Fuziunea dintre Grupul PSA și Fiat-Chrysler ar putea deveni incertă din cauza pandemiei de coronavirus: "Valoarea constructorilor trebuie reanalizată"
Fuziunea dintre Grupul PSA Peugeot-Citroen și Alianța Fiat-Chrysler ar putea deveni incertă din cauza pandemiei de oronavirus, întrucât toate calculele despre valoarea constructorilor și veniturile estimate trebuie reanalizate.
Grupul PSA Peugeot-Citroen și Alianța Fiat-Chrysler și-au propus ca fuziunea anunțată în luna octombrie a anului trecut să fie finalizată oficial cel târziu la începutul anului 2021.
Echipele de avocați ale celor doi mari constructori continuă să lucreze la actele necesare pentru a primi acordul autorităților din Europa și Statele Unite pentru fuziune, iar surse apropiate discuțiilor afirmă că negocierile finale ar putea fi influențate de pandemia de coronavirus SARS-CoV-2.
"În contextul actualei situații economice, este necesar să revizuim termenii financiari pentru ca fuziunea să meargă mai departe", a declarat o sursă apropiată negocierilor pentru agenția franceză de presă AFP.
Ca parte a acordului inițial, Fiat-Chrysler trebuie să plătească acționarilor dividende de 5.5 miliarde de euro, în timp ce Grupul PSA trebuie să distribuie acționarilor o sumă echivalentă cu 46% din valoarea de piață a producătorului de componente Faurecia, care face parte din Grup.
Principala problemă este că valoarea de piață a celor de la Faurecia a scăzut deja cu circa o treime din cauza pandemiei de coronavirus SARS-CoV-2.
Pe de altă parte, plata unor dividente de miliarde de euro devine oricum incertă din cauza problemelor de lichiditate cu care se vor confrunta toți constructorii auto ca urmare a scăderii dramatice a vânzărilor și a închiderii temporare a uzinelor.
Oficialii Grupului PSA și ai Alianței Fiat-Chrysler au refuat să comenteze informațiile.
Via Autoactu, AFP
Eu doar am spus ca PSA a fost " vizionara " cu mult inainte de coronavirus, pur si simplu FCA este un grup cu multe marci cu probleme, in care trebuiesc injectate multe miliarde, cu sanse mici de succes pe termen lung, este greu sa faci din Maserati si Alfa marci profitabile, la fel si Chrysler si Dodge. PSA se descurca cu trei marci, au reusit sa faca din Opel o marca profitabila, cred ca este mai bine pe viitor sa fii mai mic si mai dinamic,( ca grup, nu o singura marca ), decat ditamai mastodontul, cand vine o criza este mult mai greu de luat masuri, cei care sunt deja mari de decenii, Toyota si VAG, in special, au alta experienta si alte rezerve financiare.