Ford F-150 a ajuns în România. Preț de pornire: 77.350 de euro

Publicat miercuri, 13.03.2024 16:06 de Silvian Irimia, Foto: Dragoș Savu

În cadrul unui eveniment dedicat lui Ford F-150, compania Proleasing Motors a anunțat debutul comercializării celui mai vândut model de pe piața americană, într-un parteneriat cu Hedin US Motors.

Știm deja că Ford F-150 este un model popular pe piața din Statele Unite, acolo unde domină topurile de ani buni. După o așteptare îndelungată, celebrul pick-up american va fi disponibil și în Europa. Culmea, România se numără printre primele piețe din Europa, după țări importante. E drept, Ford F-150 nu va fi importat pe Bătrânul Continent de Ford, ci de un dealer autorizat.

Ford F-150 va avea un preț de pornire în România de 77.350 de euro, pentru nivelul de echipare de bază, numit XLT. În total vor fi disponibile 4 niveluri de echipare.

După XLT, nivelul următor este Lariat, cu un preț de 86.275 de euro. Dacă XLT și Lariat sunt niște opțiuni cu accent mai mare pe partea de „muncă și tras”, Ford oferă și două niveluri de echipare pentru „lifestyle”.

Prin urmare, echiparea Limited este cea „luxoasă” și are un preț de 95.000 de euro. Echiparea de top este Raptor, cu un preț de 143.990 de euro.

Ford F-150 XLT și Lariat au sub capotă un motor de 5.0 litri, V8, cu un bloc motor identic cu al lui Mustang. Cifrele sunt impresionante, pentru că acest motor dezvoltă 406 cai putere și un cuplu motor de 555 Nm.

Versiunea de lux, Limited, ascunde un V6 PowerBoost Hybrid de 436 cai putere și 773 Nm, cuplat la o cutie automată cu 10 rapoarte. Cea mai performantă echipare este Raptor, cu un V6 care dezvoltă 456 de cai putere și 692 Nm.

Conform reprezentaților Hedin US Motors, România este cea de-a cincea piață din Europa în care există un dealer autorizat pentru Ford F-150 după Suedia, Germania, Olanda și Estonia.

Totuși, trebuie amintit faptul că acest model poate fi comercializat în orice țară europeană, cu condiția omologării fiecărei unități vândute.

Toate modelele Ford F-150 sunt fabricate în SUA. Important de notat faptul că acestea sunt importate în Germania, la Bremerhaven, unde sunt operate modificările necesare pentru a putea fi vândute pe piața europeană.

Aceste modificări sunt făcute în mare parte la soft-uri, cablaje și blocuri optice. La final, fiecare exemplar este verificat de o comisie și primește omologare individuală.

  • Diana Șosoacă, miercuri, 13.03.2024 19:18

    Un exemplar interesant, masiv și foarte viril.

  • Chevyrolet, miercuri, 13.03.2024 20:20

    Nu înțeleg de ce ar vrea europenii astfel de camionete inutil de mari pentru Europa când dubele sunt mult mai practice și mai economice.

  • mika, joi, 14.03.2024 09:54

    Asta mai lipsea de pe drumurile minunate din Romania: o camioneta puternica de 3 tone si lata cat un camion. What could go wrong?

  • Deleagu, joi, 14.03.2024 11:21

    mika e pe sistemul "Pieeeei satanaaaa" :)))

  • Diana Șosoacă, joi, 14.03.2024 15:04

    Liliputanilor, chiar sunteți într-atât de invidioşi ?

  • Diana Șoricioaică, joi, 14.03.2024 17:14

    Nu suntem invidioși dar așteptam niște discreție de la tine, chiar dacă știm că dulapu` la dulap trage

  • George Simion, vineri, 15.03.2024 00:47

    te droghezi si te duci la mamaia pe plaja..treci peste niste cearceafuri..atatea poti sa faci cu jucaria asta..

  • spaclu lu manole, vineri, 15.03.2024 08:39

    Trebuie sa fii cu capul sa dai 144k pe un Raptor. Va jupoaie samsarii in Europa.

  • adig01, sâmbătă, 16.03.2024 09:36

    Motor de 1.2 nu au? Eventual mild hybrid.