrat pierderi de peste 5 miliarde de dolari în 2024. Constructorul american se așteaptă să piardă și mai mulți bani în 2025.

Anul 2024 nu a fost unul profitabil pentru Ford. Ovalul Albastru a dezvăluit în cadrul raportului financiar final pentru anul trecut că a înregistrat pierderi de aproximativ 5.1 miliarde de dolari.

Constructorul american nu se așteaptă ca situația să se îmbunătățească în acest an, deoarece preconizează că Model e, divizia de mașini electrice a mărcii, va înregistra pierderi cuprinse între 5 și 5.5 miliarde de dolari la finalul lui 2025.

În ciuda acestor preconizări, marca este optimistă cu privire la investițiile sale în mașini electrice. Anul trecut, divizia Model e a raportat o îmbunătățire a costurilor în valoare de 1.4 miliarde de dolari. Pe piața din Statele Unite, vânzările de modele electrice Ford au crescut cu 34.8% în 2024 față de 2023, fiind vândute 97.865 unități.

Tot anul trecut, cel mai vândut model al mărcii a fost Ford F-Series, care a fost și cel mai vândut pick-up din Statele Unite pentru al 47-lea an consecutiv.

Ford dorește să lanseze mai multe modele electrice noi în următorii 5 ani. Unul dintre acestea ar urma să fie o camionetă de dimensiuni medii, programată să apară în 2027, cu o întârziere de 18 luni față de cum era planificat inițial. În acel an trebuia să fie lansat și un SUV electric cu 3 rânduri de scaune, însă Ford a renunțat la un asemenea model pe parcursul anului trecut. Consecința anulării renunțării la acest model a fost o pierdere de 1.9 miliarde de dolari.

via Motor1

  • sandu, luni, 10.02.2025 11:06

    iar despre ford? va platesc rau astia. pai sa dispara, aveau modele ok si le-au scos, de inteligenti ce sunt. fiesta, focus(urmeaza sa il scoata anul asta), mondeo....

  • Musk, luni, 10.02.2025 11:23

    Punem niște tarife și gata, se rezolva orice bubă.

  • nsrei, luni, 10.02.2025 11:44

    Se aude că vor scoate și kuga. De la sfârșitul lui 2025. O sa aibă la vânzare doar chestia aia de puma.

  • Mirces, luni, 10.02.2025 11:55

    FORD are 55% actionari fonduri de investiții(zeci de actionari) și 33% actionari prin bursa,deci mii de actionari! Așa că managementul este destul de puțin stresat sa răspundă în fața miilor de acționari(idem fondurile de investiții) și face experimente,cheltuiește pentru modele noi și apoi renunță la ele,etc.Cam Așa se întâmplă în marile corporații americane în care nu exista un acționar majoritar care sa urmărească deciziile managerului numit.Raspundere diluata,rezultate proaste,pierde John Doe!

  • mda, luni, 10.02.2025 12:19

    pierderile nu sunt din cauza ca au eliminat ei respectivele modele. alea erau praf si pulbere la fiabilitate si nu mai aduceau profit, deci daca le-ar fi mentinut chiar ar fi adancit mai rau pierderile. iar alea erau pierderi operationale, dureroase. ce raporteaza ford in prezent sunt pierderi cauzate de investitiile masive la divizia de electrice. baga bani astazi si e normal sa apara cu un minus contabil, dar maine recupereaza tot ce au investit, plus profitul aferent.

  • @mda, luni, 10.02.2025 12:44

    Asta e teoretic, practic nu este obligatoriu, practic vreo 11 miliarde pierderi pe 2024 si 2025, unde scrie ca vor face profit din 2026 ? Vor acumula pierderi de zeci de miliarde pana in 2030 .

  • Mirces, luni, 10.02.2025 13:22

    Sigur,acesta este un site pentru iubitorii automobilelor.Pentru ca unii colegi de pagina apreciază ca pierderile Ford se datorează invențiilor în mobilitatea electrica,adaug postării mele referitoare la acționariat ca: investitiile(în active imobiliare,echipamente,utilaje,software-ul necesar productiei etc) sunt amortizabile deci nu produc pierderi fiscale! În ultimii 20 de ani,Ford mai mult a înregistrat pierderi decât profit,iar în 2008(nu se vorbea de electrice în acei ani) pierderile au fost la nivel record de 14.8 miliarde dolari! Desigur ca dacă construiești o fabrica(amortizabila) si o umpli cu masini si utilaje dar apoi produci 5 automobile/baterii/orice pe zi(exagerare ,desigur) pentru ca nu esti capabil sa le vinzi faci pierdere deoarece nu ai de unde sa scazi cheltuielile deductibile cu amortizarea și alte cheltuieli(energie,salarii ,etc)!

  • Nsrei, luni, 10.02.2025 13:28

    Lasă l mda e fanel, e dikk electrikk. Uite cum vor face profit Şeful Ford spune că producătorii chinezi sunt cu 10 ani înaintea celor din SUA în tehnologia bateriilor şi cumpărarea licenţelor din China e crucială

  • mda, luni, 10.02.2025 15:25

    ma confunzi, dar totusi sunt curios cine e fanel? vad ca sunteti multi pe aici, mai ales din clica retrograzilor, care aveti o usoara obsesie cu fanel. pesemne v-a dat-o grav de tot la temelie, asa ca sa-l tineti minte. in fine, nu stiu fanele cum ai reusit, dar bravo. je suis fanel.

  • Merlo, marţi, 11.02.2025 01:03

    inexorabil, esti caz clinic de studiat. Cu greu am parcurs textul scris de tine, insa tot nu am inteles ce ai vrut sa zici ca si idee generala. Pur si simplu insiri litere degeaba, satisfacandu-ti, cred, o placere interioara. Probabil te excita sa scrii mult si prost... nu stiu... dar e trist...

  • Dutz, marţi, 11.02.2025 04:50

    Este simplu și scrie în articol, divizia electrică a pierdut acești bani așa cum a spus un coleg mai sus: deprecieri, stocuri, mașini nevândute, mentenanță, consumabile, salarii etc. Amortizarea rămasă NU se poate include în cheltuieli pe anul precedent, nu se pot face nici provizioane pentru amortizare, este evaziune fiscală să faci așa ceva. În toate țările există audituri speciale pentru mijloacele fixe, pentru ca vorbim de implicații semnificative în calcularea profitului și a impozitului pe profit. Dar, FORD pierde bani mulți… miliarde!!!!