GENEVA 2009: Tata Pr1ma, conceptul indian desenat de italieni

Publicat joi, 05.03.2009 17:57 de Bogdan Mirică

Constructorul indian a dezvaluit la Geneva conceptul Pr1ma, desenat de italienii de la Pininfarina pentru a fi pe gustul publicului european.

Constructorul indian de automobile Tata incepe sa isi faca simtita prezenta tot mai mult in Europa. Dupa ce a cumparat Jaguar si Land Rover si a adus la Geneva versiunea europeana a modelului Nano, indienii au prezentat publicului si un concept destinat productiei de masa. Este vorba despre prototipul Pr1mo, desenat special de Pininfarina pentru constructorul indian.

Potrivit unor informatii preliminare, conceptul ar urma sa prefigureze versiunea de productie a sedanului Indigo. Designerii italieni au reusit sa-i imprime conceptului linii fluide ce ar putea fi preluate de modelele eruopene pe care Tata le pregateste in viitorul apropiat.

Pr1ma vine cu un ampatament de 2.7 metri ceea ce inseamna ca dimensiunile sale ii vor permite sa atace modele cu renume pe segmentul european. Liniile de coupe si formele trapezoidale ii vor ajuta cu siguranta pe indieni sa dea nastere unui model pe gustul europenilor, care ar putea promite si un pret mai mic decat cel al competitorilor.

  • ioio, joi, 05.03.2009 18:08

    n'arata rau, linii moderne dar imagine comuna, desenele sunt mai interesante

  • rajcapur, joi, 05.03.2009 18:12

    Cred ca o sa puna probleme serioase Logan-ului,atunci sa vedem cum e cu masina de 5000E.

  • Cristian, joi, 05.03.2009 18:47
    Tata

    Tata Nano destinata pietei europene va pleca de la 5000 euro. Acest model mai ieftin de 10000 euro nu are cum sa coste iar la acesti bani gasesti oferte mai bune pe piata .

  • Robert, joi, 05.03.2009 20:13
    Tata

    Aceata masina are un ampatament specific clasei medii(2.7 m) ,insa daca va fi vanduta sub numele de Tata nu va avea nici o sansa in Europa mai ales ca pretul va fi peste 10000 euro . O miscare inteligenta pentru Tata ar fi sa vanda aceasta masina sub numele de Rover,marca achizitionata de Tata odata cu Jaguar/Land Rover .

  • dogy, joi, 05.03.2009 20:22
    in meandrele concretului

    robert are o varianta buna de scenariu in tim ce altii se uita la desene animate...........ignoranti increzuti

  • ioio, joi, 05.03.2009 21:05

    poti crede ca o masina de asta va fi achizitioanata de europeni sub numele de Rover stiindu-se ca de fapt este un TATA fabricat (cel mai probabil) in India? Ar fi o jignire clientului fidel de Rover. o masina se vinde si datorita numelui sau. Faptul ca are o anumita dimensiune nu o face de "sange albastru". Mai sigur ar fi Tata - low cost, Rover - clasa medie, Jaguar - zona de lux. In felul asta Tata ca si concern acopera tot spectrul de pret/clienti

  • andrei, joi, 05.03.2009 21:19
    tata vs mama

    frumoasa masina, dar ei au transformat o italianca(din desen) intr'o japoneza(lexus ori mazda) acu nu ca ar fi rau doar ca a devenit mai banala, probabil nu au vrut sa riste prea mult daca va avea un pret mai mare de 12000 euro nu va avea nici o sansa

  • dogy, joi, 05.03.2009 21:19
    e jobs

    de la TATA anunt: Cautam manageri , visatori ,si comentatori sportrishti...........salariu in piese de TATA nano si ,,onano'' ........ignorantii si ignoratorii sa se bage ........TATA sa dea cate un prost....pardon,POST,sa ajunga la toti......

  • dogy, joi, 05.03.2009 21:26
    era sa uit

    sa spun cu cine cred io,io,ca seamana masina ..........fata de FOCUS corcit cu MAZDA ..........spate de MERTZ clasa C cu stopuri modificate sa nu bata la ochi ..........pavilion de la usa din spate cu KIA CERATO mai vechi ..........au dat rasol italienii ,parerea mea.....

