Ford România recheamă în service modelul Kuga PHEV din cauza bateriei care ar putea lua foc

Publicat joi, 21.01.2021 16:49 de Florin Ardeleanu

Versiunea cu propulsie plug-in hybrid a actualui Ford Kuga este afectată de un recall. Rechemarea se face din cauza riscului declanșării unui incendiu cauzat de baterie. Ford România a demarat deja campania de recall.

Cea de-a treia generație Ford Kuga a debutat în 2019. Pe lângă îmbunătățirile de ordin estetic, modelul american poate fi comandat pentru prima dată și într-o versiune plug-in hybrid.

La un an după lansarea pe piață, mai exact în august 2020, constructorul american a anunțat un recall pentru acest model pe piața europeană. Mașinile afectate sunt produse între 1 iulie 2019 și 5 iunie 2020, iar numărul lor ar putea ajunge la 20.000 de unități.

Campania europeană a ajuns acum și la noi în țară. Ford România a demarat rechemarea în service a 107 automobile Kuga Plug-in Hybrid, iar clienții afectați vor fi înștiințați printr-o scrisoare.

De vină pentru acest impediment este chiar bateria care face parte din sistemul de propulsie PHEV.

Potrivit unui document trimis de Ford România celor de la ANPC, "poate fi necesar ca acumulatorul de înaltă tensiune să ventileze gaze fierbinți pentru a elibera presiunea și căldura. [...] Fără noul pachet de ventilație montat pe vehicul, gazele fierbinți sunt direcționate către alte componente, depășind astfel temperatura de lucru pentru care au fost proiectate și putând duce la un incediu al vehiculului." Pe scurt, bateria ar putea lua foc.

FĂRĂ INCIDENTE ÎN ROMÂNIA

Din fericire, în țara noastră nu au avut loc astfel de incidente, dar ca metodă de prevenție, proprietarii acestor mașini au fost anunțați să folosească automobilul cu prudență, până la găsirea unei soluții tehnice, și să nu încarce masina la priză.

Între timp, inginerii Ford au dezvoltat un pachet de protecție adițional pentru ventilația sistemului de înaltă tensiune. Cele 107 de unități afectate vor ajunge în service, iar reparația va presupune înlocuirea acumulatorului și montarea noului kit de ventilație.

Toată operațiunea durează aproximativ 4 ore. Înlocuirea bateriilor se va face în funcție de data achiziționării mașinii și, desigur, toate costurile vor fi suportate de Ford.

via Profit

  • inexorabil, joi, 21.01.2021 19:19

    Cum, bre, nu-i ghermană?! Axiomatic, numai ghermanele iau foc, iubesc stâlpii/copacii, parchează pe locurile pentru handicapaţi, merg pe liniile de tramvai, mint de sting, poluează în draci, plătesc amenzi substanţiale şi se îndărătnicesc să evite subordonarea exemplară faţă de directivele indiscutabile ale NWO/BNW.

  • adig01, vineri, 22.01.2021 07:24

    Nu inteleg din articol ce fac exact. Schimba bateria veche cu alta noua sau o dau jos sa-i monteze un ventilator? Apropos, acel ventilator suplimentar v-a consuma si el energie tot din baterie si presupun ca nu este un ventilator de 12watti, deci va scadea autonomia electrica.

  • @inexo, sâmbătă, 23.01.2021 20:51

    E doar Ford:)) Aici aici si chintesenta automobilistica germana, lansata de curand si rechemata. https://www.motor1.com/news/480416/2021-mercedes-s-class-recall/

  • Fordmidabil, duminică, 24.01.2021 00:02

    Nu schimba bateria dar iti mai dau un extinctor cadou

  • inexorabil, duminică, 24.01.2021 09:48

    Mafia, ce bine că nu lucrezi la SRI. I-ai fi exasperat pe băieţi :)