Ford este cel mai vândut brand de import în România în 2010
În timp ce Dacia îşi păstrează poziţia de lider incontestabil pe piaţa din România, Ford devine cel mai vândut brand de import pe piaţa autohtonă, după şapte luni în care a livrat 5841 de maşini.
Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor din România (APIA) a publicat astăzi evoluţia pieţei auto autohtone în primele şapte luni ale lui 2010. Până în luna iulie, în România lucrurile nu au fost foarte roz pentru importatori şi producători, vânzările de vehicule noi ajungând la o depreciere cu 26.2 procente, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Vorbim despre un total de 68.244 de vehicule înmatriculate de la începutul anului, din care 61.288 au reprezentat autoturismele şi 6584 vehiculele comerciale. Vânzările de maşini noi în luna iulie au scăzut şi ele cu 40%, comparativ cu luna iunie, pe plaiurile mioritice fiind livrate doar 8336 de maşini. Aceeaşi situaţie a fost raportată şi pe piaţa vehiculelor comerciale, unde au fost vândute doar 824 de unităţi în iulie, în scădere cu 31.7% faţă de iunie.
După şapte luni destul de grele, Dacia rămâne în topul celor mai vândute mărci de pe piaţa autohtonă, cu 22.194 de maşini, urmată de Ford, cu 5841 de maşini, de Renault, cu 5300 de unităţi, şi de Skoda, cu 4584 de exemplare.
Situaţia a fost similară şi în luna iulie, Dacia plasându-se pe primul loc, cu 2900 de unităţi, urmată de Volkswagen, cu 886 de unităţi, de Ford, cu 720 de unităţi, şi mai apoi de Renault, cu 635 de unităţi.
Cel mai vândut model de import în primele şapte luni ale anului a fost însă Renault Clio, secondat de Skoda Octavia şi mai apoi de Ford Fiesta.
Deşi evoluţia pieţei din România a fost una dezamăgitoare, producţia autohtonă de automobile a crescut cu 24.7%, până la 219.656 de unităţi, dintre acestea un total de 194.523 de unităţi fiind trimise la export.