Ford, Renault şi Volkswagen atacă ajutorul acordat de statul francez companiei PSA Peugeot-Citroen
Ape tulburi în industria auto europeană. Companiile mari sar la gâtul statului francez, care a anunţat că le va garanta celor de la PSA Peugeot-Citroen cu 7 miliarde de euro o refinanţare. Normele europene interzic acest tip de ajutor în perioade critice.
După ce PSA Peugeot-Citroen a anunţat că aripa financiară a companiei, Banque PSA Finance, va primi ca garanţie 7 miliarde de euro din partea Statului francez ca suport într-o perioadă economică deloc bună pentru PSA, ceilalţi mari producători europeni au reacţionat dur, acuzând că manevra este una ilegală şi în neconcordanţă cu legile europene.
"Comisia Europeană va trebui să analizeze situaţia, iar guvernul german trebuie să ceară o analiză clară", au declarat săptămâna trecută reprezentanţii Saxoniei Inferioare, landul german fiind al doilea deţinător de acţiuni în cadrul VW Group. Aceştia s-au declarat în repetate rânduri împotriva măsurii anunţate de PSA.
Deşi Renault este o companie deţinută în proporţie de 15% de statul francez, reprezentanţii constructorului din Hexagon au anunţat că vor ţine sub observaţie atentă tranzacţia dintre Stat şi PSA. "Imediat după ce vom înţelege detaliile precise ale schemei financiare, interesul nostru este ca aceasta să nu distorsioneze competiţia", susţine Dominique Thorman, directorului biroului financiar Renault, citat de Automotive News.
Nici cei de la Ford nu au rămas insensibili la anunţ. După ce săptămâna trecută a fost una grea pentru aripa europeană a constructorului de la Detroit, Ford anunţând închiderea a trei fabrici importante din Europa, directorii companiei au reacţionat imediat. "Nu cred că ajutoarele din partea guvernelor sunt sustenabile şi reuşesc să împingă înainte companiile, mai ales într-o economie contractată precum cea europeană", spune Stephen Odell, directorul Ford of Europe.
PSA: PROBLEME FINANCIARE ŞI O FABRICĂ ÎNCHISĂ
Conform normelor europene, ţările membre nu au dreptul de a ajuta companiile interne dacă acest lucru le oferă un avantaj incorect în faţa competitorilor din alte state ale Uniunii. În cazul PSA, suma este o garanţie pe care statul francez o pune la dispoziţia PSA Peugeot-Citroen pentru o refinanţare de 11.5 miliarde de euro cu o serie de bănci interne. PSA a avut un an foarte dificil, compania anunţând închiderea iminentă a uzinei Aulnay, lângă Paris, care produce modelul Citroen C3. Pierderile lunare totale ale PSA se apropie de 200 de milioane de euro.
via Automotive News (Înreg.)
Peugeot e ok, mai ales ca noul 208 e un hit cum a fost si 206, insa Citroen a investit mult in gama DS cu care nu o sa faca nici vanzari mari nici profit (la fel cum s-a intamplat si cu Renault cand au testat segmentul premium cu Vel Satis si Avantime). E pacat ca din cauza unei crize mondiale, care a fost declansata si intretinuta special, sa aiba de suferit firme de prestigiu, fie ele europene, asiatice sau americane din orice domeniu de activitate. Sa speram ca nu va urma scenariul de dupa criza din anii 30.