General Motors va investi patru miliarde de euro în Opel până în 2016

Publicat joi, 11.04.2013 10:55 de Sebastian Toma

Concernul General Motors a anunţat că va investi patru miliarde de euro în viitorul mărcii Opel. Investiţia va fi realizată treptat, urmând să fie finalizată până în 2016.

General Motors şi-a reafirmat sprijinul faţă de marca Opel printr-o investiţie de patru miliarde euro. Aceasta face parte din planul "Drive!2022" al concernului american şi vizează viitorul mărcii din Ruesselsheim. Investiţia va fi folosită pentru a dezvolta modele noi şi pentru a creşte cota de piaţă în Europa.

Cei de la Opel vor să se reîntoarcă la profit până în 2016, de unde şi necesitatea unei investiţii ferme în noile lor produse. În următorii patru ani, Opel vrea să lanseze 23 de vehicule noi şi 13 propulsoare noi.

"Fiind o companie auto de nivel global, GM are nevoie de o prezență puternică în Europa - în termeni de design și dezvoltare, precum și în procesul de producție și vânzări", a declarat Dan Akerson, Președinte și CEO General Motors.

Planul de restructurare al mărcii Opel se bazează şi pe colaborarea cu PSA Peugeot-Citroen, în compania cărora vor dezvolta tehnologii, motorizări şi chiar modele noi, acestea urmând să împartă platforme şi să fie construite pe aceleaşi linii de producţie, reuşind să reducă costurile de dezvoltare şi producţie atât pentru PSA Peugeot-Citroen, cât şi pentru ramura germană a General Motors. Odată cu acestă investiţie, cei de la Opel au dezvelit o bucată din Zidul Berlinului, care va fi plasată în faţa Adam Opel Haus, pe Friedrich-Lutzmann-Ring, pentru a simboliza cultura corporativă a mărcii germane .

Via Opel

  • inexorabil, joi, 11.04.2013 14:31

    Si suma asta fabuloasa acopera si datoriile diluviene? Dupa aceea, ce ar mai ramane cu rol de capital de investit? Dane, capitan de play, ce balmajesti acolo, tati? Opel a pierdut lupta pe orice segment si cu VAG, si cu Renault......Nu-ti dai seama de dimensiunile tragediei?......Rivalii si-au consolidat pozitia de brand, inainte de orice consideratii de calitate, ceea ce le va asigura vanzari de la sine, doar asa, ca se numesc VAG si Renault! (oh, si francezii mai beneficiaza si de parteneriatul cu Nissan). Opel n-a socat cu nimic in ultimii 2-3 ani, dpdv al aparitiilor de piata; ce te face sa crezi ca veti starni voi, magicienii fara bagheta din RC, vreo revolutie spumanta? Aveti ceva concret in proiect pentru a contrabalansa succesul deosebit al lui A8, Seria 7 si S-Klasse? Nu?......Atunci vorbim discutii! Paradoxal, economia globala se va afunda din ce in ce mai mult in cacao, dar cererea de limuzine se va extinde, tot la scara globala! O sa partaiti cu ceva viabil contra lui Cayenne, Touareg si Q7? X-urile lui BMW nu va sperie? Nu, dar voi vreti o "prezenta puternica" prin Opel si musai Opel! 23 de modele noi, dar mai mult ca sigur niciunul orientat in directia care se cuvine......Cretinilor, alocati fondurile cuvenite lui Chevrolet si Cadillac, altfel nu veti reusi decat sa injectati formol intr-un cadavru......Daca tot va dau banii afara din casa, macar ati luat in calcul 50-100 de milioane ca sa incercati cu o reprezentanta sau doua a lui Buick in Vestul european, sa vedeti daca ar "prinde" ideea? Mai bine sa pierdeti 50-100 de milioane pentru o himera presupusa decat 4 miliarde pentru o himera sigura! Si doar la talmes-balmes-ul cu PSA va ganditi......Oricum, daca veti frana avantul lui Chevrolet & Cadillac in favoarea tinerii in viata, cu perfuzii, a muribundului, pana la a ajunge sa va luati de guler cu Triada, o sa va rontaie cu tot cu tenisi Toyota (plus Lexus) si Hyundai (plus Kia), fix in Europa, daca tot va este draga. Cel putin in viziunea mea, GM "beneficiaza" de cel mai dezastruos management din lume in privinta companiilor mari, cu renume, indiferent de domeniul de activitate! Acum inca nu se vad rezultatele care sa dea de gandit, dar latul valoric se tot strange......pana intr-o zi, cand ori te prezinti la raport cu niste lideri performanti dupa toate normele interpretabile, ori apuca-te sa iei flexul ad labam, fara sa mai pregeti, si sa dezmembrezi tot ce-ai construit cu migala si pasiune pana atunci, ca tot acolo s-ar ajunge, mai devreme sau mai tarziu......Si stiti de ce? Fiindca economia globalista nu este sentimentala, in sensul ca nu cunoaste mila sau compasiunea!

