Franta: "Dacia Sandero GPL nu are scurgeri de gaz"
Oficialii Renault au anuntat ca problema olfactiva a lui Dacia Sandero GPL a aparut din cauza aditivului de ulei folosit in transmisia acestui model si nu de la o scurgere de gaz.
Cei de la Renault au investigat problemele olfactive intalnite de proprietarii de Dacia Sandero GPL in Franta. In urma a cateva saptamani de verificari in ateliere specializate, mirosul neplacut simtit in Dacia Sandero GPL in modul de functionare pe gaz provine de fapt de la uleiul din cutia de viteze. Problema olfactiva a acestui model a fost detectata in momentul in care unii proprietari de Dacia Sandero dCi au observat si ei un miros ciudat in habitaclu. Se pare ca rezolvarea sta in schimbarea uleiului din transmisie, desi problema trece de la sine dupa numai 1.000-1.500 de kilometri, care pot fi parcursi cu usurinta in cateva saptamani, doar prin naveta de zi cu zi.
Potrivit celor de la Renault, problema vine de la aditivul de ulei folosit in cutia de viteze. Inlocuirea uleiului din cutia de viteze va rezolva toate problemele olfactive al acestui model. Modelele cu probleme au fost fabricate intre noiembrie 2009 si ianuarie 2010 la fabrica din Mioveni. Renault pregateste o nota explicativa pentru dealerii sai, pe care o va trimite in reteaua sa de reprezentanti autorizati.
Renault le reaminteste clientilor sai ca mirosul neplacut simtit in Sandero GPL nu este este periculos pentru ei. Primele ipoteze legate de acest miros veneau fie de la o scurgere de GPL – care putea fi detectat de sistemul de siguranta al instalatiei care ar fi comutat la mersul pe benzina, sau de la mercaptanul folosit pentru marcarea olfactiva a gazului petrolier lichefiat. Aceasta problema a fost intalnita si de primele modele echipate cu catalizator, ai caror proprietari anuntau un miros de oua stricate la interior, care este cauzat de obicei de emisii de sulf. In ciuda acestor afirmatii, oficialii Renault nu au dat o explicatie tehnica a modului in care aditivul aplicat uleiului din cutia de viteze a reusit sa genereze un miros atat de puternic incat sa intre in habitaclu.
Via | Automobile-Magazine