  • Andrei.p, joi, 05.03.2009 23:22

    Ba da sa moara ma-sa de fiecare data cand fac italienii ceva vin haterii pe ei.. daca era facuta de nemti ziceati mda e ok.. nu e nimik special da e ok..cum fac italienii ceva sar toti pe ei de parca trebuiau sa bage o gramada de bani in design pentru o masina care costa 10k euro.

  • dogy, joi, 05.03.2009 23:45
    si nemtii

    apeleaza uneori la alti designeri decat aia ,,nemtesti'' ,de exemplu MURAT GUNAK nu e neamt si a desenat masini pentru OPEL si MERCEDES de exemplu ( TIGRA si primul SLK ) .....nu tre ' sa te oparesti asa ca italienii fac masini frumoase da pentru ei...........iar io,io,n-am zis ca e urata........am zis cam cu ce cred eu ca seamana dar daca gresesc imi cer scuze............pace?

  • sunshine64sm, vineri, 06.03.2009 08:44
    Al doilea val...

    Pai dupa invazia "galbena" vine apoi indienii...

  • RMY, vineri, 06.03.2009 09:47
    tata - rusinea masinilor

    Indineii de la tata merg in urma cu masinile. E o rusine pentru land rover si jaguar sa se afle sub conducerea tata. hooooooooo tata ce naiba???? indienii sa ramana la caii si birjele lor, habar n-au sa faca o masina, iar sa auzi ca "mi-am luat o masina indiana" ma si scarbese gandul. Tatat NANO e o jignire adusa masinilor. E o sursa de poluare ieftina, Un jeg de carutz ca masina nu o pot numi.

  • ioio, vineri, 06.03.2009 09:55
    internationala

    stai asa...italienii de la Pinnfarina nu baga nici un ban in ceea ce fac, ei SCOT bani. Lucreaza pe specificatiile clientului (daca stie ce vrea - in urma unor studii de piata, etc) altfel pot prezenta ei ideile si beneficiarul le accepta sau nu. Ca la un moment dat seamana cu o struto-camila (cum a vazut bine dogy) asta e alta poveste; iar "vinovatul" care se face de se scoate pe piata e greu de gasit pentru ca pana la urma modelul e un compromis intre designer-inginer-CEO.

  • ioio, vineri, 06.03.2009 10:06
    BANII NU AU MIROS

    @RMY....titlul e pentru tine. Nici mie nu imi place ca tata a preluat rover, jaguar. Dar prefer ca numele sa ramana in industrie. Daca indienii au facut bani in chiloti si turban si acum pot sa ii cheltuiasca pe lux n-au decat. Eu as fi suparat pe occidentalul (europeanul in speta) care nu isi misca fundul gras de pe Coasta de Azur si nu investeste in chiar "mostenirea" lui. Sa nu uitam ca si Lambo a fost la un moment dat proprietatea unui consortiu bancar asiatic. Tata nu se va baga in ciorba lui rover si jaguar, sunt constienti ca europeanul de rand este sensibil si "nationalist" si nu va face decat sa pompeze bani in speranta ca ii va recupera. Pentru tata cele doua marci sunt si banci de "date si organe" numai bune de folosit la propria marca, tata.

  • gigi, vineri, 06.03.2009 10:16

    tare masina bravo lor mai frumos de cat loganul de 1000 de ori

  • dogy, vineri, 06.03.2009 11:25
    ioioool

    mersi pentru os......................GIGI ce pacat ca exista si dastia ca tine care nu se pot abtine

  • NUMAR13, vineri, 06.03.2009 13:12
    ROVER

    rover e preluat de ceva timp de chinezi ...

  • andrei, vineri, 06.03.2009 15:58

    Are dreptate GIGI ai nostri nau fost an stare sa scoata ceva frumos au scos panarama aia cu 3 usi

  • Robert, sâmbătă, 07.03.2009 02:08
    @ NUMAR 13

    Platformele tehnice au fost cumparate(Rover 75,45,etc) nu si numele Rover pe care Ford l-a pastrat fiind foarte apropiat de numele Land Rover . Chinezii produc Rover 75 sub numele de Roewe sau MG(numele MG l-au cumparat) . Cand Ford a vandut Jaguar/Land Rover,indienii de la Tata au cumparat si numele marcilor Rover si Daimler. Compania germana Daimler AG semnase in prealabil un contract cu Ford prin care compania din Stuttgart poate utiliza in viitor numele Daimler .