  • mntsn, vineri, 12.04.2013 15:58

    @inexorabil: ai luat minusuri nu pentru ca ceea ce ai spus nu ar fi perfect adevarat, ci pentru ca romanii au mai multe simpatii fata de Opel, care are rezonanta germana, decat fata de Chevrolet sau Cadillac, care la noi si in general in Europa inca sunt considerate "canapele" sau "barci", dupa cum bine stii. Lumea nu stie sau nu vrea sa accepte ca astazi marea parte din tehnologia GM vine de la Russelsheim, asta fiind una din cauzele pt care Opel este dpdv contabil pe pierdere, cum bine zicea odata @mip (parca el) deoarece costurile cu R&D sunt doar in dreptul lui Opel AG, insa beneficiile sunt diseminate la nivelul intregului grup GM. Mai repede se poate pune eticheta de "canapea" unor japoneze (ex. Toyota) sau coreene, decat unui produs de la GM, GM care a evoluat mult dupa falimentul din 2009, iar asiaticii abia acum au ajuns ca si conceptie a produsului la nivelul lui GM de dinainte de 2009, cand GM recunosc ca mai facea si "canapele".

  • inexorabil, vineri, 12.04.2013 18:19

    @mntsn, pai tocmai de aceea dezavuez masurile conducerii GM: de spaima costurilor ridicate, nu le-a mai permis diviziilor sale sa-si proiecteze si sa-si fabrice propriile motoare (celebrele V6 si V8), decat intr-o oarecare masura lui Chevrolet (pai nici n-avea cum altfel, din moment ce Chevy se lauda cu cele mai reusite V8-uri din toata istoria auto!), si asa a umplut toata gama cu Ecotec (dar nabadaile astea o apucasera inca de acum 30-35 de ani, gen "Iron Duke engine" si alte cioace). Nu-i o familie de motoare care sa fie problematice (s-a nascut in curtea Opel, intr-adevar, dar reprezinta rodul eforturilor conjugate ale tuturor marcilor GM care s-au implicat), ba chiar pot rivaliza cu FSI-urile, dar as fi preferat ca GM sa potenteze mai mult capacitatea lui Quad-4 engine, care ar fi fost mai performant decat Ecotec (la randul ei, Oldsmobile a realizat cel mai bun motor 2.2 inline-4 natural aspirat din istorie, capabil de 190 CP, iar cu un singur turbocompresor se atingeau 900 CP!). Insa acum se prefera reducerea la maximum a cheltuielilor de productie. Oricum, ma voi indarji sa "alunec" tot mai mult spre trecut, deoarece, cand lipseste pasiunea ca vector atotmobilizator, profesionalismul nu razbate prea departe......

  • Alex, duminică, 14.04.2013 02:36

    le doresc mult succes pentru ca in ultimii 4 ani au scos cele mai frumoase modele in toate clasele unde sunt prezenti ! Felicitari si succes , eu sunt sigur ca o marca cu o istorie de peste 100 de ani (cu umlt inainte de hitler-vw) merita un viitor solid . Am un vectra GTS 2.2 dti si din 2005 de cand am luat-o de noua am schimbat doar radiatorul si consumabilele ...un motor si o fiabilitate incredibila are acest model asa ca pe viitor cu siguranta voi merge pe mana lor.